lleto stelt zich voor

Gestart door lleto, 20-10-2009 17:37:34

Vorige topic - Volgende topic

lleto

Na wat hulp vorige week met de aanschaf heb ik vandaag mijn 'nieuwe' roffel mogen afhalen. Helemaal in Deventer (woon in de buurt van Amsterdam), dus gelijk even mogen proberen...

Erg lekker rijdend. Ik kom uit een BMW 330d touring, maar dit is wel wat vlotter. 'Dit' is dan een V70 R AWD met een italiaanse 2.0 krachtbron. Goede staat, alleen nog een lelijk plekje op het stuur. Als iemand nog een vervang stuur heeft, dan houd ik me aanbevolen.

De auto is volgens mij redelijk standaard. Ik zag wel heldere koplampen die niet standaard zijn. De trim aan de binnenkant is een soort zilverkleur. Is dat standaard? Tevens zit er een HU1205 in.

Fijne auto.

lleto

jan piet

Mooi! Had van de week al genoten van het beeldmateriaal  :eusa_clap: :eusa_clap:
Gr,JP

walter leever

Mooie ziveren RRRRRRRRRRRRRRRRRRRR ;D

Dat is toch wel even iets anders als Bmw(lees echte auto) ;)

gr,walter

castelfranco

Gefeliciteerd met je gave R!  ;)
Zonde van je stuur (kan d'r over meepraten), maar wellicht dat het forum je op weg helpt naar een nieuwe.
Veel rijplezier en pas op voor  :police: !
Altijd op de loer die gasten.  :eusa_sick:

Cas

hathü

Mooie wagen. Veel plezier ermee. Overigens een BMW met dikke motor en achterwielaandrijving spuug ik ook niet op. 8)

V70geRwin

Mooi hoor  :eusa_clap:
Maar weet je zeker dat ie vlotter is als je BMW of is het vooral beleving?

lleto

Ha,

dank voor de positieve ontvangst  :eusa_clap:

Ik weet wel redelijk zeker dat hij sneller is. De BMW had rond de 190 pk (nieuw), deze had 225 nieuw. BMW 380nm koppel, Volvo weet ik niet maar het voelt als genoeg. Er zijn natuurlijk wel wat verschillen. De BMW was een diesel en automaat. De push van de turbo in de Volvo komt wat anders in (benzine en handgeschakeld). Ik kan me op de snelweg niet onttrekken aan de gedachte dat het makkelijker te hard gaat dan met de BMW. Aan het bochtengedrag moet ik nog wel wat wennen..

De keuze was overigens niet helemaal vrijwillig. De BMW werd versneld afgeschreven door een motorrijder die hem zo mooi vond dat hij hem van heel dicht bij wenste te bekijken. Overigens zonder ernstige lichamelijke gevolgen. Hij heeft wel 30 meter gevlogen en de BMW was total loss.

In ieder geval ben ik blij weer mobiel te zijn en ook nog in zo'n lekkere auto...

lleto.

henry classic v70

Die ziet er mooi uit IIeto, natuurlijk de goeie velgen eronder.............
Er is trouwens donker getinte post naar je onderweg!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

lleto

Henry,

dank je wel. Vandaag voor het eerst getankt... dat is toch wel even wennen bijna 65 liter vpower versus 60 liter diesel.... goed voor de airmiles zullen we maar denken.

Ook een minuut of 10 besteed aan het zoeken naar het loskoppelidee achter de bagage afdek hoes stang. Boekje erbij... in het Italiaans natuurlijk, maar het is gelukt. Ben ook nog een beetje aan het wennen aan een handgeschakelde bak, de afgelopen vijf auto's waren alle automaat en 1 gerobotiseerde handbak.

Blijft leuk om even door te trekken in de toeren. De auto klinkt alleen al zo lekker. Ik heb eerder een Audi 100 2.3 5 cilinder gehad (eerste auto gekocht voor 450 gulden) en een Stilo 2.4 Abarth. Kortom een blije roffelaar.

lleto

plop

FGG

Welkom op 't Forum, lleto.

Mooie R heb je daar. Koppel van een V70R is 350Nm bij 2400tpm, maar da's dan voor de 2.5.

En och, zo'n 330d...

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: