akku

Gestart door andrevv, 04-01-2010 15:09:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andrevv

Hejsan,

Wie weet wat de beste akku is voor de TDI ? Ik bedoel dan hoeveel Ah. Ik heb er nu een in zitten van 70ah. Dat gaat goed; de vorige was 60 ah en deze had te weinig stroom om de auto effectief te starten. Vooral een warme motor en nu de koude start verliep niet goed. Nu met de 70ah wel. Maar ik hoor van verschillende kanten dat er in een diesel veel zwaarder moet !?

Groeten,

Andre ???

Thijssie!

Waarom zou je wat anders willen als het nu perfect werkt?  ??? En het MOET niet maar de motor slaat met een zwaardere accu wat sneller aan ja...

FGG

70Ah zou voldoende moeten zijn. Verder moet je zorgen voor voldoende koudstartstroom (A-waarde). Volgens het instructieboekje is dat iets van 600A, zo uit m'n hoofd.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

andrevv

Nee, dat hoeft nu voor mij ook niet, ik ben blij dat het nu goed werkt. Ik vroeg me alleen af wat de meest gangbare akku was. Vorige week zijn alle 5 gloeibougies ook vervangen en toch trok die andere akku het niet ( nog geen jaar oud)
Ik hoop dat het zo blijft.

Maar misschien weet iemand hoeveel ah het beste is !?

Groeten en bedankt voor de reactie.

Andre

FGG

Citaat van: andrevv op 04-01-2010 15:17:31
Maar misschien weet iemand hoeveel ah het beste is !?

Citaat van: FGG op 04-01-2010 15:15:15
Volgens het instructieboekje is dat iets van 600A, zo uit m'n hoofd.

Kijk eens in het instructieboekje, daar staat 't in. Ik neem aan dat ze daar de optimale accu adviseren.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ik-rol

In het boekje staat (en nagevraagd bij Volvo Ned.): 600 A de laadstroom en 115 min reservecapaciteit (FGG zat er dus niet naast  ;). Volgens SAE tabel komt dat neer op bv. koudestartstroom van 600A, 65 tot 70 Ah en constante laadstroom van 4 A. Volgens de DIN tabel is dat net weer wat anders: 420 A, 72 Ah en 7A. Ik zelf heb nu een Varta accu van 74 Ah met een koudestartstrom van 680 A en dat bevalt prima.