Remmen probleempje

Gestart door spycatcher, 20-11-2009 17:54:36

Vorige topic - Volgende topic

spycatcher

Hey,

er doet zich af en toe volgende voor. Bij remmen voel ik in het rempedaal een tik, net alsof er onder het pedaal een nokkenas draait die heel regelmatig terugduwt/tikt. Dit is niet altijd het geval en doet zich meestal voor bij rustige ritten (vertragen in stad enzo) als er echt hard moet geremd worden dan meestal niet, verder remt ie wel goed.
Iets om ongerust over te zijn ?
ohja 't is een V70 2.5T '99 +-165000km
tx

arno

Misha

Is het in bepaalde bochten ?
Of telkens hetzelfde plekje op een rit die je dagelijks maakt ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

spycatcher

neen, gebeurt onwillekeurig en eender wanneer

thuur

Lijkt het op de ABS die ingrijpt?

Gr :eusa_think:

Misha

Wat ik wel herken is dat in sommige gevallen je het rempedaal indrukt en je een soort van 'krakende tegendruk' krijgt, alsof je je pedaal niet helemaal ingedrukt krijgt zoals je dat wil.  Je voelt dan een marginaal zwaarder pedaal en de sensatie dat iets trillends onder je pedaal zit.
Snel los en weer indrukken lost dat probleem op.

Marc O. had dat ook met zijn V70.

Bij mij is het zo dat ik dat in 1 specifieke bocht met een bepaalde snelheid kan opwekken. Mijn vorige S70 had dat ook op dat punt.

Dealer gaf aan dat dat te maken heeft met de automatische voor/achter verdeling. Kan verder geen kwaad, is alleen irritant.

Het lijkt niet op het ABS ingrijpen, bij ABS pulseert het pedaal wel maar dat is sneller en je voelt geen tegendruk, je rempedaal is dan gewoon 'vrij'
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 21-11-2009 08:41:34
Wat ik wel herken is dat in sommige gevallen je het rempedaal indrukt en je een soort van 'krakende tegendruk' krijgt, alsof je je pedaal niet helemaal ingedrukt krijgt zoals je dat wil.  Je voelt dan een marginaal zwaarder pedaal en de sensatie dat iets trillends onder je pedaal zit.
Snel los en weer indrukken lost dat probleem op.

Marc O. had dat ook met zijn V70.

Bij mij is het zo dat ik dat in 1 specifieke bocht met een bepaalde snelheid kan opwekken. Mijn vorige S70 had dat ook op dat punt.

Dealer gaf aan dat dat te maken heeft met de automatische voor/achter verdeling. Kan verder geen kwaad, is alleen irritant.

Het lijkt niet op het ABS ingrijpen, bij ABS pulseert het pedaal wel maar dat is sneller en je voelt geen tegendruk, je rempedaal is dan gewoon 'vrij'

Klopt. Het deed zich voor tussen twee rotondes. Na het nemen van de afslag op de eerste rotonde en optrekken richting tweede rotonde, ligt er een dwarsriggel net voor die tweede rotonde. Net vóór die riggel moet ik afremmen om de rotonde enigszins Volvo-waardig te kunnen nemen. Nadat ik, al remmend, over die riggel ben gegaan voel (en hoor) ik een puls in het rempedaal met een frequentie van ongeveer 2 per seconde.

In de S80 is het me overigens nog niet opgevallen.
...The Nile isn't just a river in Africa...