2.4 T

Gestart door Jak, 27-12-2003 10:21:39

Vorige topic - Volgende topic

Jak

Dag mensen,

De prestaties van een 2.4 T kan ik nazoeken, maar zijn er mensen met zo'n model?

Hoe zijn de ervaringen? Kan je er hetzelfde mee (chippen) als een 2.5 T of T5+.  Waar dien je rekening mee te houden, bv. "speciaal type" motor of electronica, "reserve onderdelen", etc. Net weer iets te speciaal waardoor kosten oplopen? Ik heb geen idee, wie licht me bij.

Op welke plaats staat deze in de lijst van "cool cars"?

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

TTT242

Ja natuurlijk. Welk model bedoel je? Die 2.4T of 2.5T is dacht ik dezelfde(de typeaanduiding is dacht ik 2.5T, de motor heeft cil.inhoud van 2435cc)Ik rij zelf met een V70 van 98. Op LPI-Vialle en gechipt; gaat lekker en goedkoop.
De 2.5T(2.4T) is een lage druk turbo, heeft een grotere cil inhoud en zal dus niet gelijk de R-T5...zo hevig reageren(Alhoewel ;D) maar zal wel iets langere levensduur en overschot hebben(alles is relatief...). Ben je op zoek naar een T-Volvo.
Ga gewoon eens test-rijden met de verschillende versies. Heb ik ook gedaan, wel een keer of tien. Toen wist ik welk type en motorisatie ik moest hebben en kon het echte zoeken beginnen.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

TTT242

Ja, extra kosten. Je moet natuurlijk heel goeie olie gebruiken voor de turbo. Iedereen wil zo lang mogelijk plezier van zijn Roffeltje.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

BenC70ES

Is gewoon een supermotor  ;D echt heel soepel en toch ook zeer goede prestaties...

CiteerHoe zijn de ervaringen? Kan je er hetzelfde mee (chippen) als een 2.5 T of T5+.  

Kijk ook eens bij leuke filmpjes, staat nu achteraan een filmpje van een 2.4T...

CiteerOp welke plaats staat deze in de lijst van "cool cars"?

Allemaal bij de supercool  8) maar hoe ver hangt van het model af dat er rond hangt  :P  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

PieT111

Ik heb laatst met een 2.5T 2000 oud model (met chip) gereden. Heerlijke auto. Vanaf lage toeren trekkracht die maar niet lijkt op te houden. Topauto! :)

Busje komt zo!

Edwin

Citaat van: PieT5 op 29-12-2003 18:43:55
Ik heb laatst met een 2.5T 2000 oud model (met chip) gereden. Heerlijke auto. Vanaf lage toeren trekkracht die maar niet lijkt op te houden. Topauto! :)

Je gaat toch niet inruilen he??? Dan raak ik mijn tweelingautomedeclublid kwijt  ;) (Je weet wel: tropicalgreenmetallic met beige lederen bekleding; zoveel rijden er daar niet van rond toch???)

gr. Edwin.  8)

Guido_Smit

Hier de link naar (dat) filmpje 2.4T (in een C70) met Heico chiptuning, niet verkeerd voor een LPT !
http://www.user.fh-stralsund.de/~smmafran/volvoforum/videos/milan.mpg

Guido.

PieT111

Citaat van: Edwin op 29-12-2003 22:00:12
Je gaat toch niet inruilen he??? Dan raak ik mijn tweelingautomedeclublid kwijt  ;) (Je weet wel: tropicalgreenmetallic met beige lederen bekleding; zoveel rijden er daar niet van rond toch???)

...ik zou niet durven ;)
Busje komt zo!

Edwin

Citaat van: PieT5 op 29-12-2003 23:09:50
Citaat van: Edwin op 29-12-2003 22:00:12

...ik zou niet durven ;)

Pffffew.  ;D

gr. Edwin.  8)