Dieselen met N-allure's

Gestart door knoopie, 24-10-2009 20:25:45

Vorige topic - Volgende topic

knoopie

hij is wel aardig opgeknapt......
ben er ook zeer tevreden over.

afgelopen week hem uit laten lezen nadat het moter manegment lampje ging branden
en niet konden traceren wat er aan de hand was.
hier kwam ik ook niet echt verder mee.
hoop van de week naar Terlouw in Mijnsherenland nog te gaan is kijken wat daar
verder uit rolt.

op het moment rookt hij echt zware vannelle en zijn vermogen blijft ook wat achterwegen
waardoor het brandstof verbruik ook wat hoger ligt dan normaal..... :eusa_think:

de zomerbanden zijn vanavond ook opgehaald dus weer exstra ruimte in de schuur.
deze had ik over van de andere velgen waar nu de winterbanden op zitten gemonteerd.

knoopie

vandaag om 14.00 uur bij terlouw zijn ben benieuwd wat voor diagnose zij vaststellen.....

elianmars

Het is dus gelukt om een afspraak te maken. Mooi!

Ik hoop dat het slechts een kwestie van afstellen is en dat er verder niks met de pomp aan de hand is :eusa_pray:

knoopie

nou het volgende is er uitgerold....

een scheur in de turbodrukslang,
een accu die de helft maar aan stroom geeft
dds geeft een fout op de sleutelcode.

probleem van het walmen bij gas geven is te danken aan een te lage turbodruk,
scheelde bijna de helft.
is mij nou ook duidelijk dat hierdoor de acceleratie bijna weg was en het motermanegmentlampje ging branden.
de komende periode de reserve sleutel gebruiken om te kijken of het ligt aan de chip die in de sleutel zit zei men bij terlouw...... :eusa_think:  ???

vanmiddag gelijk een nieuwe turbodrukslang besteld bij hooftman Waddinxveen
morgen is hij binnen ben benieuwd.....

de foto's spreken voor zich......

850estatetdi

die heb ik ook net vernieuwd, maar heb denk ik nog ergens een slang lek als ik vlink gas geef dan blaast die

knoopie

Citeerdie heb ik ook net vernieuwd, maar heb denk ik nog ergens een slang lek als ik vlink gas geef dan blaast die

onder druk zetten en traceren waar het vandaan komt.
dit ben ik ook van plan je moet dit geemmer niet hebben...

;)

850estatetdi

Citaat van: knoopie op 05-05-2010 17:21:57
Citeerdie heb ik ook net vernieuwd, maar heb denk ik nog ergens een slang lek als ik vlink gas geef dan blaast die

;)
hoe wou je dat doen welke slang haal je los en hoe zet je er druk op en hoeveel druk

knoopie

Citeer
die heb ik ook net vernieuwd, maar heb denk ik nog ergens een slang lek als ik vlink gas geef dan blaast die

hoe wou je dat doen welke slang haal je los en hoe zet je er druk op en hoeveel druk

men gaf mij die tip bij terlouw inderdaad hoe en hoe veel en welke slang.... ???  :eusa_wall:

850estatetdi

Citaat van: knoopie op 05-05-2010 17:29:53
Citeer

men gaf mij die tip bij terlouw inderdaad hoe en hoe veel en welke slang.... ???  :eusa_wall:

ik zal is kijken of ik er achter kan komen klinkt neit gek om alles onder druk te zetten, maar ben bang dat je misschien iets stuk maakt als er te veel druk op komt te staan en als je te wienig druk er op zet kom je ook niet verder denk ik

elianmars

Da's een best scheurtje........ Vreemd dat we dat niet gezien hebben  :eusa_think:

Ik moet zeggen dat ik het niet echt merkte toen ik even een stukje in je wagen reed. Het kan zijn dat er toen een heel klein scheurtje in zat en dat het steeds wat groter is geworden. Lijkt me toch dat we zo'n scheur als deze gezien zouden moeten hebben.

Heeft Terlouw nog wel wat met de pomp gedaan (timing gecontroleerd)?

Accu die de helft stroom geeft? Gare accu, of dynamo die op z'n eindje is?

Ik zei het maanden geleden al, je had beter Roetmobiel kunnen kopen  :angel:  ;)

Sbv

Das een flinke scheur. Mij niet opgevallen onlangs. Misschien toch in redelijke korte tijd verder gescheurd.

Pomp verder nog wel in orde ?

toppertje

[/quote]
probleem van het walmen bij gas geven is te danken aan een te lage turbodruk,
scheelde bijna de helft.
is mij nou ook duidelijk dat hierdoor de acceleratie bijna weg was en het motermanegmentlampje ging branden.
de komende periode de reserve sleutel gebruiken om te kijken of het ligt aan de chip die in de sleutel zit zei men bij terlouw...... :eusa_think:  ???
[/quote]

begrijp ik  het goed,dat de te lage turbodruk aan je sleutel ligt?

knoopie

Citeerbegrijp ik  het goed,dat de te lage turbodruk aan je sleutel ligt?

het komt door dat er een scheur in de turbodrukslang zit van uit daar ontsnapt er lucht 
waardoor je minder druk opbouwt in de turbo  :eusa_angel:

;)

knoopie

CiteerHeeft Terlouw nog wel wat met de pomp gedaan (timing gecontroleerd)?

Accu die de helft stroom geeft? Gare accu, of dynamo die op z'n eindje is?

aan beide hebben ze niks meer gedaan of gemeten......
:eusa_hand: ik hoor het alweer......voortaan maar met z'n tweeën is ook veel gezelliger

;)

toppertje

Citaat van: knoopie op 05-05-2010 22:00:43
Citeerbegrijp ik  het goed,dat de te lage turbodruk aan je sleutel ligt?

het komt door dat er een scheur in de turbodrukslang zit van uit daar ontsnapt er lucht 
waardoor je minder druk opbouwt in de turbo  :eusa_angel:

ooh,ik dacht al...

;)
:eusa_wall: