Nieuwe aanwinst 850 T5.

Gestart door peteRRR, 27-10-2009 17:43:35

Vorige topic - Volgende topic

castelfranco

Wat een mooie T5 man! Gefeliciteerd. Eerlijk gezegd vind ik 'm al helemaal af, maar dat je het niet kan laten nog wat toe te voegen is wel begrijpelijk.
Iig veel plezier met je nieuwe volvo. 

:)

Emiel

elianmars

jan piet

Citaat van: elianmars op 04-11-2009 22:39:06
Citaat van: Emiel op 04-11-2009 22:30:56
http://www.nordicturbo.nl/gallery/albums/userpics/10002/IMG_1579_%28Medium%29.jpg

:eusa_shifty:

Oh, hij was niet standaard zoals jij 'm had?  :eusa_shifty:

Zo dan... da's ff flink doorwerken maar dan staat er ineens weer een mooie standaard T-5...... :angel:
En iedereen zich maar zorgen maken over de verbouwing van bRutus.....
Gewoon hélemaal fabrieksorigineel, zo uit het doosje 8)
Gr,JP ;D

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

M a r c

ik hoop niet dat je die 2 producten bij de olie hebt gedaan....

Gas Treatment en Fuel System Cleaner horen namelijk in je brandstoftank thuis  ;)

Wel goede producten overigens, mits correct gebruikt!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ief

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Heb er zelf ook nog leuke herinneringen aan over gehouden. Haarspeldjes vind ie fijn.....ze praten er hier nog over. ;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Jeff

Welkom man! Ben benieuwd naar je resultaat wat je gaat veranderen :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

pwassink

90 euro voor zes liter olie ?

K ben blij dat ik de 5w40 volsynt  per half vat koop geloof ik ..  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

M a r c

De loadindex van een 205/40ZR17 is officieel té laag voor een 850.... zeker met volle vakantiebepakking. Waarom niet een 215/40 genomen? Is ook platter dan de originele maat en heeft wel de juiste loadindex.

info@europeantuning.nl

koenne

Citaat van: peteRRR op 15-03-2010 18:53:38
Marc er zaten 215 banden onder en die liepen aan in de wiel kasten voor en daar heb ik in het verleden al meer stagnatie mee
gehad met de APK.
Heb nog nooit gehoord van loadindex ??? :eusa_wall:

Groet

Loadindex is het draagvermogen van de band, een beetje te laag zal geen kwaad kunnen, maar binnen de normen is natuurlijk altijd beter. Wel raar dat ze aanlopen met 215/40r17, bij mij lag er 215/45r17 op en dit kwam alleen in heel uitzonderlijke gevallen aan (bij vol insturen op een helling).

M a r c

Citaat van: peteRRR op 15-03-2010 18:53:38
Marc er zaten 215 banden onder en die liepen aan in de wiel kasten voor en daar heb ik in het verleden al meer stagnatie mee
gehad met de APK.
Heb nog nooit gehoord van loadindex ??? :eusa_wall:

Groet

Ik denk dat er dan 215/45 of 215/50 onder lag, die zijn weer hoger en lopen dus aan. Een 215/40ZR17 loopt niet aan. Een 205/40 is té plat, wiel is ook te klein, dus je teller gaat meer aangeven terwijl je minder hard rijdt.

info@europeantuning.nl

M a r c

Met 215/40 had dat ook gekunt  ;)  ;D

info@europeantuning.nl

JCviggen

Er zijn vaak meerdere laadindexen te krijgen voor een bepaalde maat. Ik geloof dat 87 of 88 standaard was.

Beetje late reactie op dat olie verhaal maar ik vind 10w60 niet meteen een geschikte olie om gewoon mee over straat te rijden  ??? Zeker niet als't koud is.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

JCviggen

Zeker goede olie als je ermee over een circuit gaat denderen, maar om over straat te rijden en af en toe even door te halen kom je met 5w40 net zo goed door, met minder slijtage en minder interne wrijving (lager verbruik, iets meer vermogen)

Als je de hele tijd met olie >110C zit dan is 10W60 wel leuk. Lijkt me niet het geval hier. Eigenlijk heeft 10w60 een bedrijfstemperatuur nodig van toch een graad of 105 en dat haal je bij rustig rijden niet.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"