begrensing toeren in 2,3,4 versnelling

Gestart door ijmuiden1972, 25-10-2009 16:36:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342


ijmuiden1972

We blijven zoeken: Het geheel nog bij een monteur voorgelegd en alles wijst op de kat.

Uitleg:

Het rammelen blijkt duidelijk op te wijzen dat vulling gebroken is en dat daardoor een verstopping ontstaat die bij een bepaalde druk. In dit geval ontstaat dat dan bij het specifieke toerental. Oplossing is duidelijk en simpel. Nieuwe kat. Kosten rond de 500 euro incl montage

Zou je je kunnen vragen of dat een kapotte kat.pakking invloed zou hebben bij de CO meting tijdens de APK. Niet het geval dus omdat de vulling nog steeds zijn werk doet. Tijdens het rijden had ik zelf geen brandende "Lamda" sensor.

Goed we kijken hoe we dit kunnen opnemen met de eigenaar en of ik de auto neem of laat staan.... wordt vervolgt !

Groeten

Martin


reneetje

#17
Stamp met een stuk ijzer (draadstang / betonijzer oid.) de kat (de inhoud dan he , de honingraat) eruit, en je kunt weer.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Misha

Bel eens een sloper/demontage of tuningsbedrijf, de voorkanten van de uitlaat kosten niets tweedehands en ze gaan eigenlijk nooit stuk. Denk dat je voor een paar tientjes klaar bent.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

850 Ra$ing

Katalysator zou idd het probleem kunnen zijn maar wat nog veel belangrijker is en ook makelijker te controleren, de onsteking.
Haal even de verdeler kap eraf en bekijk deze en ook de rotor, er mogen geen sporen van inbranden zijn.

--BUMP--

Dan zou ie ook moeten stotteren bij plotseling gas geven, als het de ontsteking zou zijn. En dat stotteren is er niet.

850 Ra$ing

Citaat van: --BUMP-- op 30-10-2009 01:13:28
Dan zou ie ook moeten stotteren bij plotseling gas geven, als het de ontsteking zou zijn. En dat stotteren is er niet.

Laatst bij een klant geweest die was stilgevallen met zijn V70. Verdeler eraf en rotor gecontroleerd, maar die was er niet meer helemaal niks meer van over alleen een beetje soort touw. Klant had verder niks gemerkt, alleen het verbruik was wat hoger als normaal.

Moosepower

Dit probleem komt mij redelijk bekend voor niet bij Volvo maar honda en VW al wel een paar x meegemaakt.
Een verstopte kat (gebroken en verminderd de gas stroming) of demper (intern weg gerot en dempings materiaal verstopt de doorstroming komt bij volvo eigenlijk niet voor) kan dit fenomeel veroorzaken, dat is duidelijke te merken.
-Max toerental is aanzienlijk lager
-Toeren maken word moeilijker naar mate je in hogere regionen komt.

mischien heb je er wat aan succes iig.

ijmuiden1972

Mensen geziende kosten en het rond kijken heb ik besloten elders te kijken en heb een mooi exemplaar gevonden zonder boven beschreven probleem. Alles wees op de kat en als iemand een dergelijk probleem krijgt weet je waar je het zoeken moet.

Momenteel heb ik gekocht een 95 850 2,5 I automaat met 272K op de teller. Bekleding punt gaaf, geen deuken, roestplekken. Hier en daar op de mkap enkele plekjes door steenslag..... lijkt mij normaal !

Dus het probleem heb ik zo opgelost en wil iedereen hartelijk bedanken voor jullie advies en raad. Het heeft mij in iedergeval echt geholpen

Groeten uit IJmuiden

Martin