Dempen met plak bitumen

Gestart door FRANQ, 09-10-2009 00:42:38

Vorige topic - Volgende topic

FRANQ

Hoi,

Ik wil mijn deuren gaan dempen, gelijk kijken of alles vast zit en een paar trillingen opheffen.
Maar nu vind ik diverse (erg dure) loodbitumen dempingsmatten. Ook ben ik ergens tegen gekomen dat de zelfklevende dakbedekking bitumen (zonder grindjes) van de DHZ ook voor bevredigend resultaat zorgt, dat is een 4 - 5 mm dik. Helaas vind ik dat stukje niet meer terug.

Iemand die hier ervaring mee hebt? Of me advies kan geven?

Qua prijs zit er nogal veel verschil tussen.

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Turbo-Geek

Marco is hier helemaal los op, teminste het dempen van geluid met isolatie materiaal en dergelijke.
Bekijk zijn 422R topic eens.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Laserblue

Citaat van: FRANQ op 09-10-2009 00:42:38
Hoi,

Ik wil mijn deuren gaan dempen, gelijk kijken of alles vast zit en een paar trillingen opheffen.
Maar nu vind ik diverse (erg dure) loodbitumen dempingsmatten. Ook ben ik ergens tegen gekomen dat de zelfklevende dakbedekking bitumen (zonder grindjes) van de DHZ ook voor bevredigend resultaat zorgt, dat is een 4 - 5 mm dik. Helaas vind ik dat stukje niet meer terug.

Iemand die hier ervaring mee hebt? Of me advies kan geven?

Qua prijs zit er nogal veel verschil tussen.

mvg
frank

geen bitumen nemen is prut.

dit nemen  ;)
http://www.hifimotive.nl/image/downloads/standartplast/stp_prijslijst_2009.pdf
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

knip

hoi frank.

ik heb bij mijn vorige volvo v40 de in de twee voorste deuren kick panelen gemaakt :eusa_dance: :eusa_dance:

deze deuren heb ik bekleed met dempingsmatten die ik bij mijn audio boer (goossens deurne) gehaald heb, deze matten kosten 4-5 euro per stuk en ik heb er 14 nodig gehad voor allebei de deuren.
deze matten zijn ongeveer 3-4 mm dik en zijn zelfklevend,gewoon opplakken en dan met de fohn warm maken en je wrijft ze zo in iedere vouw knik whatever   werkt perfekt.

ik ben hetzelfde nu vanplan in mijn 850.
maar dan mooier :eusa_dance:

henry classic v70

Zitten die boxen daar niet op een kwestbare plek, ze komen iets naar binnen en tik je er dan niet met je schoenen tegen aan bij het uitstappen? (of zitten er nog roosters voor)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

knip

inderdaad zeer kwetsbare plek, deze panelen heb ik vorig jaar gebouwd met de bedoeling om er roosters voor te zetten maar dit is er niet van gekomen omdat ik de v40 toen alweer spuugzat was en me weer een 850 gekocht heb :eusa_dance: :eusa_dance:

ik had ook zeer weinig plaats over tussen het paneel en de stoelen,ik heb ook geprobeerd de speakers erin te plaatsen maar helaas te weinig plaats.

buiten dit alles werkte het perfekt en de kick bass was snoeihard.

weet iemand of het deurpaneel van een 850 in 2 delen is??

ik wil hier ook kickpanelen in maken maar wil niet meer zoals bij de v40 de orginele panelen slopen.

Vulk

Deurpaneel van een 850 is 1 geheel, is vrij eenvoudig los te halen.

Inlegstukje lostrekken, speakerkapje loshalen en dan alle schroeven zoeken (alsook vanonder in de bekleding).

knip

bedankt voor de info.

ik had gehoopt dat het onderstuk demontabel was,niet dus  :eusa_think:

dan blijft er niks anders over dan 2 reserve deur panelen te zoeken.