Oliedruk lampje floept aan na een aantal minuten

Gestart door Frans 50, 27-11-2009 23:01:33

Vorige topic - Volgende topic

Frans 50

De auto komt bij een handelaar vandaan.. hier bij mij uit de buurt, oorspronkelijk komt deze auto uit zuidlimburg en is een ex lease. De bestuurder moet wel heel zuinig zijn geweest op deze auto... zowel interieur als exterieur is er niet en dan ook niets op deze auto aan te merken. Heeft alleen met een pak in deze auto gereden, de rugleuning wang aan de bestuurders kant is nog als nieuw. Ik denk dat het fout gegaan is toen deze auto in het handelaars circuit is gekomen.
Van mijn verkoper heb ik zwart op wit dat deze auto in onberispelijke staat is en al het onderhoud is uitgevoerd, wat nu blijkt van niet. Hij blijft verantwoordelijk voor dat gene wat ie verkoopt en ik zal hem dan ook netjes aanspreken op zijn verantwoordelijkheden. Het is geen auto van 1000 euro... geweest.. verre van dat!

Volgens de garage zag de rest er nog wel redelijk uit... De sludge was nog niet helemaal uit gebakken... en had zich vooral in de carterpan afgzet. Met een beetje goede hoop komt de rest los met de nieuwe olie en motor reiniger. Veel meer keuze heb ik NU ook niet.
Wat beterft je vraag over de garage... JA twee in het zuiden deslands... Heb zo niet de namen op mijn netvleis... boekjes zitten bij de auto... zal ze morgen wel even posten... ben benieuwd of dit bekenden zijn... Een zat er in Venray .. maar ga even niet speculeren... morgen meer..............

arjenT5R

:-\ :-\ :-\
dit is ziek!

Ik zou hier idd flink werk van maken als ik jou was  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Freakybaby

Zo daar ben je lekker mee  :-X

Kwestie van heel goed aanpakken en documenteren van alle stappen die je vanaf nu neemt. Ivm het afstempelen vd boekjes en nu dit, is je km stand gecontroleerd?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

UserID6342

Dit is echt balen Frans :(  Hopelijk is het met een goede spoelolie op te lossen, net zoals de garage al zegt, maar dit is gewoon ziek.  Met een beetje geluk hebben je lagers niet al teveel geleden, ze kunnen ook best wel wat hebben hoor. Idd proberen al je schade te verhalen, hopelijk heb je eea op papier staan en niet "op zijn mooie ogen en woord" beloftes.

Mark de Grijs

Nou Frans is hier vandaan weer met zijn roffel op weg naar huis met zijn volledige oliedruk.
Zoals het er nu uit ziet is het met een sisser afgelopen en kan zijn roffel weer vele kilometers draaien.

Ben is mijn loopbaan als monteur veel tegen gekomen aan sludge in motoren maar zoals dit er uit zag was om te huilen en heeft me veel bloed zweet en tranen gekost om weer schoon te krijgen.
Dit is een heel duidelijk geval van veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang met olie door rijden.

Ik wens Frans veel succes met de verdere loop van deze zaak en ik hoop dat zijn portie pech met zijn roffels nu eens een keer op houdt.

Greetz Mark

Frans 50

Hey Mark ben weer thuis... ik heb het zonder olie lampjes gehaald...
Goed even voor die gene die dit topic aan het volgen zijn;
Boekjes nog eens er op na geslagen.. samen met Mark... en er blijft eigenlijk maar een conclusie over... de laatste serieuze beurt is geweest
15-6-2006 133.146Km bij Vossenberg.
Daarna zitten gezien de olie en de staat van de motor (bougies, deze zijn opgefakkeld, lucht filter, zweetende nokkenas afdichting) er twee dubieuze stempels.
op 9 juli 2008 165.000Km Auto Swaanen, nokkenas riem, Olie+ filter + thermostaat (de span rollen zijn niet vervangen!! ook geeft de nokkenas riem te denken).
op 12-03-2009 171.025 Nordic Son & Breugel controle beurt. (volgens het schema Olie +filter + wat kleine zaken) Er zit zelfs een extra smeerkaartje aan de bestuurders kant met de aantekening dat ik bij 186.000Km weer een beurt moet hebben...terwijl dat eigenlijk pas bij 190.000Km zou moeten????? En ze geven aan op hun site Officieel Volvo dealer te zijn
Ook vermeld het kaartje dat er dan 5W40 olie op moet.
Nordic heeft ook de APK gedaan..!!!???? Die Nordic is dat een bekende prutser???

Ik voorlopig voldoende info... ook van Mark gekregen om eens mijn verkoper te kietelen.

Iemand nog goede suggesties hoe  ik dit het beste zou kunnen aanpakken!?

Keep you posted...
Frans...

Misha

Standaard verhaal eigenlijk, APK doet helemaal niets met onderhoud.
Beurten werken niet helemaal op km-standen, ook tijdsinterval doet iets, en als de vorigee bestuurder elke beurt 1500 km eerder ging zal de interval inderdaad maar zo 4000 km eerder kunnen zijn.  Kun  je weer oprekken door zelf natuurlijk telkens 1500 - 2000 km door te rijden na dat het lampje is aangegaan.

Waarschijnlijk is de 190.000 of 180.000 beurt en erge dure en hebben ze je de auto met beurt en verlengde garantie aangeboden voor meer geld.

Of je hebt er zelf bij koop niet naar gevraagd en gekeken terwijl hij wel op zijn interval zat.

Niet heel netjes, maar wel standaard, zeker in deze tijden waar er sowieso geen marge en handel op occasions zit.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Frans 50

Nee auto is zonder garantie aangeboden de eerst volgende beurt is 190.000 dat is een grote ... kost standaard bij de lokale Volvo dealer in Zutphen 450 Euro.
Maar Nordic geeft wel aan olie te hebben vervangen bij de APK... dus gewoon een rommel beurt... onder het mom van.. doen we gelijk de APK... even olie bij vullen en klaar.

Deze auto ziet er zo verschrikkelijk puik uit dat de prutsers gedacht hebben ohhhhhhhhh dan zal het onderhoud wel in orde zijn hoeven dan wij niets meer te doen...!!!!  >:( en dat dan tweekeer... is al snel 50.000Km gezien de olie en de vervuiling zal de waarheid er niet ver naast zitten. Na deze ellende waar ik een redelijk factuur van verwacht 6 uur werk + materiaal.. moet ik nu ook de 190.000 beurt laten doen... + de distributie dat is dus gewoon nog een keer 1000 euro... een deel wil toch verhalen op de gene die mij de auto verkocht heeft. Hij heeft het misschien niet bewust gedaan maar blijft wel verantwoordelijk aan hem de uitdaging om het bij de Prutsers geregeld te krijgen...!.
De 190.000 beurt had ik op gerekend... daar heb ik dan ook geen moeite mee... all in the game als je een auto koopt met 184.000 op de klok weet je dat.. vandaar dat ik geinformeerd was betreffende de prijs voor deze beurt.

Oh ja nog vergeten... de uitlaat pakking is ook lek niet erg maar sist wel.. dat schaar ik dan maar onder de noemer pech hebben.. 200 euro...

De auto is mij als onberrispelijk aangeboden... en verkocht, nu dat zeg ik ook altijd van mijn vrouw... maar wacht maar tot 24.00 uur.. dan zit ze zoals vele ook op een bezem...! 8)

Freakybaby

Valt me op dat de kmstanden bij elke beurt hoger zijn dan aangegeven is voor die beurt, en ze bij Nordic steeds kloppen. Kan toeval of een werkwijze zijn maar het valt me op.

Heb je hem bij een bovag bedrijf gekocht? Zo ja, informeer de bovag nog voor je de verkoper informeert.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Misha

Citaat van: Frans  50 op 01-12-2009 19:42:26... en verkocht, nu dat zeg ik ook altijd van mijn vrouw... maar wacht maar tot 24.00 uur.. dan zit ze zoals vele ook op een bezem...! 8)
;D

Ze leest niet mee zeker ?

Mijne zit gelukkig niet op een bezem, vind het best dat ik met de auto hobby. Beter dan postzegels verzamelen zegt ze, want daar heb je echt geen reet aan.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Frans 50

Citaat van: Misha op 01-12-2009 22:23:02
Citaat van: Frans  50 op 01-12-2009 19:42:26... en verkocht, nu dat zeg ik ook altijd van mijn vrouw... maar wacht maar tot 24.00 uur.. dan zit ze zoals vele ook op een bezem...! 8)
;D

Ze leest niet mee zeker ?

Mijne zit gelukkig niet op een bezem, vind het best dat ik met de auto hobby. Beter dan postzegels verzamelen zegt ze, want daar heb je echt geen reet aan.

:eusa_angel: