Vreemd probleem 850 GLT automaat

Gestart door Big-B, 26-10-2009 13:58:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Big-B

Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd probleem met mijn 850 GLT 2.5-20V automaat van 93.
Zo nu en dan valt mijn auto stil (onder het rijden) alle lampen beginnen te branden en moet hem aan de kant zetten.
Na het contact enkele malen op en af gezet te hebben start hij weer en rijd hij probleemloos.
Als de motor uitvalt en ik hem aan de kant heb gezet en hem opnieuw op contact zet hoor ik de benzine pomp niet draaien, na een tijdje wachten of enkele keren op en af contact draait de benzine pomp weer en kan ik weer rijden.
Deze zomer heb ik weinig last gehad van dit probleem (1x in de twee a drie maanden) nu het weer slechter wordt heb ik er vaker last van.
Heb de zekeringkast al nagekeken en heb nieuwe zekering geplaatst voor de pomp (deze was wat aangetast).

Mijn vraag dus:
Kan dit aan de pomp zelf liggen?
Kan dit een massa kwestie zijn?
Wordt de pomp via de computer aangestuurd?

Hoop dat iemand mij kan helpen, het is zo lastig als je een vrachtwagen inhaalt en je motor kapt er ineens mee op een drukke snelweg  :-[

UserID6342

Er staat over dit probleem als zoveel geschreven op dit forum, even de zoekfunctie gebruiken.  Maar in ieder geval, de meest voorkomende "problemen" hierbij zijn, een brak 103 relais (altijd uit voorzorg vervangen / doorsolderen) en/of suffe pomp.  Geld hetzelfde verhaal voor.  Stelt allemaal niet zoveel voor en is goed te doen.

Big-B

Hallo Dirk342,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Waar kan ik dit relais ongeveer vinden??

Alvast bedankt voor je hulp

M.v.gr. Big-B

KUKO (Rob)

#3
Je zekeringkast onder de motorkap daar moet je de 4 torxjes van losmaken die de afdekplaat op zijn plek houden , de plaat afnemen en eronder zie je dan diverse relais ,103 staat er duidelijk op hij is rood of groen. Gr. Rob.

Big-B

Bedankt Rob,

Moet ik deze dan gewoon vervangen of moet ik er nog wat anders mee doen??
Dirk 342 had het over doorsolderen??

M.v.gr. Big-B

sean850

gewoon vervangen dat relais, even bij de dealer een nieuwe halen en klaar is kees.
Heb het probleem ook gehad en niets is zo fijn als een auto die niet zomaar uitvalt  ;D

Big-B

Daar ben ik het helemaal mee eens Sean850  :eusa_clap:
Had van het weekend nog, dat ik naast een vrachtwagen reed en hij weer uitviel en het was natuurlijk weer druk op de weg  :-[
Probeer dan maar eens weer achter die vrachtwagen te komen de vluchtstrook op  :eusa_shifty:

Bedankt voor jullie hulp, zal van de week gelijk een nieuwe halen, als het werkt horen jullie het van mij  :eusa_dance:

UserID6342

Sorry, maar zie het nu pas weer, op de een of andere onverklaarbare manier laat mijn browser niet altijd de nieuwste berichten zien.  Blij dat de andere forumleden al even hebben geantwoord.  Je kunt het relais ook doorsolderen als je wat handig bent.  Je kunt het kapje van het relais vrij eenvoudig verwijderen en dan alle soldeerpunten goed na lopen cq doorsolderen.

Big-B

Geachte Dirk,

Wat bedoel je met "doorsolderen" moet dan alle punten aan elkaar gesoldeerd worden of is het iets anders??

Met vriendelijke groet,

Big-B

-D©©©L-

"doorsolderen" is een beetje een vakterm waarmee het opnieuw verhitten van een soldeerverbinding bedoeld word.
Er zitten veel kleine en kwetsbare componenten in. Mocht je je zelf hier niet mee vertrouwen dan is het scoren van een goed "103" in het advertentieboard een mooi alternatief.


Big-B

Thanks Marco,

Ik ben wel vertrouwd met solderen, das geen probleem, wilde alleen zeker weten wat er gedaan moest worden zonder dat ik alles gelijk vast zet.

Met vriendelijke groet,

Big-B