Onze Volvobelevenissen met nog maar één 850: Koppakking lek

Gestart door SirRutte, 18-10-2009 18:29:55

Vorige topic - Volgende topic

SirRutte

Citaat van: elianmars op 08-12-2010 22:36:12
Citaat van: SirRutte op 08-12-2010 15:32:24

Een R-voorbumper ligt nog altijd in de garage te wachten om opgeknapt te worden ;) Ben er nog altijd niet uit of ik wel zo'n bumper eronder wíl.. Het staat erg mooi, maar qua bodemvrijheid is het wel een concessie.

Scheelt zo goed als niks met de standaard bumper  ;)

Echt waar? Dat verbaast me! :)

Het viel me namelijk op dat ik sinds de verlaging amper met m'n gewone voorbumper boven de stoeprand uitkom bij parkeervakken. Daarom parkeer ik de auto waar mogelijk achteruit in een parkeervak..

Misschien wordt het dan toch tijd om die R-bumper eens wat TLC te geven ;D

StefanCJ

Eg netjes die Trexen! Ik vind het bij de S70 ook nog steeds erg mooi (en qua prijs ook gewoon errug goed te doen).

;)

SirRutte

Sinds een tijdje heb ik een heel vervelend kraakje in het stuur zitten. Na wat te hebben rondgezocht op dit forum heb ik eerst het lager gesmeerd waar de stuurpen het interieur verlaat. Daarna de SRS-ring bekeken die direct achter het stuur zit. Geen verschil.

Het geluid lijkt echt uit de stuurkolom zelf te komen. Het is alleen hoorbaar wanneer er aan het stuur wordt gedraaid, ook als de motor niet loopt.

Iemand enig idee? Een lager in de stuurkolom misschien?

elianmars

Is het niet het rubber, waar de stuurpen doorheen gaat, die een beetje droog is? Beetje WD40 o.i.d. doet dan wonderen.

Bas850

Citaat van: elianmars op 16-01-2011 21:35:01
Is het niet het rubber, waar de stuurpen doorheen gaat, die een beetje droog is? Beetje WD40 o.i.d. doet dan wonderen.
Hoe kom je daarbij?
"to finish first, you first have to finish"

antraciet

Komt vaker voor. Bij kou erger dan als het warm is? Was bij mijn classic ook het  geval ;)

SirRutte

Dat rubber heb ik al een beetje WD40 in gespoten, het geluid komt duidelijk uit de stuurkolom zelf. Het klinkt als een verrot lager, ben bang dat ik aan een andere stuurkolom toe ben.

Het begon ook van de ene op de andere dag en is niet meer weggegaan, denk dus niet dat het weersafhankelijk is.

Jasper M

Aangezien we een behoorlijk deel van het onderhoud aan onze wagens gezamenlijk uitvoeren, leek het mij gepast om ook mijn 854 even toe te voegen aan dit blog. Lijdend voorwerp per heden dus een groene 855 2.5, een groene 854 2.5-20v en een rode 854 2.5-20v.

Kort een tweetal foto's van afgelopen zomer en een beknopt to-do lijstje, de rest zal volgen als er weer wat werk verzet is.

Remschijven en blokken V+A
Ruitenwissers vervangen (aerotwins)
Remvloeistof vervangen
Handrem afstellen
Brake position sensor repareren   
Parafaanafvoer ontstoppen   
Bougies vervangen
Instapstrips monteren   
APK
Draagarmen vervangen
Accu vervangen
Uitlijnen
Thermostaat vervangen
Storing dashboardverlichting oplossen
Motor elektrische antenne vervangen

Carkit inbouwen - microfoon werkt vreemd genoeg niet, moet nog naar gekeken worden
Gasklephuis etc reinigen
Stoelverwarming repareren   
Dakstrips spuiten   
Aantal kleine optische zaken (knipperlichten, nummerplaten, etc)

Het is nu even druk met studie en verhuizing, maar ik hoop op korte termijn weer wat weg te kunnen strepen!

SirRutte

Leuk om het ook eens over die kar van jou te hebben :)

De stoelverwarming is bij mij ook nog aan beide kanten stuk, maar ik vergeet er elke keer naar te kijken.

Toch maar eens fixen binnenkort, al ligt bij jou de noodzaak hoger ;) Niemand heeft graag ijskoud leer onder z'n krent.

Jasper M

Ach, het went ;D

PS. We praten niet over karren maar over wagens.

SirRutte

Oh ja wagens natuurlijk, stom van me ;)

Brakke phonepica:

:eusa_whistle:

Jasper M

jwstoop

Ziet er goed uit! Leuk om te zien hoe jij de dingen aanpakt die ik had willen doen maar uiteindelijk te lui voor was  ;D Ik blijf dit volgen!

SirRutte

Citaat van: jwstoop op 18-01-2011 16:43:37
Ziet er goed uit! Leuk om te zien hoe jij de dingen aanpakt die ik had willen doen maar uiteindelijk te lui voor was  ;D Ik blijf dit volgen!

Leuk om te horen! Fijn dat dat oude beestje nog zoveel aandacht krijgt he? ;D

Jasper M

Zit ie er al onder?

Edit: iets zegt mij dat er binnen nu en heel snel foto's online komen :)