verklikkerlampje van de autogordel

Gestart door Ceesje TDI, 22-11-2009 15:21:47

Vorige topic - Volgende topic

Ceesje TDI

Hallo, ik heb een vraagje of iemand mij op weg kan helpen. Mijn verklikkerlampjes van de gordel doen het niet, doen het wel maar raar. Als ik de rode/oranje ontgrendeling bij de gordelhouder indruk, dan beginnen mijn lampjes te branden. Laat ik deze los, dan gaan ze uit. Kortom, als ik zonder gordel(s) rijd dan werkt de verklikker niet. Om nou niet eerst mijn halve stoel of zo uit te bouwen, wie heeft goede ideeën of tips?
:police:

mehn

Hangt de stekker onder de bestuurdersstoel los?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ceesje TDI

Hoi ,
Nee heb ik gecontroleerd, zit vast. Lijkt mij ook als de stekker loszit dat het lampje het dan ook niet doen??? (het is bij mij weliswaar omgekeerd maar toch)
Ik heb gisteren nl mijn stoelverwarming gemaakt, nou ja of je sluit gewoon de stekker aan, dus alles toen al nagelopen.

elianmars

Al geprobeerd om er een beetje WD40 o.i.d. er in te spuiten. Lijkt me dat er iets blijft hangen.

Ceesje TDI

EHhhhhhhhhhhhhhhhhm ,lijkt mij een hele goed! Vaak zit je zeer ingewikkeld te denken, en dan zijn het vaak de simpelste dingen die je eerst moet proberen.
Kortom, morgenvroeg ga ik met de WD40, het wondermiddel voor alles wat vastzit, aan de slag, ik meld mij terug na deze actie! Thnx voor het meedenken!
Cees TDI :eusa_dance:

Ceesje TDI

Hallo Elianmars,

Ik ben met WD 40 aan de slag gegaan, maar helaas zonder het gewenste resultaat. Ik heb het vermoeden dat er ergens een schakeling omgedraaid zit. De lampjes doen het alleen als je het oranje/ rode ontgrendelingsschuifje van de gordels ingedrukt houd. En volgens mij moet dat precies andersom zitten. Wellicht in het verlichting/ verklikker console boven de binnespiegel kijken???
Heeft er iemand ideeën???????

:eusa_clap: :eusa_pray:

pwassink

Die dingen zitten ook vaak helemaal vol met stof en prut, heb je ze voordat je met olie begon nog uitgeblazen ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ceesje TDI

Hoi PWassink,

Ook met de compressor erop gezeten, althans ingeblazen, maar helaas, het resultaat blijft nada nakkes, niets.
Wat ik nog steeds vermoed is dat er ergens een draad/ schakeling omgedraaid/ doorverbonden zit. Is het gordelverklikkersysteem te misleiden met de stekkerblok die onder de bestuurdersstoel ligt? Hierin zit ook de stoelverwarming.
ceesje TDI

???

haasje

Misschien is er iets mis met het verklikkerrelais (hoewel ik deze symptomen me niet direct aan dit relais doet denken).

Ceesje TDI

Hoi Haasje,

Ik ga het weekend een onder mijn zetel kijken. Ik heb daar een stekkerblokje ontdekt met daarin de draden voor de stoelverwarming en de gordel. Nu zag ik een zwarte draad zitten die gelust was van de ene  stekkeropening naar de andere.Rara wat is dat. Volgens een monteur zou dit wel een de clou kunnen zijn van het verklikker mysterie. Volgens hem is met deze doorverbinding het signaal aan het relais afgegeven dat de gordels altijd in de gordelhouder zitten, ergo geen knipperden lampjes. Zou dit het zijn? Ik ga het weekend dit uitzoeken.
Ceesje TDI

haasje

Volgens mij hoort die doorverbinding erin te zitten. Deze wordt gebruikt voor de massa van de verklikker en de massa van de verwarming.

Ceesje TDI

Hoi Haasje,
Ik ga eens kijken of deze oplossing werkt, ik de-connect deze verbinding. Ik laat weten wat de uitkomst is.
Ceesje TDI