koppakking lek... of toch niet??? WEL DUS :(

Gestart door toppertheo, 28-10-2009 21:23:46

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Of de pomp nu wel of niet stuk is: de kachel wordt toch wel warm, dat circuit doet altijd mee. Als de kachel niet warm wordt heb je geen water erin.

Bovendien zit er een dikke kachelweerstand die er voor zorgt dat je heel snel warme lucht hebt.

Gr 8)

toppertheo

ja nu je het zegt zie ik het.
zou dan de kop helemaal niet passen want de carter ontluchting zit alleen maar in het bovenste deksel.
wil namelijk de kop van de net aangekochte motor klaar maken met nieuwe klephoedjes en keringen en de kleppen even opnieuw inslijpen enz en als die dan klaar is dan het geheel in 1 keer wisselen want anders ligt de motor telang uitelkaar.

ben vandaag bij de garage geweest en heb dus toch een lekkekoppakking.  :'(

direct ook maar even voor de auto apk laten keuren maar waren paar lampjes die het niet deden heb beide remslangen voor versleten en de lampekappen van de achterlichten zijn te dof uitgeslagen dus moet daar ook nieuwe voor hebben. (past die van V70 oudmodel ook ofzo?).

alvast bdankt voor de reacties.

groeten Theo.

Superskunkie

Je de achterlichten van de V70 classic passen ook.
Alleen hebben die geen oranje knipperlichten maar witte.
estateservice heeft vaak nog mooie 2e hands setjes liggen ;)
nieuw zijn ze 400 euro in totaal.
(4x100 pleuro)
Ik heb bij een autosloop 130 voor een compleet setje betaald, ergens in noord brabant
Citaat van: toppertheo op 06-11-2009 13:09:48
ja nu je het zegt zie ik het.
zou dan de kop helemaal niet passen want de carter ontluchting zit alleen maar in het bovenste deksel.
wil namelijk de kop van de net aangekochte motor klaar maken met nieuwe klephoedjes en keringen en de kleppen even opnieuw inslijpen enz en als die dan klaar is dan het geheel in 1 keer wisselen want anders ligt de motor telang uitelkaar.

ben vandaag bij de garage geweest en heb dus toch een lekkekoppakking.  :'(

direct ook maar even voor de auto apk laten keuren maar waren paar lampjes die het niet deden heb beide remslangen voor versleten en de lampekappen van de achterlichten zijn te dof uitgeslagen dus moet daar ook nieuwe voor hebben. (past die van V70 oudmodel ook ofzo?).

alvast bdankt voor de reacties.

groeten Theo.
Tonnie

toppertheo

mijn knipperlichten zijn al wit en de bovenste achterlichten zien er uit als nieuw maar de onderste zijn erg dof en daarom apk afkeur.
niet echt duidelijk op de foto maar de onderste zijn dus erg dof en de bovenste zijn dus al van een V70 omdat ze wit zijn? of heb ik het nu mis?

ik woon in friesland dus noordbraband is me eigenlijk iets te ver weg voor een paar achterlichten, wel zit hier vlak bij mij in de buurt (gorredijk) hunter parts en die schijnt ook erg veel 850 enz spul te hebben dus daar binnenkort maar eens heen.

heb vandaag de cillinderkop van de gekochte motor afgehaald en even bekeken en die ziet er nog netjes uit dus zeker bruikbaar voor mijn motor (als het past tenminste).

de cilinders zien er ook nog netjes uit en hebben een minimale stootrand dus zouden volgensmij nog wel een mooi tijdje mee kunnen

dit is het nummer wat ik op de motor vond, volgensmij staat er: B5254F3
                                                                                                      35953
iemand die aan dit nummer kan zien of het echt een 2.5 is?

groeten Theo.

elianmars

De bovenste gedeelten van je achterlichten zijn inderdaad de V70 uitvoeringen.

Rijns_t5r

ik heb dit in 3 minuten opgezocht via de zoekfunctie,hier is je antwoord op de motortype aanduiding, klik op de link

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,9833.0.html

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

thuur

Gewoon een doek met wat lijnzaadolie of motorolie over je lichten halen en hup: APK OK.

Dat is een 2.5 motor ja. met 20V, maar die had je al geteld denk ik :P

Gr 8)

edenmartina

Citaat van: thuur op 06-11-2009 00:48:52
Of de pomp nu wel of niet stuk is: de kachel wordt toch wel warm, dat circuit doet altijd mee. Als de kachel niet warm wordt heb je geen water erin.

Bovendien zit er een dikke kachelweerstand die er voor zorgt dat je heel snel warme lucht hebt.

Gr 8)

HUH  ??? ??? ???

thuur

Citaat van: edenmartina op 06-11-2009 21:20:55
Citaat van: thuur op 06-11-2009 00:48:52

Gr 8)

HUH  ??? ??? ???

Jij rijdt een Ford, niet mee bemoeien :eusa_naughty:

Gr :P

edenmartina

Werkt toch bij elke auto hetzelfde :eusa_hand:

thuur

Citaat van: edenmartina op 06-11-2009 22:17:18
Werkt toch bij elke auto hetzelfde :eusa_hand:

Behalve de 850 ja. Het kachelcircuit is aangesloten op het korte circuit en er zit geen klep of kraan tussen. Loopt dus altijd mee.

Gr ;)

edenmartina

Ging er mij om dat je zei als je waterpomp kapot zou zijn dat je kachel dan nog warm wordt ???

thuur

Citaat van: edenmartina op 06-11-2009 22:30:22
Ging er mij om dat je zei als je waterpomp kapot zou zijn dat je kachel dan nog warm wordt ???

Omdat ie op het korte circuit zit en de nathuurlijke stroming: warm water naar boven, na de radiator naar beneden zal de kachelradiator zeker warm worden.

Maar als je waterpomp niet meer draait (schoepenrad los van as oid.) wordt er wel meer warm :evil:

Gr :D

edenmartina

en een kachel weerstand die warmte afgeeft  ???

toppertheo

maar dan moet de pomp dus wel draaien anders geen circulatie door het kachelcircuit dus geen warme lucht uit de kachel= geen koelvloeistof meer of pomp kapot.

ik heb vandaag nog weer even gereden met de 850 en de auto loopt netjes zonder bijgeluiden maar ik vind hem erg traag, als ik bijvoorbeeld in z'n 1 rijd en dan vol op het gas ga dan gaat hij echt niet slippen zelfs niet als ik een bocht in stuur en dan vol op het gas ga ook niet op nat wegdek.
als ik hem dan door trek dan loopt hij op naar 4000rpm en geeft dan heel even een klein beetje extra boost maar bij 4500 a 5000 rpm schakel ik maar want dan is de vut er helemaal uit en trekt hij voor geen meter meer.
vandaag op de snelweg even met de 2.5 20V snel op de oprit invoegen maar met moeite 135km/h terwijl ik met mijn oude opel kadett van 30 jaar met 105 pk op dezelfde inrit 160 aan tik voor ik invoeg! ook mijn 460 2.0i met G3 haalt rond de 150km/h op deze oprit (weet wel mag niet maar er mag al zoooveel niet en verder ben ik best braaf).
ik heb voor een paar maanden voor het eerst in een 850 gezeten van mijn toenmalige collega en dit was een 2.5 TDI en ik was helemaal onder de indruk van de power maar mijn 2.5 20V is maar een zwakke vertoning vergeleken bij de 2.5 TDI, is dit normaal of moet je met een 2.5 20V een TDI redelijk bij kunnen houden??

alvast bedankt voor de reacties.

groeten Theo