Vraagje (V40)

Gestart door Piere, 31-10-2009 11:35:54

Vorige topic - Volgende topic

Piere

Hello

Weet iemand toevallig of de V40 1.8 benzine (dus niet de grenault-motor) hydraulische kleppenstoters heeft?
Ik weet er eentje staan met een tikkende motor, en zou het wel overwegen om'm te kopen, hestellen, en door te verkopen, als ik gewoon andere kleppenstoters moet steken...
Als het verbrandde kleppen zijn daarentegen...

Groet!
Piere
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

elianmars

Als ik op Google zoek, vind ik een aantal posts, waarin over hydraulische klepstoters wordt gesproken.

BenC70ES

Hangt van het bouwjaar af hoogstwaarschijnlijk... net als bij de 5 cilinders.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jeroentjuh

Hangt idd van het bouwjaar af net zoals bij de X70, oude type heeft hydraulische, nieuwe type vaste stoters. In '99 zijn de nieuwe type motoren gekomen....

Autogek

Nou ga ik een beetje off topic, maar de vraag komt ineens bij me op: waarom is Volvo eigenlijk afgestapt van de hydarulische stoters, m.a.w. wat is nadeel ervan? Ik zie nl enkel voordelen.
244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

Piere

Citaat van: Jeroentjuh op 31-10-2009 12:36:42
Hangt idd van het bouwjaar af net zoals bij de X70, oude type heeft hydraulische, nieuwe type vaste stoters. In '99 zijn de nieuwe type motoren gekomen....
Dankjewel!
Nu zie ik het toch al een beetje zitten  :)

Citaat van: Autogek op 31-10-2009 13:12:13
Nou ga ik een beetje off topic, maar de vraag komt ineens bij me op: waarom is Volvo eigenlijk afgestapt van de hydarulische stoters, m.a.w. wat is nadeel ervan? Ik zie nl enkel voordelen.

Goeie vraag  :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Ludo

Citaat van: Piere op 31-10-2009 17:07:51
Citaat van: Autogek op 31-10-2009 13:12:13

Goeie vraag  :eusa_think:

Volgens "Bart Simpson" op Volvo-forum, omwille de strengere milieu eisen...

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 31-10-2009 17:11:04Volgens "Bart Simpson" op Volvo-forum, omwille de strengere milieu eisen...

Ah die 'know-it-all'...    :eusa_doh:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

LeonW

Kosten hydr stoters zijn hoger dan de vaste, that's all.
Volvo S70 2.5T

Simplicity

Citaat van: LeonW op 31-10-2009 17:46:52
Kosten hydr stoters zijn hoger dan de vaste, that's all.

Blokken zijn ook net iets zuiniger