Motorsteunen vervangen?

Gestart door forestav70, 11-11-2009 14:51:00

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: choqie1 op 12-11-2009 21:08:27
Misschien 850 karakter?
Echt niet dus, want dit hoort gewoon niet en is zeer zeker geen gemeengoed.

choqie1

Ik,het,blok,aan,de,distributiezijde,behoorlijk,heen,en,weer,bewegen.,Ik,neem,aan,dat,deze,dan,behoorlijk,gaar!
:eusa_eh:

(sorry,voor,het,komma,gebruik,mijn,spatiebalk,is,stuk)

volvoc70T5

yup, vervangen...
misschien de windows ingebouwde toetsenbord tijdelijke oplossing voor je spatie ;)

elmarconi

ALT ingedukt houden en 32 op het numerieke gedeelte kloppen = een spatie...
--
Autogas Inside . . .

forestav70

Choqi,

hoe is t afgelopen met je steun? Waar heb je hem vervangen, wat kostte het, was het de oplossing? Ben erg benieuwd daar jouw probleem hetzelfde klinkt als wat ik heb.

forestav70

Hallo Volvolega's

op advies van dit forum een koevoet tussen carter en subframe gezet en het blok een stukje opgetild - dit kon 4-5 cm omhoog; ook een scheurtje in de bovenste steunrubber, en als  je hard schudt aan het blok hoor je klonk.

Dus vervangen die hap (de steunen dan). Wie weet er omg. Amsterdam waar dit op de meest economische manier kan gebeuren?

Ciao

volvoc70T5

distributiesteun kan je eigenlijk zelf wel doen, die online bestellen..

als je de auto !!goed!! ondersteunt hebt kan je met een krik onder het carter de druk van de steun afhalen door het blok iets op te krikken
(wel even een plankje ertussen ofzo om de kracht te verdelen..) dan kan je makkelijk de steun vervangen. niet te hoog opkrikken om stress te voorkomen op je aandrijfassen en de rest wat erom heen hangt.

zijn 4 bouten.

de bovenste zal geperst moeten worden als je origineel neemt, heb het laatst zelf ook gedaan.. 2 uur mee bezig geweest om dat ding erin te krijgen..
of je gaat voor een powerflex of IPD bovenste steun, die druk je er zo in en kan je zo dichtschroeven.

volvoc70T5

even over dit motorsteun nog een vraag, wele bij de distributie zit, aangezien mijn auto ook weer begonnen is met erg kantelen van het blok ben ik daar ook even zonet mee bezig geweest, nu kan ik het blok wel 1 cm ongeveer optillen met een koevoet maar verder ook niet..
steun ziet er op het gezicht nog netjes uit.. neem aan dat de steun wel iets beweging hoort toe te staan?

heb trouwens nu alle steunen vervangen die er zijn..
en nog steeds last van een soort van BONK BONK in de aandrijving tijdens volgas en gas loslaten

forestav70

Vlgs garage is speling tot 3-4 cm normaal bij steun distributiezijde.....

thuur

Citaat van: forestav70 op 29-11-2009 10:32:42

En welke garage mag dat zijn?

Gr :eusa_eh:

elianmars

3 tot 4 centimeter normaal?  :eusa_think:

UserID6342

Andere garage zoeken dus !!

rogerV701998

Citaat van: Dirk342 op 29-11-2009 19:22:04
Andere garage zoeken dus !!

Als de garage de linker motorsteun op de foto prima vindt is er niets aan de hand. Deze had idd flinke speling.

:eusa_think:

Gr. roger

forestav70

Ik noem geen namen  :-X; tis wel een gerenomeerde.... misschien heb ik het wel verkeerd begrepen ??? Ik laat de steunen igg vervangen  ;)

Ludo

Citaat van: forestav70 op 29-11-2009 21:47:05
misschien heb ik het wel verkeerd begrepen ???

Wellicht bedoelde hij milimeters.
Anders heb je daar geen steun nodig lijkt me...   :eusa_doh: