Velgen met harpic-max schoonmaken

Gestart door Bouke, 08-10-2009 22:50:03

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Ik had pas via MP antillla's met winterbanden gekocht alleen er zat heel veel remstof op ,echt een dikke koek van 1,5 mm. Met niks ging het er af niet met ,dasty,APC,velgen reinigers,azijn,metalpolish,polijstmiddel enz.
Toen las ik op het carclean-forum dat iemand Harpic-max had geprobeerd en met resultaat zelfs op de moeilijkere plekkies :)
De velgen werden niet aangetast ;) ondanks dat het toch een aggressief goedje is :)

Ludo

Citaat van: Bouke op 08-10-2009 22:50:03
Toen las ik op het carclean-forum dat iemand Harpic-max had geprobeerd

;D
Citeerhet is snel werken en snel afspoelen want anders lost de velg zelf op volgens mij

Foto's voor en ná. ???

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

joebar

das nie van de harpic, das puur de maffia.....

Even wat zinnigs zeggen....

Probeer het altijd uit op een niet zichtbaar plekje, je hebt alu( legeringen ) die wwel tegen de sjemiese troep kunnen, en andere soorten niet...

Wij doen/deden dit ook met alu blokken en onderdelen, ook met b.v. caustic-soda, maar de ene werd mooi blank, de ander pikzwart, dus wees gewaarschuwd, en altijd veel spoelwater bij de hand

elianmars

Ik denk dat je sowieso heel erg moet uitkijken bij beschadigde velgen. Als die troep onder de lak komt, kan het gaan invreten in de velg. Zolang er een goede laklaag op de velg zit, denk ik dat het allemaal wel mee valt.

Bouke

Citaat van: Ludo op 08-10-2009 23:00:10
Citaat van: Bouke op 08-10-2009 22:50:03
Toen las ik op het carclean-forum dat iemand Harpic-max had geprobeerd

;D
Citeerhet is snel werken en snel afspoelen want anders lost de velg zelf op volgens mij

Foto's voor en ná. ???

Sorry in mijn schoonmaakwoede ff vergeten foto's te maken,maar wel rijkelijk en regelmatig gespoelt. ;)

Bouke

@ walter ze zien er zo uit als je 1e foto :evil: ,heb ze na de harpictherapie nog met metalpolish en wheelwax behandeld en ze stralen weer als nooit tevoren 8)

pwassink

T is natuurlijk relatief, van heel veel goedkopere "supervelgenreinigers" mag je aannemen dat ze behoorlijk zuur zijn
maar in alle gevallen is enige voorzichtigheid zeker op zijn plek, al helemaal met onbeschermd lichtmetaal.
als dat spul onder beschadigingen kruipt kan je spoelen wat je wil maar het daar deugdelijk neutraliseren wordt moeilijk
(denk aan de pitjes van het bandenmonteerapparaat , kunnen dan op den duur hele blazen materiaal loskomen)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Hans Duiven

Citaat van: pwassink op 09-10-2009 21:26:24
T is natuurlijk relatief, van heel veel goedkopere "supervelgenreinigers" mag je aannemen dat ze behoorlijk zuur zijn
maar in alle gevallen is enige voorzichtigheid zeker op zijn plek, al helemaal met onbeschermd lichtmetaal.
als dat spul onder beschadigingen kruipt kan je spoelen wat je wil maar het daar deugdelijk neutraliseren wordt moeilijk
(denk aan de pitjes van het bandenmonteerapparaat , kunnen dan op den duur hele blazen materiaal loskomen)

Nareinigen met een basische reiniger (zeepachtigen) is in ieder geval beter dan gewoon afspoelen met water.

Hans