rook bij het inlaatspruitstuk....

Gestart door dani, 13-10-2009 18:26:10

Vorige topic - Volgende topic

dani

goedenavond heren ik heb een v70 t5 2.0 het blok is compleet gerevesieerd
alleen sinds dat ik hem terug heb komt er rook bij het inlaatspruitstuk vandaan!
ook loopt hij stationair een beetje onrustig,er brand trouwens een lampje van de lambadasonde!!!! ik weet niet of dit met mekaar te maken heeft.
dus al met al nog een hoop frustratie.....
misschien dat iemand een goed bedrijf kent in de omgeving arnhem die bekend is met volvo,s met een t5 motor?????

mvg daniel

arjenT5R

spuit eens een beetje remmenreiniger met koude motor op en rondom je spruitstuk
als ie anders gaat draaien dan lekt ie ergens.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

dani

bedankt voor de tip, maar als ik het goed begrijp spuit ik dus bij een koude motor remmenreiniger op het spruitstuk,hierna start ik hem en dan zou hij dus anders kunnen gaan lopen, beter of slechter!!!!!
ik zit me net ook te bedenken dat als ik tussen het spruitstuk door kijk ik een pijpje zie,hoort hier ook een slang op?? en gaat dit ergens heen of hoort dit zo.
het pijpje zit naast de tweede buis,van voren gezien,en dan tussen/onder
het spruitstuk...........
en ja een foto zegt meer als 1000 woorden!!!! maar dat zit er ff niet in

grt

daniel

Ronald21

nee tijdens het draaien zodat areosol kan doordringen via mogelijk lek in spruitstuk

mvg

Ronald21

lijkt wel op carter/kleppendeksel onluchting die niet aangesloten zou zitten als ge prat over da pijpke

thuur

Lijkt me duidelijk dat je ergens een slang los hebt hangen. Teruggaan voor garantie is geen optie?

Gr ???

sean850

dit is de slang die weer naar de boven kant van het motorblok gaat en tussen de bougies in zit

boel je dus deze

dani

goedenmorgen allemaal
de rook komt echt onder het afdekplaatje vandaan, en het pijpske wat ik bedoel
zit tussen de eerste twee buizen van het spruitstuk, en dan iets er onder.
wbt het garantie verhaal! ja ik ga zeker terug maar ik wil eerst zeker weten wat er aan de hand is,ik heb namelijk niet zoveel vertrouwen in het garagebedrijf waar de auto vandaan komt,die hebben namelijk al meer verprutst........

thuur

Je kijkt waarschijnlijk op een opengelaten aansluiting van de olieafscheider. Ik hoop dat ze de slang er zo op kunnen krijgen, anders moet het spruitstuk los om er goed bij te komen.

Suc6 en we lezen graag hoe het afloopt!

Gr 8)

Ronald21

yep, klepdekselontluchting op het tankje.....................garantie

Ronald21

zie je het slangetje in de tekening wat bovenin een 180 graden bocht maakt richting kleppendeksel en het cijfertje 20 erbij ?

thuur