S70 T

Gestart door rico, 18-11-2009 23:11:23

Vorige topic - Volgende topic

toppertje

ik denk dat je dan beter voor een verdamper instalatie kunt gaan
heb je geen pomp iig :eusa_whistle:

Ludo

Citaat van: Misha op 20-11-2009 17:27:27
Ludo helpt me vast wel even, maar volgens mij is het LPI-pompprobleem (voor zover dat er al is) -vooral met de ringtanks, niet met de achterbanktanks, weet niet wat hier in ligt ?

Dat ligt aan het bouwjaar.
De tanks waar een abi pomp in zit heeft een grotere kans om stuk te gaan.
Maar dan moet de tank al uit 97-98 zijn...
Tegenwoordig gaan ze niet meer zo snel stuk.
Tenzij je ze gaat 'tunen', dan is de kans ook weer groter...  ;D

Een nieuwe pomp kost pakweg 600 euro, die kost haal je in een goeie maand ook alweer eruit.
Daar zou ik een goeie auto niet voor laten voorbij gaan...

sander2

Echt onbezorgd rijden in een 10 jaar oude auto kan niet. Echt klaar ben je volgens mij nooit en dat maakt het juist zo leuk!!

LeonW

En het rijcomfort is gewoon goed daar kan menig nieuwer model auto nog niet aan tippen.
Volvo S70 2.5T

rico

Volgens de eigenaar rijdt de auto al vanaf het begin op Lpi en aangezien de auto er 300k op heeft zitten zal het waarschijnlijk niet de originele pomp zijn.

En ja het rijcomfort is niet te evenaren :evil:

Henk855

Als die auto je aanspreekt dan zou ik zeggen doen, er is zat aan vervangen en ik neem aan dat daar rekeningen bij zijn. Die LPI pomp doet het nu nog goed en begeeft ie het dan koop je een revisie of een nieuwe maar als dat het enige is waar je een auto op af ketst dan mag je nog lang verder zoeken binnen je budget,

Sjors

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

rico

Waarschijnlijk heb je gelijk,ga de eigenaar maandag ff terugbellen om een afspraak te maken!

Zal waarschijnlijk gelijk besmet met virus gaan worden :evil:

Als ik de advertentie zo zie is de prijs kwaliteits verhouding wel in orde,zal uiteraard proberen om er nog wat vanaf te krijgen.

rico

Ik ben de gelukkige eigenaar van een s70-Turbo geworden,en wat een genot zo'n auto zeg!
De lpi is ingebouwd door Mesman in 2002 bij 170000 zit er nu dus ong 130000 in ik heb nog even naar de pomp geluisterd of er vreemde dingen te horen waren(zoals aangegeven in het Lpi topic) maar het klonk allemaal goed.

Het enige waar ik wat aan moet doen zijn de rubbers van de veerpoten(daar waar ze aan de motorzijde in rusten,als ik over een klinkerweg rij klapperen ze iets ik vermoed dat de rubbers ietwat uitgelubberd zijn.

Foto's volgen snel

Het virus zit er al gelijk in  :evil:

daytonawim

Je reactie stangen klapperen eerder dan je veerpoot rubbers, en dat is zeer eenvoudig te controleren en te verhelpen.

Die stangetjes zitten aan je veerpoot en aan je draagarm :-)

Auto ziet er super uit, heel veel plezier er mee !!!!

elianmars

Citaat van: daytonawim op 24-11-2009 21:02:03

Die stangetjes zitten aan je veerpoot en aan je draagarm stabilisatorstang :-)

;)

rico

Je reactie stangen klapperen eerder dan je veerpoot rubbers, en dat is zeer eenvoudig te controleren en te verhelpen.

De vorige eigenaar heeft de draagarmen en reactiestangen beide vernieuwd vplgens hem blijft er niet veel anders over??

elianmars

Citaat van: rico op 24-11-2009 21:43:11

De vorige eigenaar heeft de draagarmen en reactiestangen beide vernieuwd vplgens hem blijft er niet veel anders over??

En wanneer heeft hij die reactiestangen vernieuwd? Als het imi's zijn, kan het zijn dat ze inmiddels opnieuw aan vervanging toe zijn.