Even voorstellen..... nieuwe 850 liefhebber

Gestart door ijmuiden1972, 25-10-2009 16:43:17

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Welkom alvast Martin en succes met he vinden van een goed 850 voor je.  in die prijsklasse zou ik wel iemand meeevragen met wat verstand van zaken betreffende een 850.  Je hebt kans dat je anders al snel "genaaid" word.

arjen850

Citaat van: razorx op 26-10-2009 23:06:47
Als eerste welkom op het forum Martin!

Het hangt er een beetje af van wat je eisen zijn. Ik vind het reëel om rekening te houden met een kostenpost achteraf van 1000 á 2000 euro.
Onderstel volledig in orde maken, sensoren vervangen, ontsteking, remmen.
Dus alleen het essentiële.
Je kan voor je budget mazzel hebben, maar houd rekening met "nakosten", geldt voor iedere auto overigens, zeker met dit budget.

Het zijn inderdaad verukkelijke wagens. Maar voor 1500,- ben je zeker niet in één keer klaar.

Succes met zoeken en je beslissing.
Zeker met een beperkt budget, wees niet te "eager" en laat iemand die een beetje kritisch is meekijken.

Aller eerst welkom op dit forum met allemaal volvofielen ;)

Misschien klinkt het hard, maar 1500 euro is miz niet genoeg voor een eerlijke 850.. ook is het idd reeel om een extra kosten post voor de noodzakelijke dingen van zeker 1500 euro achter de hand te hebben..
Als je hem ook wilt verfraaien is dat ronduit te weinig,geloof me ik weet het ;) maar wel veel succes met je zoektocht,en we wachten de pics af ;D

Gr Arjen ;)

thijsj

Citaat van: arjen850 op 26-10-2009 23:54:59
Misschien klinkt het hard, maar 1500 euro is miz niet genoeg voor een eerlijke 850..
Dat hoeft niet per definitie waar te zijn, dat ligt eraan wat de aanvullende eisen zijn.
Een sedan is over het algemeen goedkoper dan een estate, een Alter1(tot modeljaar '94) dan een Alter2(modeljaren '95-'97) en een N/A goedkoper dan een (nette) turbo(/R enz.).
Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar een kennis geholpen met het verkopen van zijn '93 GLT sedan. Had 130dKM op de teller en was zonder twijfel zeer netjes onderhouden. Hij heeft er uiteindelijk €1900,- voor gekregen. Da's net iets meer dan €1500,- natuurlijk, maar was wel voor "de crisis" ;)

Maar bovenal, welkom uiteraard. Succes met je zoektocht, ik houd ook een oogje voor je in het zeil ;)

elianmars

Er staan alleen op Marktplaats al zo'n 130 850's onder de 1500 euro. Lijkt me dat je er wel eentje moet vinden.

Maar houd wel rekening dat er meestal wat achterstallig onderhoud zal zijn. Als je zelf een beetje handig bent, is er een hoop zelf te doen.

En het is nog leuk om te doen ook. Zo ben ik begonnen  ;D

elianmars

Citaat van: Claudia op 27-10-2009 09:06:18
Citaat van: elianmars op 27-10-2009 09:02:02

In jouw geval komt er alleen geen eind aan! ;D

:eusa_shhh:

Henk855

Welkom Martin, ik weet niet wat je zoekt maar deze zit redelijk in de buurt van je budget en zelfs in de buurt van IJmuiden.
http://link.marktplaats.nl/280675069

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

FGG

Voor 1500 euro is er echt wel een non-turbo 850 te vinden waar je even mee door kan zonder dat je nog zo'n bedrag er aan moet verspijkeren. Tenzij je een pietje precies bent en alles voor elkaar wilt hebben. Uiteraard moeten de 'vitale' delen goed functioneren, maar of een airco wel of niet werkt, of wat lichte blikschade of zo, zijn punten die prima later kunnen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rogerV701998

Citaat van: Claudia op 27-10-2009 09:06:18
Citaat van: elianmars op 27-10-2009 09:02:02

In jouw geval komt er alleen geen eind aan! ;D

;D

sappie

Citaat van: Misha op 25-10-2009 17:23:57
Welkom !

IJmuiden.. nostalgie voor deze meneer...

voor mij elke twee weken zaalvoetbal  ;D

Misha

Citaat van: sappie op 27-10-2009 20:18:08
Welkom !

Heb tot mijn 13e in Santpoort gewoond, altijd in IJmuiden naar het strand geweest, op lagere school gezeten in Driehuis, Gymnasium in Velsen, schoolzwemmen in IJmond zwembad..

Ga er altijd erg graag terug, Noordholland ftw.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

sappie

Citaat van: Misha op 27-10-2009 20:22:36
Citaat van: sappie op 27-10-2009 20:18:08
Welkom !

Heb tot mijn 13e in Santpoort gewoond, altijd in IJmuiden naar het strand geweest, op lagere school gezeten in Driehuis, Gymnasium in Velsen, schoolzwemmen in IJmond zwembad..

Ga er altijd erg graag terug, Noordholland ftw.

Nou, ben absoluut liefhebber van het strand en vind het om die reden wel leuk noord-holland, maar als ik mocht kiezen, geef mij maar een groene omgeving zoals zuid-limburg..
vrees alleen dat ik met mijn amsterdamse accent toch in de buurt moet blijven  ::)

ijmuiden1972

Nou Mensen..... het grote woord is eruit. Dit weekend ga ik onze nieuwe bolide ophalen. 850 '95 2,5 I automaat en ziet er prachtig uit al zeg ik het zelf.

Hij komt weg uit Enschede met een geheel onderhouds geschiedenis en voor ons binnen het budget. Lekker test gereden.

Groeten uit ijmuiden

razorx

Gefeliciteerd.
Ik zou niet kunnen slapen.

briston

FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier ermee! :eusa_clap:

Gr René

ijmuiden1972

FOTOOOOOOO'S komen nog wel.Renee ...... moet nog 24 uur wachten voordat ik die kan nemen. Komt goed

Groeten