Hulp/vragen bij aanschaf 850R

Gestart door olliesan, 12-08-2008 13:34:42

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Citaat van: FelixB op 13-08-2008 15:00:00
Citaat van: Joris_Scholte op 13-08-2008 09:10:00
Citaat van: haasje op 13-08-2008 00:23:45
is het misschien zo dat ze alles vermelden voor de niet kenners?
Is inderdaad heel vaak. R had maar heel weinig opties, dacht schuif-/kanteldak, metallic lak, achterbankverwarming, in hoogte verstelbare koplampen en een passagiersstoel die elektrisch verstelbaar is. Toch?
Klopt aardig, Joris,
In hoogte verstelbare koplampen waren ook standaard; passagiersairbag kostte ƒ 650,- extra (was dus NIET standaard!).
Kom anders de folder nog maar eens inkijken bij een bak (c) , FelixB
Dat laatste zal ik zeer zeker weer eens doen, is te lang geleden inderdaad. Eerst maar eens mijn R weer rijdend krijgen...

)()()sT

Citaat van: olliesan op 12-08-2008 20:20:23
Allen dank voor de reacties!!!

Ben echter nog steeds benieuwd naar de historie van de rode 850R (PH-VD-10) in Veldhoven, iemand meer info?

Of wil iemand met verstand van zaken tegen vergoeding met mij gaan kijken a.s. zaterdag vrijdag? Daar zou ik erg blij mee zijn daar ik vrij weinig benul heb van autotechniek en de belangrijke dingen waar ik op moet letten...

Vast bedankt!

Groet,
Olav

Is het nog wat geworden?

:)

Eugene

Citaat van: )()()sT op 16-08-2008 10:34:54

Is het nog wat geworden?

:)

Nope, die is mooi blijven staan.

Er klopt heel veel niet aan (voor zoveel geld). Als je het mij vraagt heeft die auto een hele grote schade gehad, of meerdere. Motorblok ligt er volgens mij scheef in, misschien dus subframe krom. Alle delen op de achterklep na zijn al een keer overgespoten, wat heel erg slecht gedaan is! Op verschillende plekken roest, deurscharnieren lijken er opnieuw ingelast. Motorkapscharnieren waren zwart, bumper was in 2 delen en zal al duidelijk een dikke laag plamuur op, recvhtervoorscherm sloot niet goed aan op de voorbumper, net als de motorkap. Op verschillende plaatsen waar plaatwerkdelen op mekaar moesten aansluiten, daar zag je dat het niet lekker zat. En dat was nog alleen het optische.....

ABS controller kapot, turbo deed niet mee onder de 4000rpm (dus tijd voor een nieuwe), remmen deed ie niet goed, rugleuningen van de stoelen zat flink speling op, koppeling zou nieuw zijn maar voelde absoluut niet lekker aan en volgens mij een bijgeluid van een versleten druklager.

Dan het positieve: De motor klonk opzich goed, interieur was nog wel te redden, auto voelde niet raar aan tijdens het rijden.

Ik denk dat er nog wel iets van te maken is, maar dan moet je de auto allereerst helemaal strippen, roest wegwerken, compleet opnieuw spuiten, etc. etc. Een échte no-go is het niet wat mij betreft, maar IMO is deze nieteens de helft waard van de vraagprijs.

If it's not blown, it sucks...

olliesan

Tja, dat was inderdaad een erg matige R... :eusa_snooty:

Bedank voor het uitgebreide commentaar Eugene!

arjen850

Toch wel apart om zo over je auto te lezen ;) (ik lees het vandaag voor het eerst)
Misschien zijn er mensen die het leuk vinden om te weten hoe het de auto het laatste jaar en 20000 km vergaan is..
Ik heb de auto gevonden op autoscout,vorig jaar december..Ik wou erg graag een rode r met een niet te hoge km stand,en de km stand was bij deze aantrekkelijk..
Om toch niet te snel verliefd te worden ben ik met een goeie vriend en auto kenner naar veldhoven afgereisd,na natuurlijk eerst een afspraak gemaakt te hebben..
Komen we daar,wat denk je? Ja, ze waren de afspraak vergeten dus de r stond met een lege accu helemaal achter..En de welwillendheid om de auto alsnog naar voren te halen was niet erg groot,lees eigenlijk geen zin..
Na gevraagd te hebben om een bak koffie toch de auto op de brug kunnen bekijken..
Om maar met de deur in huis te vallen,mijn eerste reactie was om weg te gaan,wat zag hij eruit :-X sommige plaat delen waren faal,en idd bar slecht gespoten,ik zou zeggen dat degene die dat spuitwerk gedaan heeft beter ander werk kan gaan zoeken..

Maar de motor liep echt als een zonnetje en dat maakte dat we toch verder gingen kijken.. dat hij forse schade gehad heeft staat buiten kijf,alleen was dat absoluut niet merkbaar tijdens het rijden..
Voor Eugene< de koppeling zo werd mij ook verteld was nieuw evenals de krukas kering..ik hoorde geen rare bijgeluiden,en nu na 20000 km nog steeds niet en hij voelt goed aan dus dat lijkt mij goed..De remmen waren zowel voor als achter totaal nieuw,schijven en blokken..Turbo kwam en komt bij ongeveer 3200 toeren in en trekt door als een beer,in de 1e en 2e versnelling tot 0,75 bar en in de verdere versnellingen tot bijna 1 bar.. ook na lang stationair lopen komt er geen rook tevoorschijn,en dus lijkt mij de turbo goed,maar misschien is daar wat aan gedaan na jou bezoek..om een lang verhaal toch kort te houden(ahum) ik heb besloten de auto te kopen,maar zeker niet voor het bedrag wat hij vroeg, ik heb de auto gekocht en wat erbij komt aan het totaal overspuiten en wat optische en technische dingen kom ik uiteindelijk aan de eerdere 8000 euro die hij vroeg,wat dingen die ik zelf nog graag wou brengt het totaal op ongeveer 10000 euro(waaronder 8 nieuwe banden en 4 velgen,dat hakt erin),een hoop geld maar kheb wel een auto die ik nu door en door ken..
en die als hij straks gespoten is erg mooi is(hoop ik)

En voor wat betreft het scheef in liggen van de motor,die ligt kaars recht..
Ik heb er al met al miz een technisch goeie auto aan die voortreffelijk rijdt,maar die optisch zeker niet de mooiste is..Al heb ik hem laatst gepoetst en wel op het forum gezet en dan istie best nog wel mooi ;D

Groet Arjen :D

Tim N

Ow heb jij hem gekocht? Geweldig, ben benieuwd naar de foto's.
Heb hem toen de tijd ook idd te koop zien staan, echter door de omschrijving hier en de vraagprijs totaal geen behoefde gehad om ook maar tijd te investeren om te gaan kijken.

Ben erg beniwud hoe je hem er nu bij hebt staan. (foto's graag 8))

Eugene

Er zal dan idd nog wel het een en ander vervangen / gerepareerd zijn, als ik de twee verhalen zo vergelijk ;D

No-go was het ook niet, maar er was gewoon een hoop werk aan. Dat je na je beschreven reparaties op 8000 uitkomt, geeft toch wel aan dat íe heel erg met de prijs gezakt is.

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Citaat van: arjen850 op 22-11-2009 21:45:10
Ik heb er al met al miz een technisch goeie auto aan die voortreffelijk rijdt,maar die optisch zeker niet de mooiste is..

Ach joh, dat heb ik met de mijne ook  ;D
Maar goed, de monteur is dan ook natuurlijk een ongelofelijk kundig persoon  :eusa_dance:

castelfranco

Citaat van: Tim N op 23-11-2009 09:53:23
Ow heb jij hem gekocht? Geweldig, ben benieuwd naar de foto's.
Heb hem toen de tijd ook idd te koop zien staan, echter door de omschrijving hier en de vraagprijs totaal geen behoefde gehad om ook maar tijd te investeren om te gaan kijken.

Ben erg beniwud hoe je hem er nu bij hebt staan. (foto's graag 8))

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,36491.75.html

Schitterende 855 R !   :eusa_clap:

arjen850

arjen850

Citaat van: Eugene op 23-11-2009 13:21:09
Er zal dan idd nog wel het een en ander vervangen / gerepareerd zijn, als ik de twee verhalen zo vergelijk ;D

No-go was het ook niet, maar er was gewoon een hoop werk aan. Dat je na je beschreven reparaties op 8000 uitkomt, geeft toch wel aan dat íe heel erg met de prijs gezakt is.

Ik vind je conclusie ook terecht eugene,de prijs is behoorlijk gezakt al wilde hij aanvankelijk maar 800 euro zakken..
Kheb er al veel tijd in zitten en er zal nog wel een beetje tijd bij komen,maar das hobby ;D
Ik wist wat ik kocht en op wat echt kleine dingenn na ben ik geen verrassingen tegen gekomen tot nog toe..

Gr Arjen ;)

Tim N

arjen850

Citaat van: Tim N op 27-11-2009 09:45:50
Heb je er geen blogje van?

nee :-[ heb er wel steeds over gedacht maar het is er niet van gekomen..
Wie weet maak ik er nog 1 met terugwerkende kracht ;)

Tim N

:eusa_clap: doe maar :eusa_drool: TP is een zeer mooiw kleur imho.