boordcomputer/claxon

Gestart door soo850, 01-10-2009 21:07:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

soo850

Sinds een aantal maanden ben ik een erg tevreden 850 20v uit 1995 rijder.
Echter deed de claxon het niet meer na een aantal weken. Heb de claxon inmiddels gerepareerd volgens de Haynes werkplaatshandleiding. De ring was extreem vervuild, schoongemaakt en met een beetje vaseline ingesmeerd.  En de claxon doet het weer! Geen SRS melding dus dat is allemaal goed gegaan (denk ik).

Direct na het aansluiten van de min pool, na de claxonreparatie, doet de boordcomputer het niet meer, de dashboard verlichting doet het nog wel. Alleen in het schermpje zie ik niets meer maar deze is nog wel verlicht. Is dit toeval of komt dit vaker voor? Wie kan mij aan een tip helpen hoe dit te verhelpen.

Soo

razorx

Je hebt de boordcomputer toch wel een beetje de tijd gegeven om wakker te worden.
Of heb je de stroom er meteen weer afgehaald?

soo850

Heb de min er niet meer vanaf gehad. Contact wel uit gezet en weer aangezet maar ook al weer een stuk gereden. Scherm is nog steeds leeg. Hoe lang is de wektijd van de boordcomputer?

razorx

Paar seconden, moet bekennen dat ik wel eens te ongeduldig was.
Toen de BC niet onmiddeleijk aanging, meteen de stroom er afgehaald om te checken en erger te voorkomen. Wat overvoorzichtig of zo.

Vandaar mijn opmerking ;)

Zijn er nog andere zaken losgeweest?

soo850

Nee, wel ging de min pool er niet meteen goed op. Misschien hierdoor een soort sluiting ontstaan? Anders weer de min eraf halen en er weer op zetten?

razorx

Proberen kan geen kwaad.

Ik schat de kans klein, maar het kost niet te veel moeite.
Heb wel wat raardere dingen met computers meegemaakt.

En toch voor de zekerheid kijken of je niet iets anders dat misschien al te los zat hebt losgetrokken.

francois

haal de min pool eens los en wacht een aantal sec monteer deze dan in eens goed
zet daarna het contact aan als het goed is duurt het even en hij moet dan weer werken

gr

soo850

Vandaag de min losgehaald, even gewacht en de boordcomputer doet het weer!!
Bedankt voor de reacties!

svenenkaren

Mijn claxon, doet het soms wel en soms niet. In het eerste bericht van dit topic, spreekt men over schoonmaken. Hoe gaat dit?

Groeten sven