T Rode Monsterrrr, Alive and kicking.

Gestart door Powerpete, 15-11-2009 19:08:18

Vorige topic - Volgende topic

Powerpete

zo, even een kleine update vanaf de camping in het zuiden van frankrijk.. de nieuwe Hankook's op de caravan rollen prima, Bus heeft het ook gehaald ondanks een keer of 9 in noodloop te hebben gedraaid, en door de regen op de heenweg er allerlei lampjes gingen branden.... we zien wel of we er weer mee thuis komen..

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

Hans Duiven

Citaat van: Powerpete op 20-05-2012 21:22:31
hahaha  ;D.... altijd Rene !!!

voor diegenen die niet weten wat ze gemist hebben... http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,55993.msg1218220.html#msg1218220  staan de plaotjes...

Ik zie het nu pas.. :D

UserID6342

Powerpete

prima vakantie gehad, ondanks we met de Bus waren gegaan waar weer van alles en nog wat aan ging knipperen en branden, heenweg 9 keer in noodloop, en terug 5 keer...
hebben we het heen en weer gered, volgende keer gewoon met de roffel, want heel veel goedkoper was het ook niet de diesel kost in frankrijk net zoveel als hier, en een beetje doortrappend zuipt de vito ook gewoon 1 op een lekke emmer.... hetenige is dat je de bus vol kan stouwen met de meeste troep en dan niks in de caravan hoeft te gooien...

enige minpuntje gisterenmorgen bij terugkomst, ik wilde de volvo wegzetten om plek te maken voor de caravan en ontdekte een privezwembad voor de passagiersstoel, toch lekkage gehad maar ik heb ook gehoord dat er hier idioot veel water is gevallen..

tevens was de accu plat maar even snel overstarten en een keer rond gaan liep de R weer als vanouds... nu maar eens op zoek waar al dat water vandaan is gekomen, het warme weer van vandaag heeft wel geholpen met het drogen, maar ik ben bang dat het toch vaker gaat gebeuren op deze manier. iemand een idee ? de afvoertjes van de paravaan zijn open dus ik moet het er denk ik onder zoeken...

Sbv

Powerpete

zou kunnen, maar ik heb het alleen maar als ie een beetje scheef naar rechts staat... en het komt uit de buurt van de kachelventilator...

Sbv

Citaat van: Powerpete op 24-07-2012 23:17:58
zou kunnen, maar ik heb het alleen maar als ie een beetje scheef naar rechts staat... en het komt uit de buurt van de kachelventilator...
Afdichting van je interieur filter ? eventueel bij de voorruit ?

Powerpete

ik ga vanavond t spul ff loshalen en kijken of ik t kan vinden...

knoopie

Ben je al wat wijzer geworden wat het probleem kan zijn?

Powerpete

Nadat de temperatuur gisteravond een beetje dragelijker was, heb ik even de rommel losgemaakt, afvoer bij het interieurfilter was open, en daar vond ik ook wat opgedroogde bagger rondomheen, maar ik begrijp alleen niet hoe daar onder de plaat zo een berg water kan komen, op de hoek was wel het rubber van de dakstrip los, die had ik al een keer opnieuw vastgekit, dus dit nu maar een keertje weer opnieuw gedaan.. en hopelijk loopt het nu wat minder makkelijk naar het filter toe..

Filterbak ook losgehad en gekeken of het rubber niet gescheurd was, dit is niet het geval, dus de bak er maar wat beter opgedrukt.. kijken of het wat uitmaakt...
Voordeel nu is wel dat de hele bubs weer lekker droog is....

wordt vervolgd.... wilde vanavond de rode R eens lekker gaan wassen en vertroetelen, moet ik uit eten ...  >:( >:(, heel vervelend, maar ja.....

razorx

Was de onderkant van de afvoerbuis ook open?
Als die dicht zit wil de boel makkelijk vollopen.

Powerpete

die is open, als ik wegrij en de auto recht staat loopt er een flinke hoos water uit...

Powerpete

ga zo maar eens kijken of het waterballet verholpen is...

fpede

hum, ga ik ook wel volgen,... ;) ik zit met hetzelfde probleem,...
en erbij nog dat bij een hevige regenbui mijn interieurfilter mag vervangen :eusa_wall:

Powerpete

net even gespiekt tussen de bedrijven door, er moet perslotte ook nog gewerkt worden.. ik denk dat de kitactie geholpen heeft, zo te zien is het nu een stuk droger rondom het filter, moet nog wel even een parker van de paravan losdraaien om er echt goed onder te kunnen kijken, maar heb er wel wat meer vertrouwen in.

zal wel ff een foto maken van mijn lapwerk, t moet maar even totdat de voorruit een keer wordt vervangen, dan gaan er ook meteen V70 raamstrips op..