Begrenser?

Gestart door Marijn Degens, 21-11-2009 20:24:10

Vorige topic - Volgende topic

Marijn Degens

Vandaag reed ik iets te enthousiast te lang door in mijn 2de versnelling en opeens hakte (volgens mij) de begrenser erin. Met als gevolg een directe terugval naar 3000 toeren ongeveer (of zelfs iets minder). Nu vraag ik mij af, is dit een normale gang van zaken of is er mogelijk iets anders aan de hand?

Dit is me nog nooit eerder overkomen, maar moet er wel bij zeggen dat ik echt iets te diep in de toeren terecht kwam (tegen de 7000 6500)

thuur

Handbak of automaat?

Een motor kan niet direct van 7000 naar 3000 rpm gaan ??? Maximaal toerental is 6200 rpm, en hij laat 2,5 seconden 6500 rpm toe. Daarna wordt gewoon de brandstoftoevoer afgesloten totdat de motor weer op max. rpm zit.

Tenzij de auto gechipt is, dan wordt meestal deze begrenzing hoger gelegd.

Gr :eusa_think:

Marijn Degens

Het is een bij ET gechipte handbak. En het is om eerlijk te zijn moeilijk te zeggen naar welk toerental hij exact terugviel, ik gok 3000, maar kan ook meer zijn geweest... Het was echter wel een duidelijk moment dat hij weigerde verder te gaan en het gas vanzelf losliet zeg maar. Inderdaad alsof de toevoer werd dichtgedraaid.. Zal wel normaal zijn dan :)

Ludo

Controleer de slangetjes van de driewegklep naar de turbo eens.