Inhouden (stotteren) en slurpend geluid

Gestart door Neck, 16-10-2009 18:31:06

Vorige topic - Volgende topic

Neck

Hallo,

Gisteren mijn eerste Volvo gekocht. Een 850 (854) 2.5 20v uit 1993. Zie mijn voorstel-topic.

Vandaag tijdens de eerste kilometers hield de motor enorm in. Hij kwam niet boven de 2500 toeren. Bij dat inhouden hoorde ik een slurpend geluid.

Na een paar kilometer weer naar huis gereden en twee uur later weer ingestapt. Sindsdien doet de auto het weer perfect.

Wie is bekend met dit verschijnsel en wil zijn ervaring of ideeen met mij delen?

Groeten,

Frank

Neck

Vandaag naar de Furness geweest in Almelo. Daar de auto laten uitlezen. Diagnose luidt: een permanente storing van de gasklepstand-potentiometer (aanschaf +/- 79,00Eur).

Deze z.s.m. vervangen en kijken of het werkt. :)

Ludo

Neck

Ludo

Als je die codes zelf had uitgelezen en vermeld in je 1é bericht, hadden we je dat hier ook kunnen vertellen, of je had het zelf kunnen vinden.  ;)

Neck

Hehe...

Als je me van tevoren had verteld hoe dat moest...  :P

Zo leer ik telkens weer bij  :)

Ludo

Met de zoekfunctie kan je vele foutcodes ook vinden.  ;D
Als je wil lezen/leren: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

Neck

Nice... Handige tip voor de toekomst!

Misschien kun je me hier ook een tip voor geven: Links in het dashboard verschijnt telkens een waarschuwingslichtje dat er een lamp kapot is. Alles nagekeken maar nergens is er een lamp dat niet werkt. Hoe kan dit?

mevita

Heb je misschien xenonverlichting erin, dan wil het ook wel eens dat die waarschuwingslamp blijft branden

gr mevita

Neck

thuur

Citaat van: Neck op 22-10-2009 10:06:07
Misschien kun je me hier ook een tip voor geven: Links in het dashboard verschijnt telkens een waarschuwingslichtje dat er een lamp kapot is. Alles nagekeken maar nergens is er een lamp dat niet werkt. Hoe kan dit?

Staat het forum ook vol mee...

Gr ;D