Auto trekt naar links

Gestart door johan123, 19-01-2010 17:32:43

Vorige topic - Volgende topic

johan123

Hallo,

Ik heb een V70 D5 automaat uit 2003 gekocht. De auto is particulier gekocht dus geen garantie. Als ik het pedaal volledig intrap moet ik het stuur vasthouden want de auto trekt behoorlijk naar links. Het is net of de kracht op de wielen niet goed wordt verdeeld. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Bij het remmen en een constante snelheid doet de auto dit niet.
Groet,

Johan

-D©©©L-

uitlijning niet goed
band(en) scheef afgesleten
draagarm rubber(s) ral
Bandenspanning onjuist

johan123

Dan zou ie bij een constante snelheid toch ook naar links moeten trekken

-D©©©L-

marcelV70R

en was dat nog niet toen je een proefrit maakte??

Marcel

johan123

toen heb ik niet het pedaal in 1 keer ingetrapt. Bij rustig optrekken merk je er niets van. alleen bij 'kickdown'.

cas

langzaam bovenstaande punten afwerken, begin met makkelijkste! banden spanning. profiel het zelfde? wissel anders de voorste 2 voor je ook maar iets doet. trekt hij dan oppeens naar rechts, dan daarmee verder werken.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

WubboZ

Ik heb een vergelijkbaar probleem: de auto heeft bij normaal rijden een lichte afwijking naar links, en bij remmen iets beter merkbaar. Bij mij gaat het om een aanlopende remklauw linksvoor. Hierdoor loopt het wiel linksvoor stroever en trekt de auto naar links. Na een tijdje rijden zonder te remmen verminderd het probleem dus ook ::)
In mijn geval ben ik nu de remklauw aan het bekijken. De zuigerhoes blijkt gescheurd, en de zuiger redelijk gecorrodeerd. Ook de klauw geleiders en de rubbers waar de klauw over glijdt kunnen aan vervanging toe zijn. Ook heb ik gelezen dat er een propje in de leiding kan zitten waardoor de remvloeistof niet terug kan en de klauw op zn maximale punt blijft hangen.
EDIT:
Als ik er zo nog eens over na denk is de rem juist niet jou probleem, anders had je het bij constante snelheid ook gemerkt...
Nou, ja, even checken kan geen kwaad ;)

Ruup

waarschijnlijk (rechter)motorsteun kapot.

Gr. Ruben