temperatuurverschil links/rechts uit blaasmonden

Gestart door rosasdekleine, 31-10-2009 21:26:14

Vorige topic - Volgende topic

rosasdekleine

Hallo,

Ik heb een v70 tdi van '97 met ecc die de volgende kuren vertoont; als ik de temperatuur links en rechts allebei op bv 22 C instel, dan komt er aan de rechterkant een veel koudere lucht uit de blaasmonden ten opzichte van de linkerkant (bestuurderszijde). Om overal evenveel warme lucht te krijgen , moet ik de rechterknop 3 C hoger instellen.

Wie weet wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Groet Roland

arjen850

temperatuur sensor ral? kun je reinigen en iets invetten met een wolkje wd 40..

gr arjen  ;)

mehn

Dat moet haast te maken hebben met de klep die de warme luchtstroom regelt.
In onze auto's stroom de koelvloeistof altijd door de kachelradiator. Door een klep wordt de warmeluchtstroom geregeld. Als de klep aan de bestuurderskant verder open staat dan aan de bijrijderskant dan wordt het aan de bestuurderskant warmer.
Ik kan me niets anders voorstellen dan dat (bij dezelfde temperatuurinstelling) de kleppen niet even ver openstaan.

Een V70 heeft maar 1 interieurtemperatuursensor, dus daar kan het niet aan liggen. Een 850 heeft er 2 waarvan er 1 verkeerd zou kunnen meten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjen850

Een V70 heeft maar 1 interieurtemperatuursensor, dus daar kan het niet aan liggen. Een 850 heeft er 2 waarvan er 1 verkeerd zou kunnen meten.
[/quote]

Weet ik,is ook al eens besproken,, Maar ik dacht dat het misschien toch aan de sensor zou kunnen liggen..
En dat is opzich makkelijk te proberen en te controleren..

Gr Arjen ;)

mehn

Citaat van: arjen850 op 01-11-2009 18:38:34
Weet ik,is ook al eens besproken,, Maar ik dacht dat het misschien toch aan de sensor zou kunnen liggen..
En dat is opzich makkelijk te proberen en te controleren..

Leg eens uit waarom aan de bestuurderskant de temperatuur wel "goed" is en aan de bijrijderskant niet als er iets met de sensor is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjen850

hrt zou voor mij het eerste zijn waar ik naar zou gaan kijken,zodat ik in een eventuele verdere zoektocht dat kan uitsluiten..
Natuurlijk heb jij gelijk als je zegt,dat 1 sensor dus niet beide kanten kan regelen..

Gr arjen

thuur

-D©©©L-

Misschien gewoon eens de klepmotoren laten calibreren bij de dealer ?! Die functie zit in een ECC.