Onze Volvobelevenissen met nog maar één 850: Koppakking lek

Gestart door SirRutte, 18-10-2009 18:29:55

Vorige topic - Volgende topic

SirRutte

Citaat van: thuur op 29-06-2011 23:51:06
Nou nou, bij de dealer betaal je een hele normale prijs voor een goede olie. Je bent echt niet goedkoper uit met een alternatief. De echte specificatie heeft Volvo trouwensn nooit helemaal vrijgegeven, maar het voldoet wel aan een standaard. Volgens mij heeft Ludo of Johann die ooit gepost.

Gr 8)

Oké, die 15 euro per liter valt me nog wel mee, maar ben toch al regelmatig geschrokken van de dealerprijzen van onderdelen. Bijvoorbeeld:

- Reparatiesetje voor uitlaatbeugel: Bij de dealer 31 ex, op internet 7,50 incl.
- Reparatiesetje voor de achterklepbekleding: Bij de dealer iets van 24 euro, voor wat stukjes blik en wat schroefjes. Op internet minder dan de helft voor exact hetzelfde setje.
- Montagesetje voor de kachelradiateur: iets van 24 euro! Voor een paar ringetjes!

Natuurlijk zijn er ook genoeg onderdelen die bij de dealer zeer billijk zijn geprijsd, vandaar dat ik het altijd even vergelijk wanneer ik iets nodig heb.

Dat je bespaart op de prijs van het onderhoud wil niet automatisch zeggen dat je ook bespaart op de kwaliteit van het onderhoud.

razorx

Het is de olie die Jack opgeeft.
Bij de dealerkan nathuurlijk ook.

Ach de kosten. Eenmaal per 90dkm. ;)

SirRutte

Qua kosten zal het verschil in dit geval inderdaad niet noemenswaardig zijn. Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat ik niet altijd blindelings naar de dealer wil gaan, maar graag even de alternatieven bekijk ;)

volvobug

Citaat van: razorx op 30-06-2011 00:28:31
Hoe zien jullie eigenlijk het interval? Volgens Vadis zou de bakolie (M56 bak) niet ververst hoeven te worden. Ik heb het zelf maar eens na 300K km gedaan.  En bij het zien/voelen van de olie die eruit kwam vroeg ik me oprecht af of die verversing wel nodig was.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jack v

Citaat van: volvobug op 30-06-2011 09:28:36
Hoe zien jullie eigenlijk het interval? Volgens Vadis zou de bakolie (M56 bak) niet ververst hoeven te worden. Ik heb het zelf maar eens na 300K km gedaan.  En bij het zien/voelen van de olie die eruit kwam vroeg ik me oprecht af of die verversing wel nodig was.
kwam die olie er net zo mooi uit als die van mij http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46513.msg1051815.html#msg1051815
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jasper M

Citaat van: volvobug op 30-06-2011 09:28:36
Hoe zien jullie eigenlijk het interval? Volgens Vadis zou de bakolie (M56 bak) niet ververst hoeven te worden. Ik heb het zelf maar eens na 300K km gedaan.  En bij het zien/voelen van de olie die eruit kwam vroeg ik me oprecht af of die verversing wel nodig was.

Helaas is de enige manier om dat te checken het vervangen ervan :) Sowieso een fijn gevoel toch, lekkere verse olie erin na 300k.

volvobug

Mijn oude olie was zeker niet zo zwart als die van Jack v. Ik heb hem nog wel staan, zal nog eens kijken.

@Jasper M: dat was de belangrijkste winst, het gevoel tijdens het rijden dat ik de komende 3 ton geen omkijken heb naar de bakolie  ;)

Jasper M

Gisteravond met Rutger mooie slag gemaakt aan de rode 854; carterventilatie aangepakt en daarbij van alles (ultrasoon) gereinigd en een oliewissel gedaan. De carterventilatie bleek achteraf keurig schoon, dus heb me wat dat betreft mischien een beetje laten leiden door de spookverhalen op het forum.

Hoe dan ook, alles gereinigd en verse olie; blok loopt weer super smooth! Heb nog wel paar sfeerfotos die ik zal proberen online te zetten.

Binnenkort misschien meer (groot) nieuws!

-D©©©L-

Kwam er geen berg rommel uit het retour kanaal naar het carter ?

Jasper M

SirRutte

volvobug

SirRutte

SirRutte

volvobug

Tuuurlijk, als ik de auto stofzuig haal ik ook de stoelen eruit, heel normaal  ???

Smetvrees?  ;D