Witte rook bij starten

Gestart door Arjenj, 21-10-2009 10:27:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Arjenj

 :o Nice!! Bedankt, ik heb hem meteen besteld. 9 euro voor een 2e hands is zeker het proberen waard. :eusa_dance:

elianmars

#17
Citaat van: Arjenj op 22-11-2009 15:20:14
Nou... ik heb hem eruit gehad,  maar helaas nog nergens een 10-cijferig Bosch nummer kunnen vinden :-\ Hier een paar kiekjes.

http://img682.imageshack.us/img682/7928/gb1l.jpg


http://img682.imageshack.us/img682/609/gb2a.jpg


http://img504.imageshack.us/img504/9088/gb3g.jpg

Als iemand nog tips heeft hoe ik voor een schappelijk prijsje aan een vervangend exemplaar kan komen, heel graag. Ik sta op het punt toch maar via Volvo voor €73 euro ex BTW een nieuwe te bestellen.


Het hoeft niet eens zo te zijn dat het relais niet meer werkt. Als ik de aansluitingen eens bekijk, zie ik flinke corrosie. Misschien dat alleen het goed schoonmaken van de aansluitingen al voldoende is.

Ik heb het ook gedaan bij mijn wagen:

Voor:



Na:




Ik heb alles met fijn schuurpapier en een klein koperborsteltje als nieuw gekregen.

thuur

Als het zo mooi blinkt, spuit er dan wat zuurvrij vaseline op.


Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 23-11-2009 00:54:42
Als het zo mooi blinkt, spuit er dan wat zuurvrij vaseline op.


Gr ;)


Ik had geen spuitvaseline voorhanden, maar heb de boel wel met vaseline ingesmeerd  :)

henry classic v70

Citaat van: elianmars op 23-11-2009 09:06:53
Ik had geen spuitvaseline voorhanden, maar heb de boel wel met vaseline ingesmeerd  :)

Vaseline voorvoeten?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Rijns_t5r

nee voor handen,je moet het er toch opsmeren,en dat doe je met je handen  ;D
nee sorry,het moet zuurvrije vaseline zijn.  ;)

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

D-J

En ik maar denken dat de diesel van Arjenj een nieuwe paus aankondigde ;)
V70 T-5D

UserID6342

Citaat van: Arjenj op 21-11-2009 17:31:08
Citaat van: elianmars op 20-11-2009 09:08:40
Is dat het geval met doorzichtig plastic klepje? Zoja, dan heb je die niet meer  ;)

Jep... die is het.
Die heb ik inderdaad niet meer, heeft Marcel al overgenomen

Arjenj

 :eusa_think: Hmmm probleem nogsteeds niet helemaal opgelost. Wat hebben we tot nu toe gedaan: Volvo dealer heeft gloeibougies doorgemeten. Drie waren er niet goed meer. Toen alle 5 de gloeibougies vervangen door nieuwen. Starten gaat sinds dien iets beter, maar nog niet 100% soepel. Garage verdacht gloeirelais. Forum vermoede dat het ook aan de oxidatie van de koperen contacten op het relais kon liggen. Eerste eigen relais goed schoon gemaakt, net als op de na-foto van elianmars. Helaas geen significant resultaat. Vervolgens van ebay 2e handjes gescored, volgens verkoper doorgemeten en goed werkend. Deze zag er ook behoorlijk smerig uit toen ik hem ontving, dus die heb ik ook goed gepoetst voordat ik die erin heb gezet gisteravond. Aangezien de motor warm was kon ik niet direkt testen. Toen ik vanmorgen de boel weer aanslingerde bleek echter weer dat het starten nog altijd niet vlekkeloos gaat.

Als ik start met koude motor, hikt de motor eerst een seconde of 5. Hij lijkt dan op minder cilinders te draaien, maakt ongeveer 300 toeren (en niet constant) i.p.v. de 800 die hij bij normaal stationair draaien en de witte rook is er dan ook. Na een seconde of 5 komen de laatste cilinders ook meedoen en vanaf dat moment draait hij als een zonnetje.
Misschien goed om te weten: Als motor eenmaal normaal draait schijnen er geen rare waarden in de uitlaatgassen gemeten te worden. Er is ook geen sprake van verlie van koelvloeistof (iemand suggereerde dat het met een lekke koppakking te maken kan hebben... dit lijkt mij niet waarschijnlijk.)

Ik heb even geen ideetjes meer waar ik nogmeer naar zou kunnen kijken. Sta op het punt dit hikkende starten gewoon te accepteren. Heeft iemand nog tips voordat ik dit doe?

mitchelli

Hoeveel heeft het blok gelopen? Misschien worden je hydro stoters wat minder,en lopen leeg. Tikt het blok ook met koude start?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Arjenj

Een kleine 330.000 op de teller. Ik zal morgen eens goed luisteren.

pimsam

CiteerWanneer is de brandstofpomp voor het laatst dynamisch (dus mbv een computer bij een dealer of specialist!) afgesteld?

Is dit nu al gedaan? Dit is in 99 van de 100 startproblemen de oorzaak.

hathü


elianmars

Mijn wagen deed het ook niet helemaal lekker meer tijdens het starten en net daarna. Zelfs na lang voorgloeien ging het nog moeizaam.

Vorige week is er één gloeibougie vervangen en is de pomptiming gecontroleerd en op tijd gezet. Starten gaat nu weer zonder problemen.