Koppeling zwaar/versleten?

Gestart door 850 20v, 25-11-2009 11:31:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850 20v

Hallo,

Ik ben een nieuwe roffelrijder sinds een week of drie en eigenlijk niets anders als lof voor deze auto's.
Nu heb ikzelf wel af en toe problemen met het schakelen ( in z'n 1 en de achteruit).
En aangezien ik de koppeling zwaar vind en ik heb gelezen op het forum dat deze dan versleten kan zijn, zou ik graag toch nog eventuele andere opties willen horen.
Want is dan de koppeling versleten of de versnellingsbak aan vervanging toe...? :eusa_think:

Weet iemand ook een beetje de prijzen voor dit soort onderdelen inclusief de vervanging of iemand die soortgelijke ervaringen heeft gehad?
Ook al is de economische waarde van de auto te laag om dit soort dure reparaties te laten uitvoeren, toch wil ik graag nog een lange tijd doorrijden in m'n roffel want ik ben eigenlijk al verslaafd.

Graag hoor ik van iemand

  ;)


UserID6342

Voor een koppelingswissel kun je het beste of Dennis850estate of Wepster benaderen, deze jongens sleutelen zelf heel goed en zijn niet duur.  Deze jongens kunnen je ook wel vertellen of het de koppeling is of je bak. Ikzelf pak er geen bakken meer achteruit, heb me lesje wel gehad 14 dagen terug ;D

thuur

Citaat van: 850 20v op 25-11-2009 11:31:03
Hallo,

Ik ben een nieuwe roffelrijder sinds een week of drie en eigenlijk niets anders als lof voor deze auto's.
Nu heb ikzelf wel af en toe problemen met het schakelen ( in z'n 1 en de achteruit).
En aangezien ik de koppeling zwaar vind en ik heb gelezen op het forum dat deze dan versleten kan zijn, zou ik graag toch nog eventuele andere opties willen horen.
Want is dan de koppeling versleten of de versnellingsbak aan vervanging toe...? :eusa_think:

Weet iemand ook een beetje de prijzen voor dit soort onderdelen inclusief de vervanging of iemand die soortgelijke ervaringen heeft gehad?
Ook al is de economische waarde van de auto te laag om dit soort dure reparaties te laten uitvoeren, toch wil ik graag nog een lange tijd doorrijden in m'n roffel want ik ben eigenlijk al verslaafd.

Graag hoor ik van iemand

  ;)



Klinkt inderdaad als een versleten koppeling/drukgroep/druklager. Gewoon laten vervangen, dan gaat ie ook weer goed in de 1 en R.


Gr ;)

850 20v

Het kan dus ook alleen een druklager zijn?
Het is zo jammer, maar ben absoluut niet technisch, dus voor evt. rare vragen , alvast m'n excuses.

Jorg Vseventy

hoewel het best mogelijk is dat een deel van de onderdelen nog niet acuut aan vervanging toe is, zou ik er in dit geval voor kiezen om alles, incl. Krukas keering aan bakzijde te vervangen. De bak eraf halen is iets te veel werk om het risico te nemen om het binnen korte tijd weer te moeten doen. 

persianboy

het is een drukgroep-druklager,want bij een versleten koppeling zou je eigenlijk tijdens het rijden ook wel merken met het slecht schakelen.

en een versleten koppeling is makelijk te testen om in zijn 3 tijdens het rijden gewoon je koppeling 2 cm in te drukken en los te laten tegelijk met het gas geven, en je zult zien dat hij begint te sliepen als hij op is.\

ik vermoed drukgroep -druklager

heb toevallig afgelopen maandag een versnellingbak vervangen van een 850 met een harstikke goeie koppelingplaat,maar versleten druklager.


thuur

Citaat van: 850 20v op 26-11-2009 23:45:53
Het kan dus ook alleen een druklager zijn?
Het is zo jammer, maar ben absoluut niet technisch, dus voor evt. rare vragen , alvast m'n excuses.

Zeer waarschijnlijk wel. Maar aangezien het een operatie is van ca. 1 dag werk staat buiten kijf dat je alle onderdelen vernieuwt. Ik zou ook de krukaskeerring achter het vliegwiel laten vervangen. Dan weet je zeker dat voorlopig de bak er niet onderuit hoeft.


Gr 8)