daar sta ik dan ....

Gestart door Turbo-Geek, 22-10-2009 16:16:34

Vorige topic - Volgende topic

haasje

Citaat van: Rijns_t5r op 22-10-2009 22:41:32
oh en nog een kleinigheidje,ik zou niet roken bij deze klus ::) ;D

Waarom niet?
Roken is het probleem niet, het aansteken van je rokertje daarintegen... :eusa_naughty:

Piere

Citaat van: haasje op 22-10-2009 23:11:05

Waarom niet?
Roken is het probleem niet, het aansteken van je rokertje daarintegen... :eusa_naughty:

In de kern van een sigaret is het zowat 400°C, dus best helemaal niet roken op zo'n moment :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

thuur

Citaat van: Piere op 22-10-2009 23:56:21
Citaat van: haasje op 22-10-2009 23:11:05

Waarom niet?

In de kern van een sigaret is het zowat 400°C, dus best helemaal niet roken op zo'n moment :)

De tip van een sigaret kan wel tot 1000 graden celcius worden.

Bron: Denk aan Henk, radio 3, Wat is waar?

Gr :D

Turbo-Geek

gloeiende ............ Krijg die pokke dop er niet meer op. En ja zit er best doorheen
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

KUKO (Rob)

Altijd mensen die mazzel hebben op een bepaald moment , you lucky basterd !!!! ;D ;D ;D

Turbo-Geek

it's alive ! Ik was om kwart voor 2 klaar. Rijd weer prima ! Details volgen want ga nu slapen.

heutink

???
en........doet ie het nog??
Of lig je nog te slapen ?
;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Lampje

Hey Sergio,

Duurde het zolang omdat je date je steeds van je werk afhield of had je die zolang ergens gedumpt in een motelleke?   :eusa_whistle:

Mooie auto trouwens! :eusa_dance:

Nou hoop dat je weer veilig thuis bent gekomen!

Turbo-Geek

Ja hij doet het nog steeds en ik ben veilig thuis gekomen !  :police:
Heb inmiddels 50 km gereden dus ik kan zeggen dat de operatie geslaagd is.
Het is best laat geworden want eer ik bij mijn mandje aankwam was het kwart over 2 en op dit moment van schrijven kom de 'man met hamer' langs.
Ben wel blij dat het gelukt is want zonder auto heb ik een redelijk handicap (wie niet tegenwoordig ?).

Ik heb dus meerdere malen stil gestaan en het reanimeren van de pomp met een hamer was voor mij slechts een tijdelijke oplossing die op een gegeven moment niet meer dan een paar honderd meter dienst kon doen.
Tja en dan sta je in het donker midden op een kruising stil ..... Wat is zo'n estate toch zwaar  :eusa_doh:
Op een gegeven moment maar gekozen om nog maar 1 keer te reanimeren en daar een pompstation te rijden waar een aantal lantaarn palen aan waren.

Ik had al ruim 1.5 jaar een brandstofpomp (nieuw, aftermarket) liggen omdat ik diverse performance mods reeds gedaan had en een hi performance pomp ook in het rijtje paste. Maar je zoals het vaker gaat stel je het plaatsen steeds uit, immers hij doet het toch prima ?

Anyway, gisteren kreeg ik het vermoeden dat ie ermee gekapt was aangezien het doorvebrinden van 103 niks opleverde, en ook de splinternieuwe Relais 103 van Frank ook niet hielp helaas.
Meten op de stekker van de pomp liet gewoon spanning zien dus een zeer grote kans dat de pomp bedankt was, hoorde hem trouwens ook niet zoemen maar het is niet een echt mooie methode want eerlijk gezegt was het gezoem  me nooit opgevallen en weet je op zo'n moment niet echt waar je naar moet luisteren.
Mijn pomp lag op het werk, in een afgesloten kast maar gelukkig was mijn collega nog op het werk en moest nog naar Soesterberg komen en hij heeft een echte Pio schep gebruikt als sleutel 'algemeen' gebruikt en de kast open gemaakt en mijn Volvo onderdelen doos mee genomen.
Zodoende had ik dus een splinternieuwe pomp in de auto en gereedschap (redelijk wat) heb ik altijd wel aam boord.
In combo met een overal, warme trui en een hoofd petzl led lampjes kom je dan een heel eind en kan je zoiets op straat doen.

Was niet zonder slag of stoot want de aftermarket pomp is niet hetzelfde als de originele aangezien de stekkers anders warem, de pomp was korter en het originele zeef sokje was totaal anders en de bijgeleverde brede sok was erg onhandig met plaatsen.
Al met al past het wel met enige creativiteit maar een originele pomp of een pomp die qau aansluiting identiek is maakt het een stuk makkelijker en had mij zeker 1 uur gescheelt.

Schroefdop eraf is idd prima te doen met rustig tikken met schroevendraaier en kunstofhamer maar erop was voor mij een crime omdat die slangen benden in de weg zat, en vooral de pomp capsule omhoog wil komen (door die klote brede filter sok ?) en vooral dat rubber is erg eigenwijs.
Het heeft geen zin de dop erop te schroeven zolang je dat rubber niet flush hebt zitten.
Al met al wel een mooi moment weer als het lukt en de auto weer lekker roffelt  :eusa_clap:

Mijn dank aan een ieder die zijn bijdrage heeft geleverd.
Met name Frank voor zijn bereidwilligheid om een wild vreemde te helpen  :eusa_clap: :eusa_clap:
En snelle baksteen voor zijn Life saver Walk through.
Ook kudo's aan de snelle posters (oa Ludo) die heel snel vragen oppakken en de nodige info geven, enorm handig als je staat te rotzooien met een GSM op internet en nog op GPRS ook nog (3G dekking in heel NL me reet !)

Enne Marcel, Touche !! 1-0   Hahahahhaaha Ook de mijnes wilde niet starten hahaha En ja dat mobiel forummen is niet alles, krijg je het Inktvip fenomeen.

Tevens bied ik bij deze mijzelf aan als Freelance free of charge Pomp wissel monteur aan als iemand ook met problemen zit en wel een pomp heeft mits ik in de regio ben. Ik verblijf door de weeks in de regio Amersfoort - Soesterberg.

Heren, nogmaals bedankt  :eusa_boohoo:

P.s. een paar sfeer foto's volgen later

Laserblue

Da's een druk nachtje geweest dus, goed dat het nu weer werkt dan  :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Lampje

Citaat van: Turbo-Geek op 23-10-2009 10:44:16

P.s. een paar sfeer foto's volgen later

IJdele hoop, daar komt het eerste materiaal nu al:

Altijd interessant, andermans rampspoed ;D

Ik ga voortaan ook met zo'n gereedschapskist rondrijden, toch wel errug handig!

hathü

Militaire operatie? Jij bent geschikt ;D  :eusa_clap:

t5karel

presenteer!!!..........gereedschapskist :eusa_shifty:  ;D

Mooi dat ie het weer doet Sergio :eusa_clap:
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Turbo-Geek

Handig zo'n gereedschapskist waar je ook gewoon op kan zitten  :eusa_boohoo:

Turbo-Geek

Citaat van: t5karel op 23-10-2009 12:45:36
presenteer!!!..........gereedschapskist :eusa_shifty:  ;D

Mooi dat ie het weer doet Sergio :eusa_clap:

BWAHAHAHAHAAHA, hoe verzin je het !

En ja, [X] Geschikt
Moet ook wel als je behoort tot het Regiment der Technische Troepen  :eusa_eh:  Wellicht wordt ik eruit geschopt omdat ik niet binnen het uur weer reed  :eusa_think: