Niet starten 2.5i 20V na afspuiten motorblok

Gestart door Mr Rens, 10-11-2009 14:06:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mr Rens

Dinsdag, autopoetsdag. Dat na de carwash en de auto conform een ingewikkeld carwashprotocol afgespoten. Ben met het motorblok begonnen, rustig overal zand en bladeren afspuiten. mooi schoon blokkie weer.

Auto vervolgens in de was gezet en afgespoten met gedemineraliseerd water.

Dat klaar, instappen en wegwezen. Alleen wil mijn 850 2.5 i 20V 125kW uit '96 met 199 k niet meer starten.
Hij gaat wel rond, maar slaat niet aan. Tijdje gewacht en nog eens geprobeerd, niks nada.

Dat gebeld met de plaatselijke Volvo dealer (Jacob Schaap Dronten), er werd meteen een monteur gestuurd. Had al zo'n vermoeden dat de verdeelkap wel eens vochtig kon zijn.

Monteur arriveerd in een C30 hagelnieuw, met enkel een rateltje en dop 8mm, hij wist dus al wat er aan de hand was. Dat de verdelerkap er af geschroefd en droog gepoetst er weer op en voila, roffelen als een zonnetje.

Dat meegereden na de dealer om af te rekenen, onderweg begint de motor te stotteren, en het lambda controle-lampje begint te branden. Moet vanzelf over gaan aldus de monteur.

Na afgerekend te hebben en huiswaarts te zijn gegaan, begint de motor steeds erger te stotteren en maar op vier pitten te lopen, hij trekt ook niet meer.

Dat retour na de dealer, ze konden er nog wel even na kijken. Bougie beschermkap er af, bougiedoppen er af, en wat blijkt; de bougie huizen staan vol met water. Zelfs de monteur was verbaasd dat dit kon.

Even droogblazen en voila roffelen als een zonnetje.

Moraal van dit verhaal; wees uitermate voorzichtig met het afspuiten van je motorblok. en zorg dat je een dopsetje en een torks setje in je auto hebt (eenvoudig op te lossen)

Klasse service van de dealer, 2e maal dat ik er was, kosteloos!

Lang leve Volvo service:eusa_dance:
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

daytonawim


Mr Rens

Ok, ik dacht; zet het er toch maar op, voor het geval dat.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Jeff

Ze zijn niet altijd even zo vriendelijk daar, in Zwolle en Nijverdal is de service vele malen beter!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Mr Rens

Ik heb trouwens gemerkt dat het halve motorblok onder de tectyl zit. Dit spuit je er gemakkelijk af met een stoomcleaner heb ik gemerkt. Is het raadzaam om delen opnieuw te tectyleren? Ik vind de goud-bruine glans niet mooi, is er niet iets anders aan te raden om je blok mooi te houden? Gebruik voor de plastic delen bumperspray.

Heb veel gehoord over belgom alu, blijft dit lang mooi? Al het aluminium is namelijk geöxideerd

bvd
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

pwassink

#5
Citaat van: Mr Rens op 10-11-2009 21:15:23
Ik heb trouwens gemerkt dat het halve motorblok onder de tectyl zit. Dit spuit je er gemakkelijk af met een stoomcleaner heb ik gemerkt. Is het raadzaam om delen opnieuw te tectyleren? Ik vind de goud-bruine glans niet mooi, is er niet iets anders aan te raden om je blok mooi te houden? Gebruik voor de plastic delen bumperspray.

Heb veel gehoord over belgom alu, blijft dit lang mooi? Al het aluminium is namelijk geöxideerd

bvd

Wd 40 voor metaal, gekookte lijnolie voor t kunstof.

Die beschermwas lost prima op in aceton, grijze verf op bougiekabel-beschermplaat ook ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Mr Rens

B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm