verlichting in sigarettenaansteker en lichtschakelaar

Gestart door cotton, 23-02-2010 21:39:25

Vorige topic - Volgende topic

cotton

hai,
Ik vraag me af of er ook verlichting hoort te zitten in de sigarettenaansteker en de asbak van een V70 classic. Bij mij zitten die er niet, of zijn stuk (iets dat me niet zal verbazen, ik heb al verschillende lampjes vervangen, lampjes die niet brandden toen ik de auto kocht en volgens een monteur van Broekhuis wel zouden moeten branden...lampjes a 5 euro per stuk en zoooo klein...)
In de lichtschakelaar brandt in mijn auto 1 lampje. Volgens mij zouden dat er wel eens twee moeten zijn. Kan ik de schakelaar naar voren uit het dash wippen of moet dat vanaf de achterkant, dus eerst de onderplaat onder het stuur loshalen en dan de schakelaar naar voren duwen?

Jeff

Der moet inderdaad een lampje onder je sigarettenaansteker zitten en eentje in je asbak. Atans in de 850 is dit wel zo, dus neem niet aan dat dit ineens bij de V70 niet meer is ;)

De lichtschakelaar van de V70 heeft volgens mij inderdaad 2 lampjes, eentje die de schakelaar verlicht en eentje die aangeeft dat de verlichting ook aan staat. Dit moet je kunnen vinden aan de linkerkant, deze is normaal gesproken altijd groen als die brand. (Heel klein lampje)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

hathü

In mijn  V70 zit een lampje in de asbak en eentje onder de aansteker.

cotton

Bedankt voor het meedenken. ( :eusa_clap:) Ik ga vandaag proberen de twee lampjes te lokaliseren en te vervangen.
De lichtschakelaar. Wie weet het? Kan die naar voren gehaald worden (bij de dealer hebben de monteures een handig plastic stripje om de andere schakelaars naar voren te halen) of moet wel eerst de onderplaat onder het stuur eraf en dan de schakelaar naar voren duwen om hem te verwijderen? ???

VolvoDeMio

Citaat van: cotton op 25-02-2010 09:54:06
De lichtschakelaar. Wie weet het? Kan die naar voren gehaald worden (bij de dealer hebben de monteures een handig plastic stripje om de andere schakelaars naar voren te halen) of moet wel eerst de onderplaat onder het stuur eraf en dan de schakelaar naar voren duwen om hem te verwijderen? ???
Ja, dunne schroevendraaier werkt ook.

cotton

aan VolvoDeMio: ja??? wat bedoel je? wel aan de voorkant eruit wippen of eerst onderplaat verwijderen en via de achterkant ??? ???

Jeff

Of een blindplaatje (waar normaal een schakelaar zit) eruit wippen. En dan met je vingers aan de achterkant de schakelaar naar voren duwen ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

cotton

gelukt! :eusa_clap: de schakelaar voorzichtig aan de zijkant loswippen zodat de metalen klem loslaat en dan de schakelaar naar voren halen. twee schroevendraaiertjes gebruikt en inderdaad 1 lampje was stuk. is nu vervangen.
volgend projekt. ??? het lampje boven de asbak brandt niet. het glaasje eraf en ik zie het lampje zitten, kan er echter niet bij om hem eruit te halen. moet er misschien ergens iets losgedraaid worden?
toen ik de auto kocht wist ik niet waar en hoeveel lampjes er in het dash zouden zitten. het zijn er veel en er zijn veel stuk....
ben vanmiddag op  de sloop geweest en heb er verschillende gescoord. (uit een 850) altijd goedkoper dan bij de dealer , waar ze ca. 5 euries per stuk kosten!! >:(

Freakybaby

Lampje boven de asbak is een kwestie van de 2 schroefjes van de asbak eruit, dan de asbak naar je toe trekken en lampje uit het klemmetje halen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

cotton

heb ze gevonden. lampje eruit, andere erin....geen licht. waarschijnlijk lampje dat kapot is. even naar de dealer om een andere te halen.

Jeff

Conrad, of betere auto zaken zijn goedkoper ;)