Electrische ramen automatisch dicht

Gestart door Henk855, 21-11-2009 22:06:52

Vorige topic - Volgende topic

Henk855

Als ik mijn ramen open heb staan en ik sluit de wagen af met de CV dan gaan de ramen automatisch dicht, erg makkelijk maar als ik hondje lief in de auto heb dan wil ik dat er een raam open blijft. Wie weet hoe dit aangestuurd wordt zodat ik de stuurdraad kan onderbreken en er een schakelaar voor kan in bouwen: Ramen auto of niet.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

-D©©©L-

Doet ie dat ook als je niet het slot van de bestuurders deur gebruikt om de wagen op slot te draaien ?

Henk855

Ja hij doet de ramen dicht via de CV en welk ander slot dan ook al gebruik ik de achterklep van de 855, erg irritant vond ik het, sommigen zullen het juist prachtig vinden maar ik niet.

Sjors
855R

sappie

oh, bij mij doet ie dat niet..
kwestie verschil in alarm?

UserID6342

Standaard (af fabriek) doet geen enkele Volvo dit met welk alarm dan ook.  Er is dus iets aftermarket bij ingebouwd.  Let dus ook even op met je alarmvraag want anders heb je kans dat e.e.a. niet op elkaar werkt, etc.

Henk855

Ik had al begrepen dat dit ramen sluiten niet standaard was en ik heb navraag gedaan bij de vorige eigenaar en dit was al zo toen hij de auto aanschafte. Hij was eerste eigenaar in Nederland dus het zal in Italie zijn ingebouwd. Nu wordt het dus uit vogelen hoe dat is gedaan, ik wil het er in elk geval uit hebben of schakelbaar maken zodat ik als ik de hond mee heb gewoon een raam open kan laten staan.
Wat de alarm vraag betreft: Ik heb Erwin (haasje) gesproken en binnenkort rij ik bij hem langs om een en ander te bekijken / uit proberen met een relais.

Sjors
855R