It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Marc O. op 04-09-2011 20:29:31
Citaat van: Sbv op 04-09-2011 20:24:25
Citaat van: Marc O. op 04-09-2011 20:22:42
Citaat van: Sbv op 04-09-2011 20:18:49
kan je het schoonkrabben en in de antiroest zetten of zit het echt onder het rubber van de ruit ?

Het komt van onder het rubber vandaan, dus dan zou die ruit er ook uit moeten.
Steen nodig ? camoufleren dan dan op naar wat anders ? gewoon lekker met de 940 gaan rijden of met de 740

Steen is niet nodig, er zit al een leuk scheurtje in ;D

Nee, camoufleren en dan verkopen doe ik niet. Ofwel verkopen met bloemkolen, ofwel opknappen en er nog effe mee door rijden. Het vervelende is dat die auto gewoon zó lekker rijdt dat ik zeker weet dat ik niks vind dat binnen m'n budget valt en net zo lekker rijdt. Nog maar effe doorsparen en dan zoiets kopen. :D
Mijn god wat een prijs.
Wel mooi.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Emiel

Ik heb nog wel een S60 ins angebot, kan ik eventueel wel met de stickers meeverzenden morgen. :-*

Marc O.

Citaat van: Emiel op 04-09-2011 20:49:03
Ik heb nog wel een S60 ins angebot, kan ik eventueel wel met de stickers meeverzenden morgen. :-*

;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

irian paul

zit er niet 10 jaar garantie op het vervangen van de ruit?

Hebben ze bij mijn vorige auto trouwens ook gedaan, voorruit zo knullig eruit gesneden.

Marc O.

Citaat van: irian paul op 05-09-2011 11:18:46

Hebben ze bij mijn vorige auto trouwens ook gedaan, voorruit zo knullig eruit gesneden.

Dát misschien wel, maar de 'collateral damage' (=bloemkolen) vast niét.

Pino143

Citaat van: Marc O. op 05-09-2011 11:48:56

Waarom niet?
Zij falen hier. Tis door hun toedoen...

Marc O.

Citaat van: Pino143 op 05-09-2011 11:51:09
Citaat van: Marc O. op 05-09-2011 11:48:56

Waarom niet?
Zij falen hier. Tis door hun toedoen...

Ik denk dat hun kleine lettertjes dat zeggen (maar moet dat eerlijk gezegd checken). Daarnaast betwijfel ik of ik die factuur heb gekregen van de vorige eigenaar (maar ook dat moet ik checken).

irian paul

van de site:

We bieden onze klanten een levenslange garantie aan op een HPX3®-ruitreparatie en op de montage van een ruit. Indien u voor ruitschade verzekerd bent bij een Glasgarant-aangesloten verzekeraar (of volmacht) bieden we echter maar 4 jaar garantie aan.

Maar in de voorwaarden:

Art. 4 RUITVERVANGINGEN
Op de montage van autoruiten verleent Carglass B.V. aan de opdrachtgever levenslange garantie (= levensduur van de ruit van het voertuig in kwestie), behalve indien opdrachtgever op datum van de opdracht verzekerd is voor ruitschade bij een bij Glasgarant aangesloten verzekeraar, in welk geval de garantie beperkt is tot 4 jaar vanaf factuurdatum. Dit houdt in dat gebreken die aan een autoruit zijn ontstaan als gevolg van door Carglass B.V. onjuist uitgevoerde montagewerkzaamheden, kosteloos door Carglass B.V. zullen worden hersteld. Deze garantie geldt enkel tegenover de initiële opdrachtgever en is niet overdraagbaar aan derden, zoals de opvolgende eigenaar van de auto.
Ontdekt de medewerker van Carglass B.V. tijdens de vervanging roest in de sponning dan zal hij de opdrachtgever adviseren de sponning eerst te laten behandelen. Besluit de opdrachtgever in dat geval toch voor vervanging zonder behandeling van de roest, dan vervalt de garantie van Carglass B.V.
De bewijslast dat de gebreken een gevolg zijn van onjuist uitgevoerde montage werkzaamheden, berust bij de opdrachtgever.

:-[ :-[ :-[ :-[ :eusa_wall:

V70geRwin

misschien wil de vorige eigenaar nog behulpzaam zijn...

Marc O.

Citaat van: spekkie99 op 05-09-2011 18:12:38

Mwah, die heb ik behoorlijk het vel over z'n oren getrokken, dus daar ga ik maar niet al teveel op rekenen ;D

Misha

Citaat van: irian paul op 05-09-2011 17:44:54
Art. 4 RUITVERVANGINGEN
Op de montage van autoruiten verleent Carglass B.V. aan de opdrachtgever levenslange garantie (= levensduur van de ruit van het voertuig in kwestie),

Lachen eigenlijk, zo kan ik ook levenslang auto's garanderen...

Dus : je hebt garantie op het onderdeel zolang het onderdeel heel is (leeft)...
:eusa_think: :eusa_wall:

V70geRwin

Citaat van: Marc O. op 05-09-2011 18:22:06

Mwah, die heb ik behoorlijk het vel over z'n oren getrokken, dus daar ga ik maar niet al teveel op rekenen ;D

oh, dan kan je van de rente daarvan de bloemkolen wel laten maken  ;)

Marc O.

Citaat van: spekkie99 op 05-09-2011 18:23:18

Ja, ach, ik zal (als ik een keer zin heb) navragen wat het kost om te repareren. ;)

Misha

Citaat van: Marc O. op 05-09-2011 18:26:54
Citaat van: spekkie99 op 05-09-2011 18:23:18

Ja, ach, ik zal (als ik een keer zin heb) navragen wat het kost om te repareren. ;)
Je kan ook gewoon een coole raamomlijsting van ducttape maken met daar wat canbusledjes in verwerkt. 8)

Marc O.

Omdat de T6 de afgelopen weken steeds meer naar benzine begon te stinken en ik in die 2 weken, ondanks het feit dat ik op LPG rijd, ongeveer een kwart tank benzine ben verloren, heb ik de auto naar de garage gebracht voor reparatie. Dat was meteen weer een goed excuus om een paar dagen met de 740 te gaan rijden, wat iedere keer weer een feestje is  :eusa_dance: ;D

Vandaag heb ik 'em weer opgehaald. Er bleek een scheurtje te zitten in de aansluiting van de tankmodule waar de rubberen slang op zit die naar het motorcompartiment loopt. Een van de vorige eigenaren had dat al eens proberen te (laten) maken met een of andere ralle kit, die ik ook al op een aantal andere plekken in de auto ben tegengekomen. :eusa_boohoo:

Saillant detail: Bij het verwijderen van de achterbank (om bij de tankmodule te kunnen komen) vond men onder de zitting een drietal hele stevige, ongebruikte  hagelpatronen :o :o Nou kunnen die op zich niet zo heel veel kwaad zolang je er niet met een hamer op gaat slaan, maar ben toch blij dat ze niet meer in m'n auto liggen :eusa_shifty:

De afgelopen weken ben ik me ook steeds meer gaan afvragen wat ik met de T6 ga doen. Enerzijds rijdt ie geweldig, heb je altijd genoeg vermogen om petjes het nakijken te geven, maar kun je ook in alle rust en comfort cruisen. Anderzijds leef ik continu met de angst dat de geartronic het binnenkort gaat begeven. Er is weliswaar geen enkele aanleiding om dat te denken; het ding schakelt perfect en nog steeds bijna onmerkbaar en heeft nog nooit een misstap begaan. Maar toch heb ik het idee dat ik momenteel in de 'blessuretijd' aan het rijden ben en dat ie er binnenkort gewoon mee stopt. En zoals gebruikelijk zijn dat soort euvels vaak het begin van meer automobiele ellende. Althans, zo heb ik dat eerder mogen ervaren.

Al met al heb ik dus besloten om rustig te gaan kijken naar iets anders. Ik weet nog niet wat het dan moet gaan worden (en heb daar ook geen haast mee), maar ik denk erover om weer een V70 Classic te gaan rijden. Misschien wel een 850. En omdat ik geen zin heb om van bijna 300pk terug te gaan naar 170 of, god betere, 140pk, zal het dan een R moeten worden. Of een mooi uitgevoerde T-5 / T5. Misschien wel een T-5R? Uiteraard moet er LPi inzitten of moet het interessant zijn om dat alsnog in te laten bouwen.

Dus: Mocht je iemand kennen die een (bijna perfecte) T6 wil bezitten........ :D