Telefoon als MP3 Speler aansluiten op DD radio

Gestart door Tim N, 20-10-2009 16:56:40

Vorige topic - Volgende topic

Tim N

Beste Mensen,

Ik ben van plan een nieuwe Nokia te halen, deze heeft een 3,5 uitgang (std koptelefoon dus)
Zou het mogelijk zijn om deze ook aan te sturen via mijn sc 805 (meen dat het deze is ivm std R + casette &cd)

Wie weet hierop het antwoord?

Snellebaksteen

Kan wel, moet je een oud koptelefoon snoertje aan op offeren en de unit opneschroeven. Je soldeert het snoertje aan de achterkant van de cassette kop vast en duwt een cassette zonder binnenwerk in de speler. Voila. geluid uit de telefoon. Als je een N95 hebt, is de microfoon sterk genoeg om zo een handsfreeset te creeren.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Emiel

Welke Nokia?

Ze zijn er met ingebouwde FM-transmitter namelijk.

Als ik het goed lees wil je met de radio je telefoon kunnen bedienen? Dat kan niet over een 3.5 uitgangetje...

FelixB

Citaat van: Emiel op 20-10-2009 19:13:31
Welke Nokia?

Ze zijn er met ingebouwde FM-transmitter namelijk.

Heb speciaal mijn Nokia N85 gekocht hiervoor.
FM-zender om 8 GB aan muziek te kunnen luisteren.

Voor de rest is het een pokke-telefoon, mijn laatste Nokia na een 5110, 6310i, 6230i enz. enz.
855R & C70 T5 cabrio automaat

Rudy-M

Snelste oplossing is idd een bandje met draadje of FM-transmitter. De wat duurdere hebben zelfs RDS: zie je de naam van het nummer op je scherm voorbij scrollen 8)

Duurdere (vooral als je net te laat bent :P) oplossing is een AUX ingang op de wisselaaringang: klik

Tim N

Nokia 5530Xpress Music, wilde de telefoon ook niet perse aansturen met de radio maar gewoon de foon op shuffle zetten en genieten van 16GB random muziek LOL (kan hem dan wel achter het muntenbakje (OBD stekert) leggen zodat ik kan skippen oid.

Maargoed eerst maar eens zorgen dat ik links in de auto weer geluid uit de boxen krijg want nu ik de radio eens aangehad heb merkte ik dat die niet mee spelen.... (volgens mij geen gevolg van aansluiting op radio die heb ik nl gecontroleerd en zit gewoon vast.)

Rijns_t5r

ga dit maar eens lezen,ik heb dit laatst in mijn sc 801 toegepast werkt perfekt.bij blz 9 word het intressant voor jou.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,3791.0.html

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Tim N

Dat had ik idd gelezen, heb alleen geen trek om zelf te gaan solderen en zo'n loos bandje erin te zetten.
Vertrouw er niks van om dat zelf te doen. (blokswap, dakwissel etc etc geen probleem maar elektradraden blijf ik af)

Dus iemand die hier ervaring mee heeft en me mee wil helpen? (durf dus wel de radio uit elkaar te schroeven etc ;-))

(maar goed eerst van het weekend maar eens achterhalen waarom mijn boxwen links in de auto geen geluid spelen)

Rijns_t5r

nou dan leg je de laptop ernaast met de foto,pak je soldeer boutje en je draadjes,rijg de draadjes netjes via de achter zijde sc 805 meen ik,maak de draadjes kaal en hup solderen maar,en klaar is tim ;) ;D

Tim N

Dan heb ik toch nogsteeds het loze bandje nodig? E n die hoor je toch draaien?

Rijns_t5r

tja dat klopt,maar bij een normale muziek volume,is dit nauwelijks tot niet waarneembaar,ik zit dan ook zelf te denken om te kijken of het mogenlijk is of de aandrijving/motor van het cassette gedeelte los te koppelen,maar ben bang dat hij dan steeds gaat kiezen a of b kant cassette.

robert

thuur

Citaat van: Rijns_t5r op 25-10-2009 22:33:45
tja dat klopt,maar bij een normale muziek volume,is dit nauwelijks tot niet waarneembaar,ik zit dan ook zelf te denken om te kijken of het mogenlijk is of de aandrijving/motor van het cassette gedeelte los te koppelen,maar ben bang dat hij dan steeds gaat kiezen a of b kant cassette.

robert

Dat ligt aan het loopwerk. Ik heb vorige week bij een SC811 (Premium geval) gewoon de 'lader' van de cassette naar voren geduwd. Loopwerk heeft zich 1x omgedraaid en blijft nu denken dat er een goede cassette in zit. De controle of het bandje loopt werkt in dit loopwerk dus maar op 1 spoel, zodra deze spoel wordt aangedreven is het goed.

Gr 8)

Rijns_t5r

mmmm oke arthuur,maar het motortje draaid nog steeds,en wat als je weer een andere keuze maakt cd of radio,dan springt het loopwerk weer terug toch  :eusa_eh:
ik heb een sc 801 premium ding ;)
motortje los gesoldeerd maar toen bleeft hij a en b kant kiezen erg irritant  :-\

robert

thuur

Citaat van: Rijns_t5r op 26-10-2009 11:47:09
mmmm oke arthuur,maar het motortje draaid nog steeds,en wat als je weer een andere keuze maakt cd of radio,dan springt het loopwerk weer terug toch  :eusa_eh:
ik heb een sc 801 premium ding ;)
motortje los gesoldeerd maar toen bleeft hij a en b kant kiezen erg irritant  :-\

robert

Dat ding wat ik hier had was een volledig microprocessor gestuurd loopwerk. Die zet de cassette gewoon stil als je radio of cd wilt luisteren. Zodra je op Tape drukt gaat hij weer draaien/spelen.

Logisch, hij ziet dat de cassette niet draait en dus onderneemt ie actie....

Gr ;)