slippende automaat 850R

Gestart door Michiel D., 08-11-2009 16:49:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michiel D.

starten en wegrijden is er niet meer bij als m'n trouwe vriend een dagje heeft stilgestaan. zodra je 'm 'koud' in D of R zet blijft de auto stilstaan. je voelt ook niet het kleine schokje dat je normaal voelt als er een versnelling wordt gekozen. na wat gas geven (steeds meer) komt de auto langzaam in beweging. als 'ie warm is rijdt 'ie weer normaal. wat is hier aan de hand? zijn het de 333.333 kilometers op de teller? nee toch?

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Voldoende bakolie in de bak? Hoe ruikt deze? Miskien ook eens fouten uitlezen, misschien een pnp switch die niet helemaal fris meer is......

Michiel D.

geen knipperende lichtjes, nee. bakolie moet ik even laten checken. kan dit probleem zich echter vrij plots voordoen? en kan het zijn dat de bak - als er onvoldoende olie in zit - beter gaat werken naarmate de motor langer draait?

-D©©©L-

Hoe schakelt ie als je de TCU er uit neemt ? Als het goed is vertrekt ie bij "D" dan in 3 en "R" zou het ook gewoon moeten doen.

Michiel D.

dank Marco, maar...help me even...TCU? ben slechts de berijder en - helaas - niet de kenner of sleutelaar...

-D©©©L-

De computer van de automaat. Zit naast de ECU in het plastic doosje tegen de rechter voorpoot.

Michiel D.

aha, kan ik die er gewoon uithalen zonder dat ik straks tegen het plafond vlieg met m'n 360 PK?

Jeroentjuh

Citaat van: Michiel D. op 08-11-2009 22:14:55
aha, kan ik die er gewoon uithalen zonder dat ik straks tegen het plafond vlieg met m'n 360 PK?

ff offtopic, 360pk? Vertel eens, wat is er aan je blokje allemaal gedaan  :) Wat is je koppel waarmee je rijdt?

Piere

Citaat van: Jeroentjuh op 08-11-2009 22:34:56
Citaat van: Michiel D. op 08-11-2009 22:14:55
aha, kan ik die er gewoon uithalen zonder dat ik straks tegen het plafond vlieg met m'n 360 PK?

ff offtopic, 360pk? Vertel eens, wat is er aan je blokje allemaal gedaan  :) Wat is je koppel waarmee je rijdt?

Grijns, ik ging hetzelfde zeggen :)

OT: Normaal kan dat geen kwaad als ik me niet vergis, haal'm es uit en rij er 100 meters mee, dan ga je het weten hè :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

arjenT5R

360 pk? heb je die olie al gecheckt?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

sean850

360 pk  :o op een automaat lijkt me niet lekker voor de bak ja maakt niet uit wat voor koppel je hebt want is toch hoger dan standaard ik zit rond de 400Nm en ga niet verder voor ik een handbak erin heb zitten dat is nooit goed voor de koppelomvormer  :evil:

arjenT5R

zit er onderhand al eens een nieuwe onder?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!