Kappotte Koppakking

Gestart door VanGeel, 09-10-2009 18:49:07

Vorige topic - Volgende topic

VanGeel

Haynes is binnen!

Uit interesse Kollekol, hoe lang was je bezig?
Weet iemand wat koppaking in het engels is?

jrs2k3

Citaat van: VanGeel op 22-10-2009 10:44:00
Haynes is binnen!

volgens mij headgasket.

kollekol

Puur het sleutelen? Een goede dag uitbouwen, nog zoiets voor het inbouwen.... Maar dat is niet in twee dagen geweest... Uiteindelijk was ik aardig wat tijd kwijt aan voorbereidingen, wachten op onderdelen en het viervoudig lezen van dit forum en de Heynes manual, op dit moment wacht ik nog op het laatste onderdeel voordat ik naar de garage kan om de computer te laten uitlezen en resetten. Ik ben nu al met al zeker twee week bezig in de avonden en weekenden. Het is aardig wat werk, maar goed te doen, en zeker leuk en de moeite. Kosten totaal +/- €1600 incl ruilblok nieuwe koppeling distributie filters aantal motorsteunen bougies en vloeistoffen.

Zie voor de vragen die ik had http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36113.0.html

razorx

Goed dat je de rest meepakt!
Als je toch met zo'n rotklus bezig bent, dan maar meteen grondig.

VanGeel

Kollekol,

Bedankt voor alle  info. Denk dat ik volgend weekend ga beginnen. Groeten

M a r c

Citaat van: jrs2k3 op 22-10-2009 11:30:07
Citaat van: VanGeel op 22-10-2009 10:44:00
Haynes is binnen!

volgens mij headgasket.

headgaasket dan....  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

VanGeel

He Kollekol weet jij waar in de haynes staat hoe je een koppakking moet vervangen. Kan het woord headgasket nergens vinden ook niet in de index.

joebar

misschien spreekt hayes geen engelands...

HEAD GASKET ( soms met cilinder er nog los voor)

is de benaming

UserID6342

Misschien weet Haynes ook wel niet hoe je een koppakking moet vervangen  :eusa_whistle:

kollekol

2A-11 en verder bij Cylinder head removal and refitting staat beschreven hoe de koppakking (idd head gasket) vervangen moet worden. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar heb goede ervaring met Heynes. Een moment sleutel is denk ik wel noodzakelijk.

VanGeel

Bedankt Kollekol!

Ja moment sleutel moet ik nog even regelen. Komende zaterdag ga ik beginnen.

Trouwens wat is een goede steun om de auto op te zetten... Denk dat bierkratjes niet sterk genoeg zijn.

thuur

Citaat van: VanGeel op 02-11-2009 20:41:02
Bedankt Kollekol!

Ja moment sleutel moet ik nog even regelen. Komende zaterdag ga ik beginnen.

Trouwens wat is een goede steun om de auto op te zetten... Denk dat bierkratjes niet sterk genoeg zijn.

Investeer alsjeblieft in een paar goede assteunen. De "veiligste" beunmethode is een paar zware balken/bielzen. Gebruik nooit steen, dan buigt niet maar breekt meteen!

Gr ;)

elianmars

kollekol

En dan zou ik er ook een plaat betonplex onder leggen in het geval er geen degelijke betonvloer ligt.

Peer ke

Nieuwe dop en resevoir hebben niet geholpen?