uitval motor onder rijden

Gestart door patje850T5, 23-06-2009 23:19:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patje850T5

hallo,

Ik heb een Volvo 850 T5 estate uit 1994 Automaat, nu is het zo dat voordat ik de auto wil starten dit een aantal keer moet doen voordat de auto daadwerkelijk start. dit is probleem 1, nu probleem 2: onder het rijden, valt de motor even weg, de radio gaat uit en het ABS lampje gaat even branden, hij start vanzelf weer. En probleem 3 is dat de centrale vergrendeling het niet altijd doet, maar als ik de motor start en dan nogmaals probeer de auto te sluiten, dat deze het dan wel weer doet.

Weet iemand wat deze problemen zijn???
Graag hulp want de garage weet het ook niet!

thuur

Klinkt als een defect contactslot.

Heb je foutcodes?


Gr ;)

patje850T5

Ik heb geen foutcode's.

Ben vandaag bij een autotechniek bedrijf geweest, zij denken op het eerste gezicht ook het contactslot. Hij wordt volgende week woensdag uitgelezen! Hopelijk komt daar wat uit. Een ander autogaragebedrijf denkt dat er een nieuwe startmotor in moet?

Marc O.

Citaat van: patje850T5 op 24-06-2009 17:38:34
Ik heb geen foutcode's.

Ben vandaag bij een autotechniek bedrijf geweest, zij denken op het eerste gezicht ook het contactslot. Hij wordt volgende week woensdag uitgelezen! Hopelijk komt daar wat uit. Een ander autogaragebedrijf denkt dat er een nieuwe startmotor in moet?


Dan zou ik mijn auto in ieder geval niet door hen laten onderhouden ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Rainbird

HAllo Patjew850T5

Ik heb een 850 2.5GLE uit 1997 met vergelijkbare kuren. Onder het rijden stopt de motor er mee. ABS lampje gaat branden en de knipperlichten doen het niet meer. Ook werd vandaag de sleutel heet in het contactslot? Nu heb ik vanavond zelf even in de auto gereden en ik heb geconstateerd dat als hij de beschreven fouten maakt het met de sleutel is die het vaakst wordt gebuikt en dat als het op treed ik even op de sleutel druk dat alles het weer normaal doet.
Het ligt volgens mij dan ook of aan de sleutel of aan het contact slot. Ik ga eerst nieuwe sleutels proberen maar ik denk dat het het contact slot is omdat het slot van de bestuurders kant ook slecht is (geen afstandbediening ;D)

Foutcodes uit gelezen maar geen die met de boordcomupter oid te maken hebben

thuur

Citaat van: Rainbird op 29-06-2009 22:22:16
HAllo Patjew850T5

Ik heb een 850 2.5GLE uit 1997 met vergelijkbare kuren. Onder het rijden stopt de motor er mee. ABS lampje gaat branden en de knipperlichten doen het niet meer. Ook werd vandaag de sleutel heet in het contactslot? Nu heb ik vanavond zelf even in de auto gereden en ik heb geconstateerd dat als hij de beschreven fouten maakt het met de sleutel is die het vaakst wordt gebuikt en dat als het op treed ik even op de sleutel druk dat alles het weer normaal doet.
Het ligt volgens mij dan ook of aan de sleutel of aan het contact slot. Ik ga eerst nieuwe sleutels proberen maar ik denk dat het het contact slot is omdat het slot van de bestuurders kant ook slecht is (geen afstandbediening ;D)

Foutcodes uit gelezen maar geen die met de boordcomupter oid te maken hebben

Klinkt als een defect (elektrisch gedeelte van) contactslot idd.


Gr 8)

Rainbird

Heb ff slotje en sleutel besteld.  :P sleutel (zonder transponder) 70 ex btw !!!
Donderdag op halen.
Met mijn eigen sleutel slaat de auto niet meer af. Dus sleutel sowiso versleten ook het mechanische deel van het slot maat vervangen.

Moet ik met het vervangen nog ergens op letten?

patje850T5

auto uitgelezen.....helemaal niets te vinden.
Massapunten gecontroleert helemaal niets...

Ze denken idd het contactslot, het mechanische gedeelte ervan.

Alleen de laatste 5 dagen is het euvel helemaal weg...
Mocht het weer terug komen, dan is de enige optie het contactslot vervangen.

thuur

Het mechanisch gedeelte doet niets met de motor. Sterker nog, dat schakelt niet eens. Wordt allemaal gedaan door het elektrische gedeelte. Zie het als een schakelaar.


Gr 8)

Rainbird

Het mechanische gedeelte van het slot houdt de sleutel op zijn plek. Als het mechanische gedeelte de sleutel niet meer ver genoeg in het slot duwt wordt het electrische gedeelte niet meer bediend en valt de motor uit.
Het tweede euvel was de sleutel, we hadden het probleem namelijk hoofdzakelijk als mij vrouw in de auto reed, en als ik zelf er in reed was er niets aan de hand. We hebben namelijk beide onze eigen sleutel bos uit nader onderzoek bleek haar sleutel versleten tezijn en de mijne was beter.

Ik heb zelf het hele slot met 1 sleutel vervangen, niet echt goedkoop maar het probleem zie eerder in dit topic was verholpen.

rhodesian

hoi de problemen van het uitvallen van de motor onder het rijden lijkt heel veel op dat van mij zonder de ander storingen die  jullie  .bij mij is tweejaar geleden het contactslot vervangen na een poging tot diefstal   in frankrijk .  bedankt door deze topic schoot het me weer te binnen.zal er eens naar kijken ....