T Rode Monsterrrr, Alive and kicking.

Gestart door Powerpete, 15-11-2009 19:08:18

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Leuk verhaal PP, hoe kun je zelf stickers maken?
Kun je het materiaal ergens kopen; is er ergens een handleiding te vinden?
855R & C70 T5 cabrio automaat

Powerpete

ik heb zelf een Roland Stika snijplotter, de folie kun je bij elke stickerboer kopen en vaak krijg ik stukjes afval waar zij niets meer mee kunnen.. maar waar de kleine logo'tjes en dergelijke nog prima mee te snijden zijn....

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

Powerpete

grrr.. computer gecrashed alles weg, omdat ook de backup losse harde schijf het niet meer doet, en laat daat nou net alle snijbestanden op staan, kunnen we weer opnieuw beginnen... morgen eerst maar ff naar de office center om een andere PC te gaan halen....

Tim N

kun je je schijf niet laten herstellen ergens?

Powerpete

geprobeerd, maar einde verhaal, heb t een en ander al weer terug gevonden, maar ben we de foto's van de rode R meet kwijt...

KIM

Ik heb er nog wel een paar voor je hoor.

rifwachter

Citaat van: KIM op 24-12-2009 00:20:54
Ik heb er nog wel een paar voor je hoor.

Hier zijn er ook nog wat  ( staan ook in De Roffel )
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Powerpete

Roffel heb ik net binnen, is trouwens een leuk stukje geworden rené als jullie een cd tje kunnen branden met de foto's hou ik me aanbevolen....

Powerpete

zooo, al een poosje niks kunnen doen, maar voor zaterdag staat er aardig wat op t program..

-ruitesproeierpompje achter
-verse wisserblaadjes
-Distributie,multiriem en waterpomp
-olie verversen
-atf verversen
-gasveertjes van de klep vervangen ( voor originele....)
-t fake antennetje voor de 4e keer vastplakken hopelijk blijft ie nu wel zitten
-wieltjes balanceren, zit bij 140-160 een irritant hobbeltje in..

voor keuren APK

en als we tijd hebben, kijken waarom de AB t niet meer doet, en de rechterspiegelverwarming, heb m node gemist de laatste weken.. was t vroegâh toch modderen met een doekje zeg...

ik zal er weer wat foto's van knippen voor in t blog......

Powerpete

vanmorgen na eerst 2 kuub sneeuw :eusa_wall: te hebben geruimd, naar amersfoort geglibberd... en fluks aan de slag gegaan, via een kennis bij Serva de onderdelen geregeld, alles origineel, ook de gasveertjes na het lezen van alle verhalen over verloren voortanden enz....

gasveertjes was een makkie, en mede door de verschillende fotoverhalen hier op t forum, ook zo gedaan...

Intussen was mijn vaste monteur al bezig om de multiriem en de distributieriem er vanaf te halen... is mercedes bedrijfswagenmonteur, dus stond wel even te priegelen..
maar snel bijgesprongen, en alles eraf gehaald..

ondertussen het luchtfilterhuis losgemaakt, zodat ik bij de verdeelkap kon komen, had t idee dat ie de laatste tijd wat onregelmatig stationair liep, maar de kap zag er nog redelijk uit, rotortje schoot wel aardig op, dus dat is ook weer gefixt...

Intussen was de waterpomp er ook uit, die zag er nog goed uit maar liep redelijk vrij, dus de keerring schoot lekker op, koelsysteem was brandschoon geen lekkage rond de nokkenaskeerringen al met al weer een geruststelling...

alles weer nieuw erin, spannertje, rolletjes, pompje... nog even aan t vechten geweest met de multiriem, het traject zoals ie in de Haynes stond klopt blijkbaar niet
en we hielden een stukje riem over... bleek de route anders te zijn.. ;D... gelukt dus...

Fake antenne weer vastgeplakt, nu met sikaflex, hopelijk blijft ie nu wel vastzitten.. koplamp van vocht ontdaan met föhn en luchtspuit, spiegelglas gebroken toen ik wilde kijken waarom de verwarming t niet deed.... nieuw glas is besteld... dan heb ik ook meteen een verwarmingselementje nieuw..
Olie en filter ververst, bakolie gecontroleerd, zag er goed uit lekker laten zitten dus..ruitesproeierpompje niet aan toegekomen...
Wielen gebalanceerd, miste inderdaad een plakloodje.. APK gedaan, maandag even afmelden, kunnen we er weer een jaartje tegen...

Powerpete

na zo blij te zijn geweest dat t vocht uit de rechter koplamp was en niet terugkwam, twee weken geleden een doffe klap, alsof er wat op t dak klapte... alles nagezocht niks kunnen vinden, kijk ik vorige week, eens goed, ja hoor weer vocht in de lamp en nu heel wat meer als de vorige keer, is er een dikke kei op de lamp geknald, en zit er een gaatje in... Dus maar bij marc meteen angel eyes besteld.. kunnen die meteen met de xenon set erin worden gezet... wel vandaag spiegelglaasje vervangen, en de mega BTCC sticker achterop geplakt, als ik nu niet meer wordt gespot...  ??? ???  opgegeven voor de poets en uitdeukdag bij marcel, kunnen ze die vervelende put uit de rechter voordeur halen, en gaan we weer eens straf poetsen, de pekel is ie niet fraaier van geworden...

post wel ff foto's van de inbouw van de lampen...

Tim N

BTCC sticker vraagt om foto's!!! (en waar heb je hem vandaan?)

arjen850

nog even aan t vechten geweest met de multiriem, het traject zoals ie in de Haynes stond klopt blijkbaar niet

Ik teken altijd bij iedere auto even op een kladje hoe de multiriem loopt.. kun je erg gemak van hebben

Powerpete

ik was er van uitgegaan dat dit klopte arjen... de sticker maak ik zelf.. zie paar postst terug.. foto volgt na t wassen, is nu echt te goor om aan te zien....
en dan kunnen meteen de angel eyes erin, heb ze net bij ET besteld.

Powerpete

zooo, weer een dagje aan t rode hok kunnen werken, vorige week de angeleyes van Marc binnen gekregen , en het geleerde poetsgebeuren van een paar weken kon ik nu eindelijk eens in praktijk brengen....

dus vanmorgen vroeg maar eens begonnen met de beschadigde lampen eruit te slopen, heb een 2 maanden terug een dikke kei op de rechter lamp gehad met als resultaat dat er een flinke pit in zit, en een klein gaatje, prive aquarium dus...

aangezien er geen montageplek op de angeleyes zit voor het aanslagnokje van de koplampwissers moest er wat geimproviseerd worden.

was eerst een beetje sceptisch, maar t staat best mooi...

voor zover t koplampverhaal, na de lunch gaan we verder met poetsen.