kofferbak open lampje

Gestart door Bosz, 26-05-2009 21:24:02

Vorige topic - Volgende topic

Bosz

Van mijn C70 uit '99 blijft sinds kort het kofferbak open waarschuwingslampje continue branden (knippert af en toe tijdens het rijden). Weet iemand waar ik de sensor kan vinden die dit waarschijnlijk veroorzaakt (en hoe ik hem evt schoon moet maken).
Het is niet alleen irritant dat dat lampje blijft branden tijdens het rijden, maar het alarm is nu ook onbetrouwbaar. Of het alarm gaat spontaan af of het alarm gaat er niet eens op als ik de auto op slot doe.

rpakuypers

Ik heb hetzelfde met mijn V70. Het schijnt in de stekkerverbinding in het slot te zitten en WD40 erin spuiten heeft even geholpen.

Groet,
Roger

rpakuypers

Vanmiddag toch maar even het spul eruit gehaald. Schakelaartje was goed en de werking van het slot ook. Een blik op de onderste beugel waar het slot in valt en ik zag dat er een half afgesleten plastic kapje om zat. Hier dus de boosdoener. Nadat ik er even wat tape omheen heb gewonden ging het lampje uit. Deze week maar eens even kijken hoe die onderste beugel te verstellen is en dan is het probleem weer opgelost. Doet mijn alarm ook niet meer raar .....  :eusa_dance:

Groet,
Roger