It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Sbv op 08-03-2015 21:36:51
de blauwe gaat eerst als Marc een V70n gaat rijden  :evil:

Dat duurt nog een tijdje, ik moet eerst alles gefikst hebben ;)

Marc O.

Citaat van: Taranis op 08-03-2015 21:53:16
Citaat van: Sbv op 08-03-2015 21:36:51
de blauwe gaat eerst als Marc een V70n gaat rijden  :evil:

Dat duurt nog een tijdje, ik moet eerst alles gefikst hebben ;)

:-* ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Fijn dat er een stukje Roetmobiel verder leeft in jullie V, Marc!  :)

Marc O.

Vandaag een paar (van de vele) deukjes uit de grijze T5 laten verwijderen bij de uitdeukdag. Was super gezellig en wat die heren uitdeukers doen is ware kunst :D Helaas zitten er nog steeds veel deukjes in de portieren, dus de verstandigste keuze is waarschijnlijk om daar nieuwe/andere voor te zoeken. Dat gaan we binnenkort dus maar eens doen.

Na de uitdeukmeeting nog even mee naar KIM gereden om bij hem de olie te verversen. In beide meegebrachte Shell 5 liter kannen bleek nog oude afgewerkte olie te zitten. Gevalletje volgende keer beter opletten wat ik van de plank haal.  :eusa_wall: :eusa_wall: En de afgewerkte olie dus gewoon naar de milieustraat brengen i.p.v. terug op de plank zetten ;D.

Enfin, KIM had gelukkig nog een verse kan met dezelfde olie staan als die ik zelf ook nieuw had gehaald. Thnx voor het lenen daarvan, Kor! Het oliefilterhuis (de T5 heeft dat nieuwe cartridge type oliefilter) wilde helaas niet los, dus daar moet ik op korte termijn het juiste gereedschap voor halen zodat ik die alsnog kan wisselen.

De grijze T5 doet het verder prima, net als de blauwe R trouwens. Die laatste is onlangs geholpen aan wat lichte olie-incontinentie probleempjes, maar volgens mij is dat besmettelijk geweest. De T5 heeft er namelijk ook last van, en flink.

Bouke

Marc ik heb zo'n dop om je filter los te draaien liggen :)

Marc O.

Ik binnenkort ook, denk ik :D ;) Lijkt me wel net zo handig om zo'n ding in huis te hebben, maar dank voor het aanbod ;)

KIM

Ik had gisteren Drdre op bezoek met zijn auto waarin ook zo'n ME7 T5 blok lag met dezelfde nattigheid.
Na goed schoonmaken en een rondje rijden kwam overduidelijk de olieretour van de turbo als boosdoener naar voren. Wellicht die eerst eens vervangen?

P.S. Je oliefilter staat nog hier...

Marc O.

Citaat van: KIM op 15-03-2015 09:51:40
Ik had gisteren Drdre op bezoek met zijn auto waarin ook zo'n ME7 T5 blok lag met dezelfde nattigheid.
Na goed schoonmaken en een rondje rijden kwam overduidelijk de olieretour van de turbo als boosdoener naar voren. Wellicht die eerst eens vervangen?

Lijkt me prima!

Citaat van: KIM op 15-03-2015 09:51:40
P.S. Je oliefilter staat nog hier...

Hell..... Over twee weken ruilen tegen 5 liter olie ;) ;D

Ewout Schalkwijk

Rij je nu zonder oliefilter dan? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Ja, moet toch kunnen voor twee weekjes?  :P ;D

Ewout Schalkwijk

Ik denk het wel, de oude olie zeikt er toch uit. Toch? :angel:

;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Ach ja, ik had al zo'n gevoel dat er iets niet goed ging. Vandaar ook die opgestoken middelvingers van mensen die me inhaalden. Oh nee, ik reed een T5, dan word je niet ingehaald  :eusa_doh: ;D

Marc O.

De R had al een paar weken last van een rammeltje, ergens vanuit de achterkant van de auto. Niet teveel aandacht aan besteed. Gevoelsmatig kwam het van de achterklep. Sinds dit weekend rammelt ie echter een stuk heftiger, en het bleek niet van de klep te komen.

Net effe snel de auto op de krik gezet, en wat bleek:

11B65018-15F8-4472-8CF3-A0F66C1131C3_zpsnlgssalo by Marc Onrust, on Flickr

Rubber doormidden :(

Vulk

Tijd voor een achterasrevisie. Is een 'leuk' klusje...

grijzev70tdi

Kan nooit erger zijn dan bij een XC70 N...
Grolsch, het klinkt al lekkerder