Dieselen met N-allure's

Gestart door knoopie, 24-10-2009 20:25:45

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Kijk dan ook even naar die slang die wat vettig is onder de kap. Mogelijk zit er een haarscheurtje in of iets

knoopie

het is de dynamo......
Contact gehad met Kornelis voor 90% is hij er zeker van dat het de dynamo moet zijn. Ben bij de garage geweest op de hoek.
Uitslag:
250 amp. en 9 volt bij geen draaiende motor.
Na 1/4 min. 190-200 amp

Bij draaiende motor 12 V
Kabels worden niet warm.....
De diode's hebben volgens de garage boer hun beste tijd gehad.

knoopie

Verder vandaag kort gesloten met Arjen en Dirk dat ze binnenkort de dynamo die uit de slooperd komt mij toesturen. Hun zijn er ook van overtuigd dat het de dynamo moet wezen en de conditie van de dynamo is goed.
Tot die tijd zal ik een acculader ergens op de kop moeten tikken op de momenten dat ik thuis ben zodat ik de accu kan bijladen. Tot die tijd maar niet te veel de auto gebruiken, onderweg stil komen te staan is ook niet alles.

Bouke

Hej Ries ik heb evt een druppellader voor je te leen ;)

R.Bijl

Hier geen druppellader maar een gewone acculader. Deze mag je ook wel gebruiken....
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Taranis

Hoeveel kilometer heeft die sloper gereden?

Sbv

uit mijn hoofd heeft die er rond de 320000 op zitten. scheelt toch 85000 met die van Richard.

elianmars

Ik weet niet hoe lang Richard nog doorrijdt met deze wagen, maar is een nieuwe(re) dan geen betere optie?  :eusa_shifty:

KIM

Weet je wel wat dat kost?
Een 2e hands dynamo hoeft niets mis mee te zijn. Enige slijtagepunt zijn de koolborstels en de lagers. Waar de dynamo nu waarschijnlijk defect in is, kun je niet op slijtage afschuiven.

Taranis

Citaat van: elianmars op 19-06-2012 09:58:25
Ik weet niet hoe lang Richard nog doorrijdt met deze wagen, maar is een nieuwe(re) dan geen betere optie?  :eusa_shifty:

Dat was inderdaad mijn insteek ;)

Citaat van: KIM op 19-06-2012 12:07:14
Weet je wel wat dat kost?

Je klinkt als mijn oude directeur, maar uhm, nee? Voor de V40 was een 120A dynamo inclusief 2 uur arbeid totaal 500 euro. Dus ik gok ergens rond de 300-350 euro?

Sbv

Prijs klopt wel aardig van die 300 a 350

arjen850

dat was ook de prijs die ik richard heb gegeven als hij een nieuwe wil. hij kan er nu ruim 6 proberen voor dat geld. en dan is er nog iets over voor nieuwe koolborstels:) mocht dat nodig zijn;)

knoopie

Vanmorgen met de roffel naar de zaak gereden kleine 8 km. Daar aangekomen wilde ik de accu eerst maar eens goed doorladen tot maxium. Verteld tegen de heren van de t.d wat er aan de hand was. Zij wilde zelf ook nog de hoeveelheid ampere / volt meten.
De vraag om hem te starten leverde al niks op hij verrekte het in alle staten.... :eusa_wall:
Na een poosje aan de lader gehad te hebben kijken of we z'n hart weer kloppende konden krijgen. Dit lukte en hebben de meter er aan gehangen. 8 volt,  :o  
tijd om verder te laden en de motor snel weer uit te zetten.
Nadat we de patient van het infuus af hadden gehaald en gekeken of het bloed wat beter ging stromen hebben we de motor niet gestart en opnieuw gemeten 13 volt.
Dat is beter, kom ik in ieder geval met een gerust hart thuis.
Patient staat nu thuis voor de deur en heeft rust nodig voordat er helemaal geen muziek meer in zit. Heb met Arjen en Dirk afgesproken dat er een dynamo deze kant opkomt en zal ergens volgende week gemonteerd worden.....

Citaat van: knoopie op 18-06-2012 11:37:28
Citeer

Citaat

Ries, vergeet niet even hard te blazen in de temperatuursensor in het dashboard. Even het stof er uit, dan ben je die foutmelding kwijt.

Is dat het roostertje rechts van je stuur bij je schakelaar van de boordcomputer?

Citaat van: Sbv op 18-06-2012 11:29:05
Ja die is het

Nemen we gelijk mee....
;)

De temperatuursensor in het dashboard hebben we gelijk schoon geblazen dus die foutmelding moet bij de volgende keer er uit zijn.
Korte turbodrukslang ook nog effe los geschroeft omdat er wat smurrie aan de slang zat. Deze gecontroleerd schoongemaakt en gechekt op eventuele haarschuurtjes.
Niks van dat alles, niets kunnen vinden waar het vandaan gekomen is, iets voor later....

Bedankt voor het meedenken jongens tot op heden stel het erg op prijs....
Met elkaar zijn we goed bezig  ;)

knoopie

CiteerArjen en Dirk afgesproken dat er een dynamo deze kant opkomt en zal ergens volgende week gemonteerd worden.....

Vandaag het financiele gedeelte over gemaakt, zaterdag of anders maandag zal hij binnen komen wandelen.....

Ben benieuwd hoe dat gaat gebeuren. "Immers de voordeur is niet los"  ;D

Taranis

Citaat van: knoopie op 21-06-2012 12:42:11
CiteerArjen en Dirk afgesproken dat er een dynamo deze kant opkomt en zal ergens volgende week gemonteerd worden.....

Vandaag het financiele gedeelte over gemaakt, zaterdag of anders maandag zal hij binnen komen wandelen.....

Ben benieuwd hoe dat gaat gebeuren. "Immers de voordeur is niet los"  ;D

;D ;D

Eindelijk iemand die het snapt.

Net zoiets als 'op de koffie' gaan. Volgens mij is je reet dan nat maar goed ::)