Onze Volvobelevenissen met nog maar één 850: Koppakking lek

Gestart door SirRutte, 18-10-2009 18:29:55

Vorige topic - Volgende topic

SirRutte

Citaat van: Thijssie! op 11-01-2010 12:11:33
Citaat van: SirRutte op 11-01-2010 11:46:34
Ik was er eigenlijk niet naar op zoek, maar heb er toch één gekocht: Mijn eigen 850 :eusa_dance:

Het is een '95 DOP 854 2.5 20V met 305k op de klok, en aardig wat werk ;D

Binnenkort gaat de auto naar dennis850estate voor een ander stuurhuis en een nieuwe koppeling + krukaskeerring. Verder is er nog een waslijst aan kleine to-do's, daar ga ik zelf mee aan de slag zodra het weer dat toelaat ;)

Is die DOP 855 niet van jezelf dan? ???

Nope, die is van m'n moeder. (Zie m'n voorsteltopic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34306.0.html)

Heb zelf lang getwijfeld over de aanschaf van een 850, omdat het qua uitgaven best fors is voor een student. Zeker als je op jezelf woont. Daarom ben ik uit eindelijk voor deze auto gegaan i.p.v. voor een T-5 ;)

Thijssie!

Citaat van: SirRutte op 11-01-2010 12:20:36
Citaat van: Thijssie! op 11-01-2010 12:11:33
Citaat van: SirRutte op 11-01-2010 11:46:34
Ik was er eigenlijk niet naar op zoek, maar heb er toch één gekocht: Mijn eigen 850 :eusa_dance:

Het is een '95 DOP 854 2.5 20V met 305k op de klok, en aardig wat werk ;D

Binnenkort gaat de auto naar dennis850estate voor een ander stuurhuis en een nieuwe koppeling + krukaskeerring. Verder is er nog een waslijst aan kleine to-do's, daar ga ik zelf mee aan de slag zodra het weer dat toelaat ;)

Is die DOP 855 niet van jezelf dan? ???

Nope, die is van m'n moeder. (Zie m'n voorsteltopic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34306.0.html)

Heb zelf lang getwijfeld over de aanschaf van een 850, omdat het qua uitgaven best fors is voor een student. Zeker als je op jezelf woont. Daarom ben ik uit eindelijk voor deze auto gegaan i.p.v. voor een T-5 ;)

Ach ken best, ik kon ook T5 rijden ;D Ik last toevallig dat J()()ST zijn R redelijk qua kosten gelijk loopt aan zijn vorige auto (20V) Dus aanschaffen die T5 :eusa_whistle:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,37155.msg774950/topicseen.html#msg774950

Maar tis een mooie auto die je nu hebt gekocht! DOP is altijd mooi, wat ga je er allemaal mee doen? Nog optisch wat veranderen?

jwstoop

Mooie bak   :eusa_whistle: Veel plezier ermee!  ;D

SirRutte

Citaat van: Thijssie! op 11-01-2010 12:32:14
Ach ken best, ik kon ook T5 rijden ;D Ik last toevallig dat J()()ST zijn R redelijk qua kosten gelijk loopt aan zijn vorige auto (20V) Dus aanschaffen die T5 :eusa_whistle:

Maar tis een mooie auto die je nu hebt gekocht! DOP is altijd mooi, wat ga je er allemaal mee doen? Nog optisch wat veranderen?

Voorlopig ga ik me met deze auto vermaken ;D

Eerst even afwachten wat er verder aan het licht komt als Dennis het stuurhuis en de keerring/koppeling gaat doen. Wil nog wel een keer 17" i.c.m. een Apex-setje eronder, maar dat heeft absoluut geen haast op dit moment ;)

Oh en de auto heeft geen cruise control, dat vind ik wel een gemis. Ik ga dus binnenkort op zoek naar een setje om in te bouwen.

Thijssie!

Voor de cruise-control is verwijst of autorima wel een goed adres... Die hebben die meuk in grote getalen in het magazijn liggen...

Veel plezier met de roffel.. ;D

SirRutte

Citaat van: Thijssie! op 11-01-2010 12:39:53
Voor de cruise-control is verwijst of autorima wel een goed adres... Die hebben die meuk in grote getalen in het magazijn liggen...

Veel plezier met de roffel.. ;D

Oké thanks voor de tip! Moet binnenkort toch nog een keer langs Verwijst, had daar een tijdje geleden achterdeurspeakers gehaald voor die 855, maar die van een V70 gaan toch echt niet passen ;D

Jasper M

Uiteraard hebben we deze 854 opgehaald met mijn 854 :P. Op de snelweg tussen Utrecht en Veenendaal nog een sedan tegengekomen en een stukje in colonne gereden. Was mooi.

Hier nog wat brakke foto's. Niet zeuren over de kwaliteit; ze zijn gemaakt met gevaar voor eigen leven ;)

Ben benieuwd wat er nog voor zaken naar boven gaan komen bij Dennis, maar volgens mij is het technisch een goede basis!

PS.: Jan Willem nog bedankt voor de koffie!

Thijssie!

Jasper M

Zó voorspelbaar...  :eusa_hand:

jwstoop

Citaat van: Jasper M op 11-01-2010 12:47:39
......

PS.: Jan Willem nog bedankt voor de koffie!

Geen dank!  :D

nog gekeken wie er sneller is?

Jasper M

Haha nee. Hier en daar wat speels gedrag maar over het algemeen rustig terug gereden ;)

SirRutte

Citaat van: jwstoop op 11-01-2010 13:27:05
Geen dank!  :D

nog gekeken wie er sneller is?

Gezien het weer en het feit dat ik nog op jouw verzekering reed, hebben we de sprintjes maar even achterwege gelaten ;D Maar motorisch valt hij me niets tegen, zeker vergeleken met een 2.5 10V.

jwstoop

Ja dat verschil merk je idd , als ik mijn pa's ex=V70 2.5 10V leende viel me het ook op dat die toch een stukje minder power had! Net even die kracht om lekker door te trekken... alhoewel  mijn portemonnee dit weer niet zo fijn vond  :angel:

Jasper M

Ik adviseer het lekker doortrekken voor het toilet te reserveren. Dit nav mijn ervaringen met het CJIB alsmede het CBR.

jwstoop

Op de A30 kun je toch nog steeds goed doorrijden, of controleren ze daar tegenwoordig? ;)