Sidemarkerlampje vervangen

Gestart door AEO, 25-11-2009 08:54:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AEO

Tsja.. Ik weet het niet of het hier nog thuis hoort. Voor mijn V70-Classic bood dit forum een goede basis voor onderhoud en reparaties, maar ik weet eigenlijk niet of ik met mijn huidige V70 ook hier terecht kan (ooit was dit forum ook voor de 'nieuwe' V70, maar dingen kunnen veranderen). Anyway. Ik heb nu een MY 2007, V70 D5. En de linker sidemarker in de koplampunit is kapot gegaan. Nu biedt de handleiding de simpele uitkomst: ga naar de garage. Maar ik ben vrij eigenwijs en wil toch weten hoe ik dat zelf kan doen, alhoewel het er op lijkt dat de hele bumper eraf moet. Lijkt me overdreven voor een lampje, maar de heren ontwerpers doen wel meer stomme dingen (is het niet zo dat om bij een Renault Megane de koplamp te vervangen, je eerst het voorwiel eraf moet halen?).
Kan iemand me helpen met het HOE?

Bedankt!
Alle paddestoelen zijn eetbaar. Weliswaar zijn er paddestoelen die je maar
een keer kunt eten

moderators

MY 2007 is een ander platform.
Kijk daarvoor op www.volvo-forum.nl
Deelnemen aan dit forum? Hou je dan aan de forumregels
Wil je je niet aan de forumregels houden? Blijf dan weg van dit forum

Emiel

Zit een wit label aan het fittinghuis, daarmee krijg je hem los. Makkelijkste is om eerst de fitting van het knipperlicht eruit te draaien.

Je moet hem rechtsom draaien om die fitting los te krijgen, zit een 5W steeklampje in. Bij het terugmonteren even iets silconenspray oid aan het rubbertje van de fitting doen, dat maakt het een stuk makkelijker.

Mocht je het label wat aan de fitting zit afbreken dan moet wel de voorbumper eraf.
Het is een PITA maar het is wel te doen, succes.