Diesel

Gestart door Red Devil, 10-11-2009 21:16:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Devil

Ik heb mij laten vertellen dat de brandstoffen van de gevestigde merken (shell, esso, BP etc) kwalitatief beter zijn dan de brandstoffen van Tinq, Tamoil en dergelijke. Heeft iemand hier ervaring mee of berust dit op een fabeltje?  ???

Gr.

Ted

elianmars

Het kan tussen de oren zitten, maar ik heb het idee dat mijn wagen lekkerder loopt op V-power diesel, dan op de Tamoil diesel.

Ik heb een pasje van de zaak, waarmee ik bij Tamoil hier op het dorp kan tanken, maar rijd toch een paar kilometer door om bij Shell te tanken.

knoopie

#2
CiteerHet kan tussen de oren zitten, maar ik heb het idee dat mijn wagen lekkerder loopt op V-power diesel, dan op de Tamoil diesel.

geheel mee eens v-power loopt mijn roffel veel beter op en is iets zuiniger in verbruik.
denk zelf dat het komt door een betere verbranding....

succes met beslissen  ;)

D-J

Beter....anders. In V-power zitten toevoegingen waardoor de motor zuiniger/schoner loopt en iets meer vermogen leverd.
Of het de moeite is??

Slechte diesel is niet meer leverbaar in nederland.
V70 T-5D

Robby72

Vroeger tankte ik altijd de gewone diesel bij shell ipv de V-power versie. Een collega van mij (ook diesel X70 rijder) vertelde mij dat de motor echt anders loopt op total exellium. Nu heb ik de proef eens op de som genomen en in mijn geval S70 diesel is het verschil duidelijk voelbaar. De motor loopt rustiger en maakt bij koudestart veel minder lawaai eer hij op temperatuur is. Minder verbruik is te verwaarlozen. Als ik de eerste km aan het rijden ben is het precies alsof de blok al mooi op temperatuur is.

De meerprijs van een volle tank nl gewone diesel versus exellium is 6 euro. Dat bedragje is het mij wel waard.

ps.: slechte diesel bestaat niet meer, enkel mensen die tankjes in de tuin hebben liggen hebben hiervan last.

rpakuypers

Citaat van: D-J op 10-11-2009 23:24:15
Beter....anders. In V-power zitten toevoegingen waardoor de motor zuiniger/schoner loopt en iets meer vermogen leverd.
Of het de moeite is??

Slechte diesel is niet meer leverbaar in nederland.

Een tijdje terug met mijn 940 en VAG-diesel eens vanwege het "goedkope" bij een witte onbemande pomp getankt. De prijs bij die pomp (Heerenveen) was toen 14 cent lager dan de snelweg. Helaas was de diesel na enkele honderden kilometers ......... snel weg. Waar ik anders ongeveer 1 op 9,7 reed met de 6-in-lijn en automaat reed ik nu amper 1 op 4 bij dezelfde rij omstandigheden.  Ik denk dat in die diesel een heleboel brandbare troep zat maar verrekte weinig diesel. Binnen 2 dagen weer getankt in ons dorp bij Q8 en het verbruik was weer zoals het was.

Als de mensen van de zomervakantie terugkomen door Frankrijk heb je hetzelfde effect. De Fransen verhogen het aandeel aan bio-ethanol (dacht ik) tot wel 30% en dat maakt ze niks uit want dat gaat toch grotendeels naar het buitenland.

Groet,
Roger

Jans Duiven

Citaat van: Robby72 op 19-11-2009 13:56:10
Vroeger tankte ik altijd de gewone diesel bij shell ipv de V-power versie. Een collega van mij (ook diesel X70 rijder) vertelde mij dat de motor echt anders loopt op total exellium. Nu heb ik de proef eens op de som genomen en in mijn geval S70 diesel is het verschil duidelijk voelbaar. De motor loopt rustiger en maakt bij koudestart veel minder lawaai eer hij op temperatuur is. Minder verbruik is te verwaarlozen. Als ik de eerste km aan het rijden ben is het precies alsof de blok al mooi op temperatuur is.

De meerprijs van een volle tank nl gewone diesel versus exellium is 6 euro. Dat bedragje is het mij wel waard.

ps.: slechte diesel bestaat niet meer, enkel mensen die tankjes in de tuin hebben liggen hebben hiervan last.

6 Euro per tank? Dat is het mij niet waard.
Gooi er maar een liter zonnebloemolie bij in. Loopt ie ook rustiger van .

Hans

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 28-11-2009 00:59:38

Gooi er maar een liter zonnebloemolie bij in.


Gaan de verstuivers daar blij van worden?  :eusa_think:

Jans Duiven

In die mengverhouding maakt dat nix uit.

Als je een dergelijk TDI blok volledig voorziet van biobrandstof, dan gaan er wat ringetjes kapot door het linolzuur. De injectoren kunnen het nog wel hebben.

elianmars

Zal wel lekkerder ruiken, in ieder geval  ;D