Olielekkage

Gestart door Adrie1983, 14-12-2009 15:54:52

Vorige topic - Volgende topic

Adrie1983

Beste mederoffelaars,

Helaas lekt mijn volvo 854 t5 (van 1994, 308000km handgeschakeld),  sinds 2 maanden.
Eerst een paar druppies, maar nu toch erger.

Er ligt ook olie onder de bougiekap.
Heb de rubberring v/d vuldop inmiddels vervangen, maar dat maakt geen verschil.
Kan het kloppen dat als hij onder bougiekap lekt, het probleem niet de krukaskeerring is?
Maar gewoon een te hoge carterdruk?
Olie komt vanuit de achterkant het blok vandaan.

Thijssie!

Achterkant van het blok lijkt op lekkage bij de turbo. Heb je de pakking tussen de retourleiding en het blok al vervangen, of de retourleiding zelf? Krukaskeerring heeft een totaal andere locatie dus dat is het niet lijkt me.

Verder kan je de carterdruk testen door de peilstok ernaast te leggen en flink gas te geven....of met een apparaatje..

Rookt de auto bij vollast of deellast?

Adrie1983

De auto rookt niet heel erg, alleen de eerste 5 minuten, maar dat is normaal lijkt me, hadden mijn vorige 2 volvo 850's ook.

Heb de pakking v/d turboretourleiding nog niet vervangen.
Is er misschien een foto of plaatje vanwaar die pakking zit.
Heb hier op het forum gelezen dat dat niet heel veel tijd en moeite kost.

komt niet echt damp uit de peilstok bij staionair draaien.

Zal vanavond eens kijken of ik de locatie v/d lekkage kan ontdekken(in verwarmde hal van mn vader).

Thijssie!

Citaat van: Adrie1983 op 14-12-2009 16:40:41

Zal vanavond eens kijken of ik de locatie v/d lekkage kan ontdekken(in verwarmde hal van mn vader).

;D

Dat is wel verstandig wil je een duidelijke diagnose hebben...Gewoon even de dealer bellen voor de juiste pakking, kost helemaal niks en die kunnen ook voor je uitdraaien waar hij zit. Tis in principe heel makkelijk je ziet hem onder je turbo het blok ingaan als ik me niet vergis...

Adrie1983

verburgh

draai je oliedop is los zonder hem eraf t halen hij moet stil blijven liggen,als die ga dansen is je  carterdruk t hoog.

Rijns_t5r

waarschijnlijk lekt je carteronluchting boven op de kop,of je slang zit los of de slang is kapot(gescheurd onder de slangenklem)
ik momenteel het zelfde  >:( :'(,als het goed is zie je olie van de kop lopen net boven je turbo.
dus ff de plastic kap op je kop eraf halen,dan weet je meer,succes

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS