Volvo C70 cabrio 2.4 T5 --> 239pk --> Trekhaak ???

Gestart door Sander Swinkels, 18-11-2009 11:08:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laserblue

Citaat van: BenC70ES op 18-11-2009 20:30:52
Dat wiebelen is ook wel wat overdreven, en de latere versies zouden er in elk geval minder last van hebben.  Een BMW 3 cab torst ook hoor, en de ene al meer als de andere...

Heb destijds proefgereden in de C70 toen m'n vader van een 9-3 cabrio naar een C70 T5 cabrio wilde overstappen.
het deed me denken aan z'n oude 900 cabrio of zelfs de Peugot 306  cabrio van m'n moeder.
Op een stoepje ging de kap niet in het slot  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

BenC70ES

Vraag eens aan Viking_in_Shorts zou ik zeggen  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

viking_in_shorts

Ik was al bezig met mijn antwoord Ben ;)

Een cabrio is niet zo stijf als een coupe, maar als ik de krik midden onder de auto zet krijg ik nog steeds de voor én de achterband van de grond.  :eusa_whistle:

En dat die kap nou niet goed in het slot ging: dat heb ik elk jaar aan het begin van de zomer  :eusa_shifty: Gaat een keer of 5 niet goed, ook al sta je waterpas & recht: het is al een oud baasje (10 jaar oud!) en elk jaar moet hij weer even wennen aan het weer ofzo. Misschien een sensor die even moet ontdooien en terug moet veren?

Ik haal de beschermingskap van de motor aan de voorkant van het dak eraf, draai de kap handmatig 1 cm naar beneden (hij blijft altijd ca 5 cm voor het eind hangen) waarna hij de rest van het programma gewoon via het knopje weer afwerkt. Na de 5e keer roept zelfs je 3-jarige dochter "YESS!" als het dak zonder morren weer helemaal sluit  :eusa_dance:

mga1600

Mijn C70 Cabrio is er een van 2001 met een getunde 2L motor, die volgens de specificatie ook iets van 220 pk zou moeten hebben. Hij is in ieder geval sneller dan een standaard 2.4T waar ik ook in gereden heb (beide automaat). De stijfheid van de Cabrio is het inderdaad niet te vergelijken met een S70 o.i.d. maar daar is het een Cabrio voor. Mijn exemplaar heeft een fabrieksverlaagd onderstel en een veerpootbrug en 17"wielen en in deze configuratie valt er best heel aardig mee te raggen, al zul je af-en-toe wel een rammeltje van de zijruiten horen als het er hard aan toe gaat.

Opvallend : met gesloten kap is de stijfheid trouwens al merkbaar beter dan als je open rijdt maar met mijn extra Wiessmann hardtop erop (voor de winter) is het bijna zo goed als een auto met een vast dak.

Met al deze mogelijkheden en z'n luxe interieur is het ondanks de paar minpuntjes al met al een bijzondere en heerlijke auto

BenC70ES

Citaat van: mga1600 op 18-11-2009 21:10:48...al zul je af-en-toe wel een rammeltje van de zijruiten horen als het er hard aan toe gaat.

Dat hoor je in een coupé ook soms, en heeft trouwens weinig met de stijfheid van het koetswerk te maken...  ik kan het zelfs reproduceren als de wagen stilstaat en ik +-20cm achter de buitenspiegel tegen de deur druk -> 'tik' 'tik' hoor je dan van het ruitenmechanisme...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

viking_in_shorts

Citaat van: mga1600 op 18-11-2009 21:10:48
Mijn exemplaar heeft een fabrieksverlaagd onderstel en een veerpootbrug en 17"wielen en in deze configuratie valt er best heel aardig mee te raggen, al zul je af-en-toe wel een rammeltje van de zijruiten horen als het er hard aan toe gaat.

Daar zeg je ook iets! VPB lijkt me een "Stage 0" tuning, 17" is niet echt nodig (heb 16" wintervelgen) maar je merkt wel degelijk verschil. Het fabrieksverlaagd onderstel heb ik denk ik ook.

Rammelen? Als je maar hard genoeg rijdt hoor je door het windgeruis de rammeltjes ook niet meer ;)

Sander Swinkels

Thanks voor alle berichten. De auto die ik gevonden heb is een 2.3 T5 uitvoering met dus 239 pk. Handgeschakeld. Bouwjaar 2000.

Gisteren gemaild, en de man belde me meteen op smiddags om te vertellen wat voor mooie auto het was. Hij zou extra foto's maken omdat het te ver is om ff te gaan kijken. Zou die vandaag sturen.

Ben benieuwd.

Ik heb trouwens nu een 306 cabrio, en ik vind dat reuze meevallen dat hij minder stijf is. Misschien ligt dat er ook aan dat ie wat lager ligt en dergelijke.

Dan nog een vraagje, ik rij nu met 17" op mijn 306 cabrio, nog redelijk comfortabel met 205/40/17 bandjes, maar hoe rijdt een C70 cabrio met 18" of 19" ?? Wat voor banden moeten er dan op?

Sander
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

Wout309t

Hey Sander, gaat het eindelijk gebeuren??
Ik vind zelf 17" al redelijk oncomfortabel met gele koni's. Maar 18" moet wel goed te doen zijn met origineel onderstel. Volvo levert het zelf ook zo, dus... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Sander Swinkels


Het ziet er wel naar uit ja.. Ik hoop het.. :D

Sander
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

R o b

En dan is Zuid-Oost brabant weer een Volvo rijker toch!?  :eusa_clap: ;D

Sander Swinkels

Bestaat er eigenlijk een trekhaak voor zo'n auto??  :eusa_shhh:

Sander
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

)()()sT

Ja hoor... voor een C70 sowieso, dus voor een cabrio ook  ;D

Sander Swinkels

Mooi.. Bedankt Joost.. Weer een probleem minder dan ;)

Sander
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

Rudy-M

Zet er wel een afneembare trekhaak onder. Zo'n vaste ziet er niet uit als je niks te slepen hebt.

M a r c

Citaat van: BenC70ES op 18-11-2009 20:30:52
Citaat van: M a r c op 18-11-2009 20:05:58Met 239pk is het volgens mij een automaat, de handbak zou 250pk moeten hebben.

T5 heeft nooit 250pk gehad in een C70, en geen enkele automaat uitvoering heeft minder pk.

850R automaat is 240pk en de schakel is 250pk  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl