FOTO's ombouw T-5R Automaat naar Handbak met Quaife differentieel

Gestart door joes, 05-11-2009 15:29:02

Vorige topic - Volgende topic

joes

:) ;) :D ;D
UPDATE 15 november 2009  :evil:

:) Gisteren met de ambulance van Christ (Oranje Garage Nijmegen) een 'licht" beschadigde Volvo opgehaald met een goed T5 blok en waarschijnlijk kapotte bak (even checken na demontage) met tevens 302 mm remmen die ik allemaal kan gebruiken voor mijn Italiaanse projectje (de R die ik met mijn dochtertje uit Italiƫ heb gehaald).

De reis viel tegen vanwege die ?@#$%$^-tunnels in Roermond die dicht zijn, maar eindelijk Eugene ontmoet en wat een verrassing Turbobiker was er ook  ;) , nou daar hebben Bas (Oranje Garage) en ik het een en ander opgestoken qua kennis inzicht en referenties van leveranciers............, gezellig een "bakske gedoan", inladen en weer op naar het noorden.  :D Leuk Eugene en Turbobiker ontmoet te hebben, zal zeker niet de laatste keer zijn, als het aan ons ligt !!!!!  :eusa_clap: Dank je Eugene en tot ziens Turbobiker wellicht in 3bergen !

Joes / 3bergenT-5R

elianmars

joes

Citaat van: KMvrtr op 05-11-2009 15:55:14
Vind ik een prima reden om het een stukkie verder weg te zoeken.
Hoe ben je bij hen terecht gekomen?

Mijn jongere broertje woont in Nijmegen en is al jaren klant bij Oranje Garage hij heeft mij hen aanbevolen, bovendien heeft Christ zelf onder andere een T-5R naast andere mooie volvo juweeltjes....nou dat was dus kennismaken en toen was ik snel overtuigd................ben er zeer over te spreken!

Joes / 3bergenT-5R

joes

Citaat van: elianmars op 15-11-2009 17:42:41
Citaat van: axelvr op 15-11-2009 17:12:19
Ik zie nog steeds alleen maar kruisjes bij de foto's . bij zowel safari/firefox  :'(

Idem. Ik heb een keer of 6 een poging gedaan om ze te bekijken. Heb de hoop maar opgegeven  :eusa_shifty:

Hi AXELVR en Elianmars,

Ik niet weet waarom jij foto's niet kan zien ?

Als ik daar iets aan kan doen hoor ik het graag............................................dan zal ik dat veranderen !

Joes / 3bergenT-5R

joes

Citaat van: elianmars op 15-11-2009 20:46:46
Is dat de C70 van de zwager van Joost?

???  ???  ???Ik niet weet nie de familie van die auto ?  ;)

Het gaat mij om het blok en de 302 mm remmenset, de auto had wel wat minder zachtzinnige aanvarinkjes gehad zo te zien.  ::) :P....maar het blok lag vrij..........dus zal het waarschijnlijkl goed zijn en Eugene inmiddels een beetje kennend  ;) verkoopt hij zeker geen knollen voor citroenen !

axelvr

Citaat van: joes op 15-11-2009 20:52:44
Citaat van: elianmars op 15-11-2009 17:42:41
Citaat van: axelvr op 15-11-2009 17:12:19
Ik zie nog steeds alleen maar kruisjes bij de foto's . bij zowel safari/firefox  :'(

Idem. Ik heb een keer of 6 een poging gedaan om ze te bekijken. Heb de hoop maar opgegeven  :eusa_shifty:

Hi AXELVR en Elianmars,

Ik niet weet waarom jij foto's niet kan zien ?

Als ik daar iets aan kan doen hoor ik het graag............................................dan zal ik dat veranderen !

Joes / 3bergenT-5R

Het enige wat je zou kunnen doen is de foto's op een andere server te zetten dan tinypic , mss photobucket ofzo ,

maargoed dat is wel wat werk  :-\

henry classic v70

Ik volg het nu al even en moet zeggen dat je er geen half werk van maakt, tjonge zeg die gaat er straks super uitzien en perfect sturen/schakelen.
Mooi werk Joes!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroƫn C4

)()()sT

Citaat van: joes op 15-11-2009 20:59:56
Citaat van: elianmars op 15-11-2009 20:46:46
Is dat de C70 van de zwager van Joost?

???  ???  ???Ik niet weet nie de familie van die auto ?  ;)

Het gaat mij om het blok en de 302 mm remmenset, de auto had wel wat minder zachtzinnige aanvarinkjes gehad zo te zien.  ::) :P....maar het blok lag vrij..........dus zal het waarschijnlijkl goed zijn en Eugene inmiddels een beetje kennend  ;) verkoopt hij zeker geen knollen voor citroenen !

Ehhh... deze?

Dan is het 'm idd... van Nynke's broer was ie  :-[
Hopelijk komen de onderdeeltjes goed terecht; ik heb ook wat klein grut van 'm onder de kap  8)

Eugene

Dat is 'm in betere tijden, toch zonde... was een mooie auto  :-\

If it's not blown, it sucks...

joes

;D ;D

Man wat een beauty was dat zeg ..........................maar ja :eusa_wall: anyway complimenten we hebben een goede ontvanger voor het donorhart gevonden en hopen dat hij geen afweer verschijnselen gaat vertonen, zal wel loslopen  :)

M a r c

Inderdaad zonde van zo'n mooie Saffron.... maar ook mooi dat je toch nog redelijk snel een goede motor hebt gevonden  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

joes

:)
Dat is inderdaad heeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllllllllllllll moooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiii  8) en dan ook nog een goede lijkt het tot nu toe met een complete opbouw, EUGENE heeft zich onsterfelijk gemaakt  :eusa_clap:

Wordt vervolgd,

Update 26/11/2009

Nou de italiaan klaar is en vanavond kan rijden op LPI gaan we weer beginnen aan de afbouw van 3bergenT-5R, ziet er een beetje gexplodeerd uit op het moment, zonder interieur, dashboard motor en versnellingsbak en oh ja de voorruit is er ook uit (lekte door slechte kit job van vorige ruitenvervanger), daarnaast nieuwe verdamper erin, nieuwe OLOd metertje zodat ik alle meetgegevens op een ipv meerder display's kan aflezen, "japans R-spruitstuk monteren, winterwielen en banden etc. etc.

Keep you guys posted en zal updaten met mooie pictures.

big ben

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,37219.msg744501.html#msg744501

Moet het "onderstel" van deze gemotoriseerde stoel ook verwijderd worden wanneer je de zitting wilt vervangen?? ???........ ik zie er nml een klein beetje tegen op :-\. En maakt het nog verschil of je de krammetjes gebruikt of goede tie-wraps??

Grt Ben :)

joes

:) :)
Je moet de hele stoel verwijderen om het netjes te doen, je kunt beter ringetjes gebruiken dan tie-raps, het is wel even weten hoe je het moet doen, wellicht toch verstandig om dit door een expert te laten doen die het vaker gedaan heeft bij de volvodealer de meeste dealers hebben er wel ervaring in.

Succes Joes / 3bergenT-5R

Turbo-Geek

Waarom beter ringetjes gebruiken ?
Ze hebben 1 functie, dat is om de zaak vast te houden, of je dat nu met een ring of tie wrap doet maakt volgens mij niks uit.
Wel goede tiewraps gebruiken omdat er wel wat kracht op komt.
Tenzij je dus die ringen en een speciale tang hebt zou ik het gewoon met Tie Wraps doen zoals velen reeds gedaan hebben.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------