It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: Taranis op 08-07-2012 20:59:45
Had je maar een XC N moeten kopen ;D

Ik herhaal:
Citaat van: Marc O. op 08-07-2012 19:45:07
:eusa_hand: :eusa_naughty: :eusa_snooty:

;D

Nee, zonder gekheid, ik kan me niet voorstellen dat dit iets is dat dramatisch veel geld gaat kosten. Zoals jouw XC N bijvoorbeeld :-*
...The Nile isn't just a river in Africa...

arjen850

Toch kun je nu wel heel goed zien, dat enkel aankoop van een R, niet genoeg is, en dat men echt wel wat geld moet uittrekken voor onderhoud en of andere dingen..

Marc O.

Yep. Ik had ook niet echt verwacht dat ik het eerste jaar niks had hoeven doen. Overigens, tot op heden zijn alleen de banden een écht onverwachte uitgave geweest. Lambdasonde wist ik eigenlijk wel dat die vervangen zou moeten worden, het lampje brandde bij aanschaf al. Koplampen en grill wilde ik ook sowieso al doen en die ontsteking lijkt me ook niet echt een onverwachte tegenvaller. En van de kachelmotor wist ik ook dat ie stuk was.

KIM

Maar deze gaf wel een goed gevoel qua onderhoud. Het is geen versleutelde auto.
Natuurlijk moet je nu eerst de auto terug op stage 0 brengen. Maar dat is vrijwel altijd.

Taranis

Citaat van: arjen850 op 08-07-2012 21:29:04
Toch kun je nu wel heel goed zien, dat enkel aankoop van een R, niet genoeg is, en dat men echt wel wat geld moet uittrekken voor onderhoud en of andere dingen..

Laten we eerlijk zijn: van een auto van 14 jaar oud kun je gewoon verwachten dat je het nodige aan onderhoud tegenkomt. Je weet dat je bij het aanschafbedrag vrolijk nog 1000-1500 euro op kunt tellen om 'm in acceptabele staat te krijgen, hoe netjes ook. Als je dat niet op wilt of kunt brengen, kun je er (vind ik) beter niet aan beginnen :)

Marc O.

Citaat van: Taranis op 08-07-2012 22:11:13

Laten we eerlijk zijn: van een auto van 14 jaar oud kun je gewoon verwachten dat je het nodige aan onderhoud tegenkomt. Je weet dat je bij het aanschafbedrag vrolijk nog 1000-1500 euro op kunt tellen om 'm in acceptabele staat te krijgen, hoe netjes ook. Als je dat niet op wilt of kunt brengen, kun je er (vind ik) beter niet aan beginnen :)

Helemaal mee eens. Maar ik vrees dat onze roffels steeds meer ten prooi vallen aan mensen die dan weliswaar wel zo'n auto kunnen aanschaffen, maar al snel afgetroefd worden door de kosten voor onderhoud. Met als gevolg dat die auto's slecht of niet worden onderhouden. Erg jammer, maar onvermijdelijk vrees ik.

Wout309t

Je kunt ook geluk hebben, de R die ik kocht had maar voor enkele honderden euro's onderhoud nodig. Ik had het daarbij kunnen laten en 'relatief goedkoop' kunnen rijden.
Had, want uiteindelijk zijn het er vele duizenden geworden maar dat was mijn eigen keus... ;D

Maar in het algemeen is het waar wat je zegt Arjen. Alleen heb je wel met geluk en pech te maken, als ik zie wat bijvoorbeeld een Joost al heeft móeten uitgeven aan z'n wagen....
2011 V70 2.0T R-Design MT

)()()sT

Ja maar dat was ook eigen keuze hè... Ik heb 3 jaar en 70.000 km. vrolijk kunnen tuffen ermee. Vervolgens had ik 'm óf kunnen slopen, óf een sloperblokkie erin kunnen hangen, óf all the way.
Omdat ik net als vele anderen hier een ECHTE liefhebber ben heb ik voor het laatste gekozen.
Nu heb ik motorisch een nieuwe auto (die bak zal nog wel eens vervangen worden; reserve heb ik al), die ik ook nog eens geweldig mooi vind 8)

KIM

En zo onderscheiden zich de echte liefhebbers zich hier op het forum.

elianmars

Sbv

Het valt mee, ligt een beetje aan de foto. In werkelijkheid was het donkerbruin

Marc O.

Die olie is net twee weken oud ;D Ligt idd aan de foto. In het echt ziet ie er nog mooi vers uit.

Marc O.

Nog iets voor op het lijstje: Het knopje op de pook van de automaat komt af en toe niet goed terug. Beetje zoeken op het forum leert dat daar reparatiesetjes voor verkrijgbaar zijn. Iets voor na de vakantie dus :D

)()()sT

Sbv

Wat heb je een mooi schoon gat Joost  ;D