Onze Volvobelevenissen met nog maar één 850: Koppakking lek

Gestart door SirRutte, 18-10-2009 18:29:55

Vorige topic - Volgende topic

SirRutte

Citaat van: fbm op 05-02-2011 21:40:04
Citaat van: SirRutte op 05-02-2011 21:32:44
zelf zou ik ze liever in Titan kleur hebben :eusa_shhh:

Ben je niet goed :eusa_eh:

Lijkt je niks? Ik vind die Titan kleur echt fantastisch in combinatie met DOP.

Het antraciet van die Trex velgen is mij denk ik net iets te donker.. :eusa_think:

maruska

Citaat van: SirRutte op 05-02-2011 21:46:09
Citaat van: maruska op 05-02-2011 21:40:53
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/volvo-onderdelen/417364874-volvo-850-t5-r-sedan-achterspoiler-met-3e-remlicht-groen.html

Holy sjips bedankt voor de tip! Af en toe zoek ik even op spoilers maar kom nooit wat tegen.

Eigenlijk heb ik liever een R-spoiler dan een T-5R model, maar aangezien deze ook nog in kleur is ga ik even contact opnemen :)

graag gedaan, een paar dagen geleden was deze er nog :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: SirRutte op 05-02-2011 21:50:17
Citaat van: fbm op 05-02-2011 21:40:04
Citaat van: SirRutte op 05-02-2011 21:32:44
zelf zou ik ze liever in Titan kleur hebben :eusa_shhh:

Ben je niet goed :eusa_eh:

Lijkt je niks? Ik vind die Titan kleur echt fantastisch in combinatie met DOP.

Het antraciet van die Trex velgen is mij denk ik net iets te donker.. :eusa_think:

Nee joh, deze kleur staat fantastisch!!

SirRutte

Citaat van: blauweroffel op 05-02-2011 21:38:42
mjansen zet net een advertentie neer met een spoiler........ ;)

BR

Net even overheen gelezen, heb hem een pb'tje gestuurd.

What are the odds ;D

fbm

blauweroffel

Citaat van: SirRutte op 05-02-2011 22:02:56
Citaat van: blauweroffel op 05-02-2011 21:38:42
mjansen zet net een advertentie neer met een spoiler........ ;)

BR

Net even overheen gelezen, heb hem een pb'tje gestuurd.

What are the odds ;D

is het ook nog de goede kleur?
BR

SirRutte

Citaat van: blauweroffel op 05-02-2011 22:07:09
is het ook nog de goede kleur?
BR

Yep, 421 Dark Olive Pearl. Bedankt voor je tip!

Wat mij overigens verbaasde: De spuiter die de R-bumper heeft gedaan had twee verschillende stalen Volvo #421. Ik zag er maar weinig verschil tussen, maar de spuiter wees er gelijk eentje aan. Die andere was 'te blauw'. Het blijft toch vakwerk ;D

SirRutte

Citaat van: fbm op 05-02-2011 22:05:35
Citaat van: elianmars op 05-02-2011 21:58:23
Nee joh, deze kleur staat fantastisch!!

+ 100 :eusa_dance:

Zo blijkt maar weer dat smaken verschillen ;)

Jasper M

Hij wordt steeds dikker! Zo'n shortshifter ga ik tzt ook eens bestellen, leuke upgrade!

En nu doorfietsen jij, ik zit al aan het bier!

Edit:
De rode:

Thermostaat vervangen
Carkit inbouwen - microfoon werkt vreemd genoeg niet, moet nog naar gekeken worden
Storing dashboardverlichting oplossen - probleem zit hoogstwaarschijnlijk in de dimmer

SirRutte

Vandaag heb ik met Jasper weer eens wat dankbaar kluswerk verricht: Nieuwe schokdempers, draagarmen en veerpootlagers! De veerzittingen had ik bij het verlagen al vervangen die kunnen dus nog wel even mee.

Bij de schokdempers had ik het gevoel dat het beste er wel vanaf was (mag ook wel na zoveel jaar/kilometer). De draagarmen waren al even aan de beurt, voelde al een tijdje speling op de draagarmrubbers (zoekerig sturen, sporing verandert bij hard acceleren of remmen)

Alle spulletjes:

Uiteindelijk heb ik voor een complete set Meyle (gas)schokdempers gekozen:

Draagarmen:

Het was niet de eerste keer dat we een veerpoot loshaalden bij een 850, daarom ging het net te snel om foto's te kunnen maken ;)

One down, one to go:

En samen met de nieuwe draagarmen weer gemonteerd:

Het vervangen van de draagarmen was niet overbodig:

De nieuwe schokdempers zijn goed merkbaar tijdens het rijden! Heb het gevoel dat impulsen vanaf het wegdek beter worden afgevlakt, bijvoorbeeld wanneer je over een putdeksel rijdt. Ook bij drempels merk je dat de auto voor wat rustiger reageert, het voelt niet meer als zo'n plotselinge bonk omhoog.

Een paar dagen terug heb ik een setje Apex achterveren besteld. Hopelijk zijn deze voor volgend weekend binnen, dan kan ik ze tegelijk met de nieuwe achterschokdempers monteren. Daarna eindelijk uitlijnen!

Jasper M

Zou mooi zijn als dat komend weekend nog ff kan ja. Benieuwd hoe het rijdt nu, als het echt een groot verschil is moet ik er ook maar aan geloven binnenkort..

Aan de rode niet heel veel bijzonders verder. 2 kleine dingetjes:
Storing dashboardverlichting lijkt opgelost
Elektrische antenne vervangen

En ik ben er 99% zeker van dat een defect microfoontje ervoor zorgt dat mn Parrot nog niet naar behoren werkt. Even nieuwe voor bestellen dus.

Tot slot nog een leuke milestone van afgelopen zondag:

Als beloning wacht haar binnenkort een stevige schoonmaak, waarbij geen spleet of kier overgeslagen zal worden.

SirRutte

elianmars

Citaat van: SirRutte op 23-02-2011 12:38:01
Is jouw wagen een zij? :eusa_eh:

Als het over spleten en kieren gaat wel, lijkt me  ;D

Jasper M

In die context inderdaad wel ja.

SirRutte

Inmiddels heb ik een achterspoiler voor m'n 854 weten te scoren. Gelijk een nieuw montagesetje besteld en een nieuw derde remlicht (zowel de oude montagebeugel als het derde remlicht waren op meerdere plekken gebroken).

Maar doordat de oude montagebeugels zó ontzéttend vastzitten, kan ik de spoiler nog steeds niet monteren :(

Al geprobeerd:

- Drie dagen lang in de WD40 gezet.
- Linkse tap: brak vrijwel direct af :(
- Sleufje erin frezen en met een grote platte schroevendraaier proberen los te draaien. Resultaat: één draadbusje draait al vrolijk rond, maar het boutje komt er niet uit.

Slagveld:

Hier nog wat minder, maar de torxtandjes kwamen eruit alsof het boter was:

Heeft iemand een handige tip om die ellendige krengen eruit te krijgen? :eusa_pray: